Správa železnic vypsala další velkou zakázku, hledá firmu na proměnu stanice Brno-Královo Pole za 2,6 miliardy korun

Vizualizace budoucí podoby stanice Brno-Královo Pole. Foto: rch.architectsVizualizace budoucí podoby stanice Brno-Královo Pole. Foto: rch.architects

Cestující se dočkají nové budovy a dopravního terminálu, akce začne v září.

Správa železnic (SŽ) udělala jeden z posledních kroků k velké proměně stanice Brno-Královo Pole. Dnes vypsala veřejnou soutěž na zhotovitele. Odhadovaná cena zakázky je 2,618 miliardy korun. Součástí proměny druhého největšího nádraží v Brně je i výstavba nové nádražní budovy a zlepšení zázemí pro cestující.

Stavba nakonec začne dříve, než se ještě před pár měsíci plánovalo. Po získání stavebního povolení Správa železnic uváděla termín zahájení stavby příští rok, nyní mluví o září letošního roku. Hotovo by mělo být do konce roku 2025.

Připravovaná modernizace zahrnuje výstavbu nové nádražní budovy, která bude zároveň součástí přilehlého dopravního terminálu. Půjde o prosklený a zčásti dvoupatrový objekt. V přízemí se vybudují pokladny, obchodní prostor a sociální zázemí. Uprostřed haly budou eskalátory vedoucí do vyvýšené části s lavičkami pro cestující a dalším komerčním prostorem. Po dobu výstavby nové budovy bude zázemí pro veřejnost zajišťovat provizorní čekárna pro 250 osob.

Zásadní přestavbou projde kolejiště ve stanici, tři dopravní koleje se prodlouží posunutím kolejového rozvětvení dále směrem na Kuřim. Postaví se nová nástupiště a jejich zastřešení, mimoúrovňový přístup k nim zajistí podchod, který se rozšíří a zároveň prodlouží, aby propojil přednádraží s Myslínovou ulicí.

Dojde i k rekonstrukci traťové koleje v úseku z Brna-Maloměřic až po Kuřim. Komfort cestujících pomůže zvýšit nový informační a orientační systém nejen přímo v královopolské stanici, ale také na zastávkách Brno-Lesná, Brno-Řečkovice a Česká. Součástí stavby bude rovněž obnova 13 mostů, 10 propustků, silničního nadjezdu a pěti opěrných zdí. Stanice získá i nové zabezpečovací zařízení. Rekonstrukce železničního spodku a svršku umožní průjezd stanicí rychlostí 120 km/h.

Stanice Brno-Královo Pole patří mezi významné dopravní body jak z hlediska železniční, tak i městské a příměstské dopravy. Vlaky zajišťují vedle spojení s Vysočinou především obslužnost stále se rozvíjejících obcí Tišnovska, pro velkou část dojíždějících je pak královopolské nádraží vstupní branou do krajské metropole.

Stav stanice Brno-Královo Pole v roce 2022. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVizualizace budoucí podoby stanice Brno-Královo Pole. Foto: rch.architectsVizualizace budoucí podoby stanice Brno-Královo Pole. Foto: rch.architectsVizualizace budoucí podoby stanice Brno-Královo Pole. Foto: rch.architectsLokomotiva Bombardier  TRAXX MS3 v čele vlaku RegioJet ve stanici Brno-Královo Pole. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMapa úseku, který projde opravou v rámci modernizace stanice Brno-Královo Pole. Foto Správa železnic
Tagy Brno-Královo Pole Správa železnic
77 komentářů