Správa železnic má povolení pro proměnu stanice Brno-Královo Pole, stavba začne příští rok

Vizualizace budoucí podoby stanice Brno-Královo Pole. Foto: rch.architectsVizualizace budoucí podoby stanice Brno-Královo Pole. Foto: rch.architects

Stávající výpravní budova půjde k zemi, vyroste nová.

Správa železnic (SŽ) získala důležité povolení pro jednu z největších železničních staveb v Brně. Drážní úřad vydal zatím nepravomocné stavební povolení pro rekonstrukci celé stanice Brno-Královo Pole. Proměna stanice, která přinese i nové zázemí pro cestující, začne příští rok.

Rozhodnutí je zveřejněné na úřední desce Drážního úřadu. Úřad v povolení stanovil celkem 19 podmínek, žádná ale není z kategorie mimořádných a jde v podstatě o běžné povinnosti stavebníka.

Původně měla začít stavba už letos, loni ale vyplynulo, že stavba nabere zpoždění o rok. Současná podoba stanice je ze 70. let. Velkoryse dimenzovaná budova s velkou odjezdovou halou je však pro současný provoz nepotřebná, protože vestibulem drtivá většina lidí pouze projde od MHD k vlaku či opačně.

Současná budova půjde k zemi a nahradí ji nová. Novinkou bude také proražení podchodu za nádraží do Myslínovy ulice, což výrazně usnadní cestu lidem, kteří od MHD procházejí do části Králova Pole za nádražím. Dosud musejí využívat podchod pod tratí zhruba 200 metrů jižně od nádražní budovy. Otevřený bude bez jakéhokoliv časového omezení.

Součástí akce je i modernizace trati do Kuřimi

Ještě letos plánujeme vyhlášení veřejné zakázky pro tuto stavbu. Nejprve bude vybudována provizorní čekárna pro cestující, následovat bude demolice stávající budovy a výstavba nové,“ uvedl mluvčí SŽ Jan Nevola.

Zásadní proměnou projde v Králově Poli kolejiště: tři dopravní koleje se prodlouží tím, že se kolejové rozvětvení ve směru na Kuřim vysune dále do tratě. Na nástupiště bude podchodem bezbariérový přístup. Rekonstrukcí projde zabezpečovací zařízení.

Správa železnic odhaduje náklady na celou stavbu na 2,9 miliardy korun, na samotnou výpravní budovu připadá podle posledních odhadů zhruba 300 milionů korun. Ještě loni uváděla náklady 2,5 miliardy korun.

Stav stanice Brno-Královo Pole v roce 2022. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVizualizace budoucí podoby stanice Brno-Královo Pole. Foto: rch.architectsVizualizace budoucí podoby stanice Brno-Královo Pole. Foto: rch.architectsVizualizace budoucí podoby stanice Brno-Královo Pole. Foto: rch.architectsLokomotiva Bombardier  TRAXX MS3 v čele vlaku RegioJet ve stanici Brno-Královo Pole. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Tagy Brno-Královo Pole Drážní úřad Správa železnic
44 komentářů