Správa železnic vypsala další velkou zakázku, hledá firmu na proměnu stanice Brno-Královo Pole za 2,6 miliardy korun
Vizualizace budoucí podoby stanice Brno-Královo Pole. Foto: rch.architects
Cestující se dočkají nové budovy a dopravního terminálu, akce začne v září.
„Komfort cestujících pomůže zvýšit nový informační a orientační systém nejen přímo v královopolské stanici, ale také na zastávkách Brno-Lesná, Brno-Řečkovice a Česká.“
Řečkovice už jsou částečně opravené (bezbariérový přístup a nový peron) a Česká je kompletně opravená. Myslím, že je zde i IS včetně tabulí.
Tak v Kr. Poli na peronech není ani jeden „Pragotron“. Rychlíková stanice, rok 2020+, vlastně už ani není potřeba Pragotron, když je na webu: https://provoz.spravazeleznic.cz/Tabule/Pages/StationTable.aspx?Key=461
Správa tam prochrápala dobrých 40 let.
Tak ona je tam tá doprava pomerne jednoduchá. 1. nástupište Regiojet do Bohumína, 2. nástupište vlaky smer Brno, 3. nástupište vlaky smer Vysočina. Keď sú na nástupišti dva vlaky, tak na priamej je EC, nabok je Os. Výnimky sú úplne, ale úplne minimálne (tých vlakov je tam toľko, že na to brať niečo „proti srsti“ nie je priestor). V budove tabuľa je, rozhlas hlási.
Lidi se ale přesto neorientují. Už asi stokrát se mne v Králově Poli někdo ptal, odkud to jede. Jediný prasotron v hale bych za dostatečný nepovažoval. Další prvek vybavení, který by byl hezký, by byly hodiny v Řečkovicích a Lesné. Nádraží bez hodin není ono.
Tak to tam asi chodím v zlú dobu. Mňa nikto, dokonca som ani nevidel a nepočul kohokoľvek sa pýtať kohokoľvek iného vrátane pokladníčky.
Docela mně potěšilo, že oproti původnímu návrhu investor opustil tu uměleckou díru ve střeše u peronu, která byla prezentována ve vizualizacích před třemi roky.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/04/krpole2.jpg
Kolik kilometrů modrého zábradlí je v ceně?
Řešnická: Kolik stojí v Rakousku rakouský pražec? Aby nakonec nebyly levnější i s dopravou.
Modré už se nedělá, dnes je tmavošedé.
A ty bůhvíproč vynechané úseky v souběhu s třebovskou tratí skrz Maloměřice (a těch pár výhybek na St 3) zase nebude?
Úplně vidím to využití komerčních prostor v prvním patře. K tomu nástupišti skoro nic nejezdí a jiný důvod pro to použít druhé patro budovy moc nebude.
Skoro nic, jenom dvacet rychlíků do Bohumína a občas osobní vlak.
Ty rychlíky ovšem mají zcela špatnou barvu.
Je jich jen 15 a jedná se o jeden vlak do hodiny.
A ten rychlík má uvnitř vlaku levnější občerstvení než který si koupíte na nádraží
Nevzpomene si někdo, kdy se dělala rekonstrukce TK mezi Kuřimí a Maloměřicemi? Jestli se nepletu, byla plná uzávěra trati (nejsem si jistý). Proč se tehdy neudělaly obě TK zaráz?
V roce 2015. Určitě to byla šance udělat obě koleje, leč asi kolej č. 1 měla ještě jakous takous životnost před sebou, tak se to teď rozebere všechno znovu. A to se vyplatí.
Tak mohli tehdy tu kolej neopravovat, poté čase vyloučit a čekat, aby se výměna kolejnic a pražců na 8-10 roků nedělala zbytečně. Ušetřilo by se na běžné údržbě, ta by se schovala do investic … jenže tohle není návod!
