Jihočeský kraj jedná o provozu na úzkokolejkách s Gepard Expressem
Gepard Express je znám především díky zvláštním vlakům pod názvem VlakFest.
Jihočeský kraj chce na utichlých jindřichohradeckých úzkokolejkách zajistit alespoň letní provoz. Oznámil do dnes jihočeský náměstek pro dopravu Antonín Krák. Jednou z možností je, že provoz zajistí společnost Gepard Express Alberta Fikáčka. Ten by o provoz měl zájem, uvedl tento týden Český rozhlas.
„Dne 7. února jsme se sešli s potenciálním provozovatelem jindřichohradecké úzkokolejky, firmou Gepard Express, která nás ubezpečila, že dělá všechno pro to, aby splnila všechny legislativní podmínky pro provozování dráhy,“ řekl Krák s tím, že pokud se firmě podaří získat všechna potřebná povolení, udělá Jihočeský kraj všechno pro to, aby pomohl v letní sezoně provoz úzkokolejky obnovit.
Podle Kráka jsou úzkokolejky fenoménem, „o jehož zachování musíme bojovat“. „Situace na úzkokolejce nás velmi trápí. Tím víc, že do ní jako kraj nemůžeme příliš zasahovat, protože je ve vlastnictví soukromého subjektu. Ten se navíc dlouhodobě potýká s problémy, které vyústily do situace, kdy nemá k provozování úzkokolejky potřebné licence,“ sdělil náměstek.
Společnost Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD), které tratě z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a do Obrataně patří, je od začátku září v insolvenčním řízení a od začátku října v úpadku. Od 3. října neprovozuje drážní dopravu, protože jí skončila pětiletá platnost osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy. O 14 dnů později skončila také pětiletá platnost jednotného osvědčení o bezpečnosti dopravce. Koncem ledna jí Drážní úřad odebral i licenci k provozování drážní dopravy.
Gepard Express je znám především díky zvláštním vlakům pod názvem VlakFest, nedávno zajistil propagační spoj na vídeňské letiště pro město Brno a proslavil se i saunovým vagonem, který dobrovolníci přestavěli z hytláku.