Jihočeský kraj jedná o provozu na úzkokolejkách s Gepard Expressem

Kalamita na jindřichohradeckých úzkokolejkách. Pramen: JHMDKalamita na jindřichohradeckých úzkokolejkách. Pramen: JHMD

Gepard Express je znám především díky zvláštním vlakům pod názvem VlakFest.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Kubeš

Držím palce. Úzkokolejka je moje srdcovka a rád bych ji viděl v provozu. Když bude třeba, člověk by i rád pomohl.

Radko Křivánek

Gepardbednu si dovedu představit – saunový vagon je to už nyní po celé léto.
Výborná akce může být i Fikfest.
🙂
Kreativitu, krátkodobé eventy a smysl pro humor lze z této strany očekávat, provozování něčeho stálejšího a solidního však nikoliv.

Radko Křivánek

Ale pane Fikáčku, proč hned mínus? Myslel jsem, že máte smysl pro humor a nadsázku. 🙂

Albert

M27 má k humuru daleko. Je mi z toho nevolno! Mělo by to být rituálně sesrotovano uprostřed hořícího pentagramu. No dobre dobre, tak já to odkliknu na neutralno…

Albert

Mate pravdu ze jsme malinká firma a máme radi humor. Ale zase úplní oslové taky nejsme 😀 I humor totiž stojí nějakou tu zlatku, proto ho financujeme z pravidelného provozu.
Naše vagónky (WSBA) můžete najít každý den napr na trase Praha-Humenné, Bratislava-Humenné a od dubna Brusel-Berlín a tak. https://zdopravy.cz/prvni-lehatkove-vozy-z-belgie-jsou-zpet-na-koleji-fikackuv-wagon-service-je-pronajal-zssk-116026/

A s hašišbednou M27 nestraste, to už snad nikdy nepojede 😀 Ani by to nebylo legální. 🙂 teď se mi o tom bude zdát, fuj, nebudu příště číst zdopravy před spaním 😀

Radko Křivánek

Hašišbedna jako saunový vůz by byl marketingový trhák. Vy necítíte ten potenciál? 🙂 Už to tak každé léto funguje, jen to pan Čajánek neuměl prodat. A v zimě pronajímat jako iglů. Obojí je uhlíkově neutrální. 🙂

hank

Další riskantní podnik dobrodruha Fikáčka? Uvidíme, jestli mu zkušenosti a odolnost získané při jeho dosavadních zahraničních úletech budou stačit i na kolizi s tuzemskou byrokracií… Každopádně mu přeju, aby při ní nedopadl nějak jako Werichova & Voskovcova Babička Méry.

Albert

Proč byrokracií? Drážní úřad postupoval přesně jak měl.
Proč riskarní? Projekt externalizuje drtivou většinu finančních rizik. Buď se povede, nebo ne, v obou případech to pro GE neznamená žádnou finanční ztrátu.
Úlety myslíte pomoc ženám a dětem v nouzi?
Víte co je zvláštní? Když podnikatel použije zisk z jiných činností na bohulibé účely, tak je to vnímáno pozitivně. Když to je ovšem na dráze, tak je vždycky zkritizován 🙂
Proč tomu tak je, dodnes nevím.

hank

Ale já to přece vůbec nekritizuju, naopak tomu fandím… Nicméně jak je známo, ve zdejším justičně-byrokraticko-politicko-mafiánském prostředí se může stát úplně cokoli. Snad to mají dobře ošéfované i po této stránce.

Úletem A. F. (aby bylo jasno, tak to znovu zopakuju: pro mě sympatickým) byla např. přeplavba Středozemního moře na člunu z PET-flašek pod vlajkou Liberlandu 😀 úspěšně ukončená na pátý pokus 20hodinovým zadržením posádky tuniskou národní gardou… (Proto mi taky okamžitě naskočila asociace s babičkou Mary, jak plujíc volit voly do Prahy pádluje na kánoi štěchovickým peklem se šlajsnou svatojánských atolů…)

Albert

Díky za vysvětlení, špatně jsem si to vyložil. Myslel jsem ze máte na mysli evakuační vlaky, tak se Vám omlouvám 🙂 Plavba na katamaranu z PETek byl opravdu dobrej úlet. 😀 kluci z národní gardy byli skvělí a docela se o nás starali 🙂 nemít děti tak si to zopakuji.