Není tomu úplně tak, protože mostky a propustky se rekonstruovaly ve 2015 pod oběma traťovými kolejemi tak, aby se pak už do toho nemuselo „šahat“ – to samé pokud se pamatuji se týkalo i nástupišť/kolejí u zastávek Česká, Řečkovice, Lesná. Nicméně na Lesné už – když jdu po peroně u TK č. 1, tak tam samy skáčou panely, takže asi ve finále se bude do toho muset sáhnout.
Co je „TK č. 1“?
Traťová kolej č. 1
Panely na Lesné se viklají pořádně, děti si při čekání na vlak krátí čas hopsandou. Ale bezpečné ani příjemné to není.
Mimochodem na nádraží v Králově Poli stojí aktuálně 7 Moravií. Neví někde proč?
Čekají na uvedení do provozu.
Nějak na to nespěchají 🙂
Evidentně…
A už jsou konečně schváleny ?
Ještě by bylo vítáno opravit původní trať na staré nádraží a navazující vlečku do hypermarketu TESCO. Mohl by se pak nasadit kyvadlový motorový vůz pro obsluhu nákupního centra navazující na linku S3 Brno-Tišnov v taktu 15 minut. Oba přejezdy jsou zabezpečené PZS, stačilo by zkulturnit koleje.
Ta vlečka ale není do hypermarketu, ale do Brněnských Tepláren.
A už vidím lidi z Tišnova, jak jedou na velký nákup vlakem a s těma 10 taškama přestupují a vůbec je nenapadne nakoupit si v Tišnově. To jsou nápady zase…
Lidi z Tišnova tam jezdí, ale autem.
Ve větší míře za běžnými nákupy ovšem jezdí do Globusu, což je logické.
A vlečka do Globusu. To tu ještě nebylo.
Netřeba vlečky. Tam by stačilo zřídit zastávku na stávající havlíčkobrodské trati, nebýt oblouku a převýšení.
S kolejí a rampou jen pro Globus. Až se mě zatočila hlava při té vidině.
Určitě to byli zlí autmobilisté, kdo tam udělal oblouk a převýšení! To dřív nebylo!
Už začínáte blbnout.
Co nakupující… Ale povinně zásobování. Pekařský vlak, mlékařský vlak, zelinářský vlak, řeznický vlak…
To jo, řeznický vlak z vodňan či kostelce, zelenina ze španělska, holandska a portugalska. Jogurty z polska.
Zrovna tohle snad radši ani ne. Ale je fakt, že když už to tam jezdí… Ono to stejně často jezdí už namíchané pro konkrétní prodejnu z nějakého „řetězího“ velkoskladu, kam to opět ve velkém jezdí (stále po silnici) z velkoskladů výrobce. Ovšem, podstata vlaků původně spočívá ve spojení mnoha různých vozidel, za účelem efektivního využití tažné energie…
To je právě ta věc: Při just in time (u rychle se kazících potravin nezbytnost) ten velkosklad u výrobce není vůbec potřeba. Jede to přímo do velkoskladu obchodního řetezce. Pekárna dokonce zaváží přímo k obchodníkovi, co tak vídávám pekařské vozy…
Já bych udělal jeden centrální sklad pečiva nejde uprostřed republiky, odkud by vyrážely vlaky plné chlebů a rohlíků do obchodů. Kdo by neměl vlečku, nemohl by prodávat. Při obvyklé rychlosti přepravy by aspoň jeden chleba a dva rohlíky vždy dojely bez plísně.
a než by to přijelo …bylo by to na strouhanku 🙂
Zajímalo by mě, k čemu jsou tyto nepraktické návrhy. Nikdo soudný neudělá z chleba a rohlíků, hlavní komoditu přepravovanou po železnici. U trvanlivých potravin či nápojů to má alespoň opodstatnění. (např. Mattoni)
Při té rychlosti by se to dalo upéct bĕhem cesty v pekárenském vagónu.
A mezi tím dvakrát za rok lehké topné oleje. Kapacita tu je.
Rovnou lflaskovane po 1 litru.
A v teplárnách to budou čerpat do kotle jak? Trochu mimo.
