Hostem dalšího dílu podcastu bude Petr Malík, šéf střešovické vozovny a historických vozidel DPP
Tramvaj K2 pro DPP. Foto: Petr Hejna / DPP
Ptejte se Petra Malíka, otázky mu můžete psát do úterního večera.
Ptejte se Petra Malíka, otázky mu můžete psát do úterního večera.
Dobrý den, rád bych se zeptal pana Malíka, jestli by nevznikla nová linka, nebo nebyla upravena stávající linka K tak, aby starší vozidla potěšila pražské fanoušky i někde jinde, třeba takové Čakovice. Protože vytahované kousky jako je citybus, nebo Karosy B 951, B 951 E, B961 a B 961E byla moje oblíbená vozidla z dětství. Šlo by něco takového zařídit?
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli ještě v současné době spolupracuje s muzeem, případně s DPP, pan Robert Mara a další lidé, kteří se před více než 20-ti lety zasloužili o záchranu a renovaci nejstarší tramvaje T3 na světě, vozu 6102. Případně, co dělá v současnosti, pokud je to známo. S nadšením jsem si přečetl knížku o tramvaji 6102 od zmíněného autora, která pojednává o rekonstrukci a lidech v muzeu a DPP, kteří se tehdy podíleli a je neuvěřitelné, že už je to více než 20 let.
Dobry den, bude přesunuty trolejbusy do vozovny Vinohrady, a nebo tento záměr už padl. A bude postaven nějaký trolejbusovy okruh pro staré trolejbusy?
Neuvažujete o pořízení tramvaje Konstal 13N? Hodila by se do muzea hned vedle T1 s rozcestníkem KOPIE x ORIGINÁL.
A pak také z toho důvodu, že tyto tramvaje si podržely spousty původních řešení, kdežto tramvaje T1 zpětně podědily díly z T3. Například nápravové převodovky, dveřní pohony…
Mě by moc zajímalo, jak je pan Malík spokojen s tím fiaskem v podobě autobusové linky K. Je podle něj jízdné a vůbec forma linky správně nastaven ?a cenu vůbec takovou linku při takovém nezájmu a v takovém stavu provozovat ?
Dávat dvě stovky za jízdu něčím, co ještě běžně jezdí 🙂
No asi tak ….proto by mě zajímal názor na tuhle linku a její koncept právě od tohoto pána, který je k tomu kompetentní, zatím jsem viděl akorát výroku radního Prahy 6 pro dopravu Hrubeše, který nadával lidem, co tu linku kritizovali do socek, kteří nemají na jízdné 😀 Upřímně se divím, že se toho nechytl někdo z novinářů, taková Pekarová to schytala za iPhone až moc ne můj vkus a naproti tomu tohle se nikde neřešilo …Ale zas holt je to jen radní Prahy 6 a takový pablb se nikam výš nikdy nedostane, takže je to asi fuk a nezajímavé… Číst vice »
V Praze už ne. Ale co čekat, když to dávali na tak „významné“ linky jako 213 a ne co jezdí v centru (176, 207).
Vozí to vzduch?:)
Čekal snad někdo něco jiného ? 😀
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat zda se uvažovalo, či uvažuje o doplnění sbírky tramvají T3 o vůz T3R, případně T3RF. T3R by mohla prezentovat podobu pražského vozu 8205, T3RF by zase mohla prezentovat podobu úplně posledních T3 vyrobených v ČKD. Brněnské vozy T3RF 1669 a 1670 jsou i fyzicky jedny z úplně posledních T3 vyrobených v ČKD. Děkuji.
Dobrý den. Jakožto dopravní nadšenec musím ocenit sbírku v muzeu. Je pěkná, velká a i množství provozních vozů potěší. Stejně tak nová K2 je zajímavý přírůstek. Jen bych se chtěl zeptat, zda někdy vyjede K2 i na linku 23 (jak bylo zmíněno v plánech ještě než poprvé vyjela)? Je docela škoda že jezdí zatím jenom na lince 42.
Jinak bych se ještě zeptal ještě jaká bude budoucnost muzea a jeho sbírky
Dobrý den, tento měsíc má v pravidelném provozu dojezdit tramvaj T3R.P ev.č.8211. Údajně má být nahrazena wanou budoucího ev.č.8754. Je přesto možné že by se T3R.P ev.č.8211 podařilo zachovat jako historické vozidlo? Myslím si že by si to jako první pražská T3R.P zasloužila. Děkuji za
odpověď. S pozdravem Marek Kubík, předseda Klubu historické techniky Praha, z.s.
Podnětné. Zvlášť když se T3R.P budeme vozit ještě hodně let, v nějakých dalších „upgradech“ až do smrti.
Dobrý den. Zajímalo by mě, proč vypravuje vozovna Žižkov linku 23? U vozů T6A5 to jde ještě pochopit, ale proč mají i vozy T3M které stále má a měla vozovna Hloubětín? Děkuji za odpověď.
Je potřeba vypravovat jedno až dvě pořadí směrem od I. P. Pavlova a je asi lepší mít je na Žižkově než odložené někde v ústředních dílnách na xté koleji jako zbytek hloubětínských vozů.
Dobrý den
Tramvaj K2 je za mě super počin, plánujete sehnat i KT4 ?
Připojuji: -případně časem RT6N1?
Obávám se, že jediná původní RT6N1 je ve sbírce TMB a zbytek poláci modernizovali tak, že původní je jen kastle a podvozky.
Mě by spíš zajímalo, jestli se budou rozšiřovat prostory muzea Střešovice, přeci jen je tam už teď dost těsno.
Přimlouvám se za to KT4. Ve Lvově stále chátrá venku ve vozovně poslední prototyp vozu KT4 (ev.č. 1001), tento vůz jezdil zkušebně i v ulicích Prahy a stálo by za to ho odkoupit a renovovat, když se k tomu lvovský dopravní podnik dlouhodobě nemá. Nebo alespoň iniciovat veřejnou sbírku na jeho opravu. Bylo by opravdu škoda nechat ho rozpadnout na dvoře vozovny, ve městě, kde celý svůj život jezdil s cestujícími.
Ale aby to pak nebylo muzeum DPP, ale spíš ČKD…
Pardon – muzeum Tatry…
A to vadí?
Dobrý den pane Malíku, proč ukončila provoz restaurace a jaký byl její nájem v posledním roce provozu? Retro 23 je skvělí nápad.
Dobrý den, pane Malíku, chtěl bych se zeptat, zda do budoucna plánujete i větší množství exponátů zpřístupnit i zevnitř. Je smutné, že snad vetšinu vozidel můžeme vidět jen zvenku. Děkuji a ať se daří.