Renovace Ušaté bude o dva miliony dražší, vyjde na 27 milionů

Parní lokomotiva 464.102 Ušatá. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní lokomotiva 464.102 Ušatá. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Ušatá bude uvedena do provozuschopného stavu, nejzazší termín dokončení renovace je podle smlouvy letošní 30. listopad.

Národnímu technickému muzeu (NTM) se nepřestává prodražovat renovace parní lokomotivy 464.102 Ušatá z roku 1940. Podle aktuálně zveřejněného dodatku ke smlouvě se společností 1. Kolínská lokomotivní se cena zvýší z původně sjednaných 25 milionů korun bez DPH na téměř 27 milionů korun bez DPH. Důvodem jsou vícepráce, které se během renovace ukázaly jako nezbytné.

Ušatá bude uvedena do provozuschopného stavu, nejzazší termín dokončení renovace je podle smlouvy letošní 30. listopad. Cesta k provozní parní lokomotivě ale nebyla jednoduchá. Muzeum hledalo renovátora od září 2019, kdy vypsalo první tendr. Zájem neprojevil nikdo a stejné to bylo i po vypsání druhé soutěže. Tehdy se předpokládalo, že renovace vyjde na necelých deset milionů. Teprve po výrazném navýšení ceny se na třetí pokus našla firma, která nyní lokomotivu renovuje.

Lokomotiva vyvolala v minulých letech nemalé vášně. NTM si ji stáhlo od společnosti Růžolící Chrochtík, který se o ni staral do roku 2018.

Parní lokomotiva 464.102 Ušatá před renovací v areálu historického depa na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní lokomotiva 464.102 Ušatá před renovací v areálu historického depa na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní lokomotiva 464.102 Ušatá v areálu historického depa na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní lokomotiva 464.102 Ušatá. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní lokomotiva 464.102 Ušatá. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tagy 464.102 NTM parní lokomotiva Ušatá
15 komentářů