Myslíte tak, že by se naložil chleba z tišnovské pekárny, dovezl do Tesca, občaně Tišnova by se přivezli do Tesca, tam by si koupili tišnovský chleba a jeli zpátky do Tišnova?
Tak to by bylo na obnovení zastávky Brno-Černovice, do šaškecu si už dojdou po svých, je to jen nějakých 666 metrů.
Naprosto přesně vystiženo. Jen si tě ovšem dovolím opravit v tom druhém odstavci. Zastávka Brno-Černovice je v provozu, staví tam vybranými spoji S6.
Tam často chodíte, že to tak precizně znáte?
Pekárenský vlak by vlastně mohl rovnou po cestě péct… Ne jen rozvážet. To by bylo něco!
A ve spojeném mlékařsko-řeznickém by jely i krávy a dojilo by se cestou. Poté by byly ve vedlejším voze zpracovány na maso.
Teď už jen zmínit, že vagony před tím by pěstovaly obilí, trávu pro krávy, samozřejmě cisterna s vodou. Kocurek s Kernteriérem opět hluboce sní.
Co sníme? Ty krávy? Proč ne?
Krávu na grilu bych si dal.
Hoši už dost, nebo to bude na dvojkolejku a elektrizaci.
Kanibale…
A na konci vlaku by byl řazen skleníkový vůz ř. 010 (Btax) pro pěstování čerstvé pažitky. Jdem to patentovat.
Vytápěný plyny uvolňovanými kravami. My tu Nobelovku přece jen dostaneme!
No tak to se pěstuje kuřecí, Když jedeš z Brazílie na lodi do Evropy
Do tepláren, ale v bezprostřední blízkosti hlavního vchodu Tesco. Dostupnost pro pěší jedna minuta, před přejezdem by šlo bez problémů zřídit komfortní nástupiště. Jezdí sem i taktéž nesmyslná autobusová linka č. 67, ale je nepochopitelně plná nakupujících, kteří autem nepřijeli.
„nesmyslná autobusová linka č. 67, ale je nepochopitelně plná nakupujících, kteří autem nepřijeli.“
To bude ono!
A já jsem myslel, že je plná těch, co autem přijeli. Děkuji za vysvětlení.
No ještě že nepřijeli třebas ponorkou.. Potok je poblíž..
Já bych udělal linku S33, spojující Tesco a Globus. Podle akcí se lidi mohou rozhodnout, kam pojedou 🙂
To je málo, ještě by to chtělo Lidl a Penny na Lesné ☝️
Když už tak reálnější by bylo nádraží mokrá hora u globusu, ale pouze za předpokladu že tam bude nějaká výstavba.
No vy jste hlava, pane Kleist.
Proč ?
Dobrej nápad se cení. Chtělo by to tam nějakou menší zastávečku.
Myšlenka také dobrá, nikterak se nevylučuje. Ostatně do 70.let byla opodál zastávka Jehnice. Ale tehdy nebyl Globus a rekreanti ji neuživili, tak byla zrušena.
Jenže lidi jezdili linkou 70 na zastávku Brno-Řečkovice.
To spíš protáhnout jedničku šalinu do Ivanovic se zastávkou u Bauhausu.
A ta vlečka byla letos opravena a podbita. Silniční ultras to nepřežijou.
Právě proto jsem formuloval tu myšlenku uvedenou na samém začátku. Koleje jsou sjízdné, stačí nastartovat šukafon.
Mohli by tam vypravit páru jako loni na dnech DPMB. Jezdilo by se z KrPole až před teplárnu na ten trávník co tam je před přejezdem.
Toto není reálné, ale ta vlečka se obnovuje. Má se tam vozit štěpka.
Štěpka se bude vozit do Majlontu. Červený mlýn se nyní předělává na LTO a zemní plyn současně.
Právě proto, že se vlečka obnovuje a bude sjízdná, mi myšlenka kyvadlové dopravy mezi dopravním uzlem MHD a velkým obchoďákem přišla jako zajímavá.