Dokument: Správa železnic oznámila dopravcům plány na největší výluky v příštím roce
Plán Správy železnic počítá se zahájením modernizace Masarykova a Smíchovského nádraží.
Správa železnic (SŽ) rozeslala na počátku března dopravcům materiál, ve kterém je informuje o svých plánech na výraznější omezení provozu na vybraných tratích kvůli stavebním pracím na opravách a modernizacích tratí. Jde zatím jen o návrh, finálně má být jasno během května.
Už nyní je ale jasné, že řada plánů na takzvané Dočasné omezení kapacity (DOK) narazí na velký odpor u železničních dopravců. Jde zejména o úplné zastavení provozu na hlavní trati Havlíčkův Brod – Brno hned ve dvou úsecích.
Ze zveřejněného plánu vyplývá, že by příští rok měla začít řada dlouho odkládaných staveb. Půjde například o stavbu podchodu v Kolíně nebo další část úprav trati z Prahy do Berouna.
Přinášíme kompletní přehled v podobě, jak ho Správa železnic poslala dopravcům. Pokud jsme o akci psali, je doplněna o odkaz.
– Výstavba podchodu v ŽST Kolín (15. 2. – 4. 12. 2024, 294 dní) – je nutné zohlednit v ročním JŘ (vliv na obsazení kolejí a technologii stanice, přirážky k jízdním dobám);
– rekonstrukce mostu v (záhlaví) ŽST Teplice v Čechách (4. 5. – 30. 9. 2024, 150 dní) – jednokolejný provoz Teplice v Čechách – Řetenice, pomalá jízda 50 km/h kolem pracovního místa;
– zdvojkolejnění odb. tunel – Praha-Krč – do 30. 4. 2024 zastaven provoz odb. tunel – Praha-Krč – je nutné zohlednit v ročním JŘ (nebude přidělena kapacita na dny DOK);
– optimalizace Karlštejn – Beroun – je nutné zohlednit v ročním JŘ (bude řešeno pomocí přirážek k jízdním dobám);
– optimalizace Čelákovice – Mstětice – je nutné zohlednit v ročním JŘ (bude řešeno pomocí přirážek k jízdním dobám, jednokolejný provoz odb. Záluží – Mstětice, pomalá jízda 50 km/h kolem pracovního místa);
– rekonstrukce ŽST Praha-Smíchov – vlaky z/do Prahy-Žvahova úvratí přes jižní zhlaví do osobního nádraží; v osobním nádraží vyloučení sudé části kolejiště;
– nevyhovující stav mostu v km 3,706 Praha hl. n. – Praha-Smíchov (Výtoňský most) – je nutno zohlednit v ročním JŘ (jednokolejný provoz po mostě, snížená rychlost);
– rekonstrukce ŽST Praha-Masarykovo nádraží – je nutno zohlednit v ročním JŘ (vliv na staniční technologii – omezení manipulace a odstavování souprav, jednokolejný provoz mezi obvody Sluncová a Dvorana);
– rekonstrukce ŽST Praha-Bubny – po celou dobu platnosti JŘ zastaven provoz Praha-Bubny – Praha-Dejvice – je
nutné zohlednit v ročním JŘ (nebude přidělena kapacita na dny DOK), po celou dobu platnosti JŘ jednokolejný provoz přes ŽST Praha-Bubny (po SK 4) ve směru Praha-Bubeneč, rychlost 50km/h; v období od 12. 9. do 13. 12. 2024 (93 dní) zastaven provoz přes ŽST Praha-Bubny, je nutné zohlednit v ročním JŘ (nebude přidělena kapacita na dny DOK);
– Kralupy n. Vlt. – Děčín st. hr. – od 1. 6. 2024 střídavě jednokolejný provoz Roudnice nad Labem – Hrobce, Lovosice – Prackovice nad Labem, Prackovice nad Labem – Ústí nad Labem hl. n., obvod jih, Povrly – Děčín hl. n., – je nutné zohlednit v ročním JŘ (přirážky k jízdním dobám);
– rekonstrukce mostů v ŽST Ústí nad Labem hl. n., obvod sever (1. 6. – 27. 11. 2024, 180 dní) – je nutné zohlednit v ročním JŘ (jednokolejný provoz, pomalá jízda kolem pracovního místa, omezení místní technologie);
– modernizace Kladno – Kladno-Ostrovec – do 31. 7. 2024 zastaven provoz Kladno – Kladno-Dubí – je nutné zohlednit v ročním JŘ (nebude přidělena kapacita na dny DOK);
– optimalizace úseku Havířov – zastávka Havířov střed – je nutné zohlednit v ročním JŘ (jednokolejný provoz, přirážky k jízdním dobám);
– rekonstrukce ŽST Vsetín – je nutné zohlednit v ročním JŘ (15. 3. – 21. 10. 2024, jednokolejný provoz Valašská Polanka – Vsetín, Vsetín – Jablůnka, přirážky k jízdním dobám);
– rekonstrukce TV v úseku Hranice na Moravě – Hranice na Moravě město – je nutné zohlednit v ročním JŘ (2. 10. – 30. 11. 2024, jednokolejný provoz, přirážky k jízdním dobám);
– BC Drahotuše – Lipník nad Bečvou – je nutné zohlednit v ročním JŘ (jednokolejnýprovoz, přirážky k jízdním dobám);
– dokončení I. žel. koridoru v trať. úseku Lanžhot (ČR) – Kúty (SR) – je nutné zohlednit v ročním JŘ (jednokolejný provoz);
– elektrizace trati Střelice – Zastávka u Brna (30. 4. – 14. 12. 2024, 229 dní), zastavený provoz – je nutné zohlednit v ročním JŘ (nebude přidělena kapacita na dny DOK);
– rekonstrukce traťového úseku Přibyslav – Pohled (1. 3. – 30. 9. 2024, 214 dní) zastavený provoz – je nutné zohlednit v ročním JŘ (nebude přidělena kapacita na dny DOK);
– rekonstrukce traťového úseku Vlkov u Tišnova – Křižanov, rekonstrukce ŽST Vlkov u Tišnova (1. 3. – 30. 9. 2024, 214 dní), zastavený provoz – je nutné zohlednit v ročním JŘ (nebude přidělena kapacita na dny DOK);
– rekonstrukce ŽST Brno-Královo Pole (1. 9. – 30. 11. 2024, 90 dní), jednokolejný provoz Kuřim – Brno-Královo Pole, vliv na obsazení kolejí a technologii stanice
– rekonstrukce trakčního vedení v úseku Ústí nad Orlicí – Letohrad (23. 9. – 13. 12. 2024, 82 dní), zastavený provoz – je nutné zohlednit v ročním JŘ (nebude přidělena kapacita na dny DOK).