Roman

A to nevite, ze mosty tam nejsou v dobrem stavu, takze zacnete pocitat….

Albert

Analýzu stavu infrastruktury a vozového parku máme hotovou, pokud máte doplňující informace, které by nám mohli pomoc, budu rád, když nám je poskytne: fikacek@gepard.com
Moc dekuju za případnou ochotu, jhmd je pro na důležité, takze si toho vážím.

Martin

No, jsem na to a na Váš záměr a jeho provedení zvědavý, jak to nakonec dopadne…. Ono něco jiného je krátkodobě si po dohodě s ins. správkyní, případně věřiteli pronajmout vlaky a pár dní tam jezdit po infrastruktuře bez údržby anebo jenom se základní údržbou….. a něco jiného je zajistit, aby ten projekt byl dlouhodobý, aby vozidla a infrastruktura pouze nechátrala, ale nalézaly se i prostředky na její dlouhodobou údržbu a rozvoj…. Troufám si tvrdit, že to první zvládne (a asi na tom i krátkodobě vydělá) téměř každý…. To druhé už je kumšt…..

Albert

To druhé není ve hře. Nikdo zatím podnik ani jeho aktiva k prodeji nenabízí. Věřím ze zájemců bude hodně a s radosti se budu dívat až to finančně silná firma s poctivým záměrem bude kupovat. Nás krátkodobý cíl je, pokusit se alespoň malinko přispět aby bylo co vlastně kupovat. Jestli se to podaří nikdo neví, ale nemuzeme se nesnažit, proste nám to nejde.

liposh

Mezi řádky čtu, že chtěj vlastně jen dostat razítka na provoz toho parního vláčku, co stojí jízdenka 500 Kč za 10 Km , protože v takovém případě by s nima Čajánek spolupracoval, jinak nemá důvod komukoliv cokoliv usnadnit. Chápu to správně?

Facepalm

ne.
Už jen proto, že spolupracovat se nemusí s Čajánkem, ale se konkurzní správkyní.

Scotty

Do dalšího rozhodnutí soudu je konkurzní správkyně odstavená.

Kandelábr

Na to jste přišel jak? Soud už prohlásil úpadek.

Mojmír

Ne, ale soudkyně je vyloučená nadřízeným soudem pro podjatost.

a8n

Vrchní soud zrušil jen výroky II, IV a VIII usnesení o úpadku. V mezičase už byl přidělen nový soudce a už stihl na žádost insolvenční správkyně vydat i předběžné opatření o omezení dispozičních práv dlužníka.

Chronosphere

A už byla i nahrazena.

Anatol J.

Cenotvorba parního vlaku z poslední doby je kapitola sama pro sebe….hodně lidí naštvala…..
Úžasný zážitek bylo letos v létě, dostavil se cyklooddíl cca v půlce trasy, s tím, že mají zájem jet, mají i potvrzenou objednávku, že jeli výlet tak aby se svezli…Jaképak byly jejich pohledy, když jim vlakvedoucí s notně unaveným pohledem oznámil, že jejich vedoucí (..) řekl, že se cyklovagón nebere, tudíž mají smůlu, a maximálně že si můžou zažádat o návratek….. No, to jsem si řekl, že jestliže někdo nemá zájem o 20x 500 + 20x 80Kč (za kola) tak je to solidní úlet….

Josef Kubeš

To mě vůbec nepřekvapuje. Takhle to tam poslední dobou fungovalo běžně…

jal

„do ní jako kraj nemůžeme příliš zasahovat, protože je ve vlastnictví soukromého subjektu.“

A jak chce zasahovat do Geparda?

Aby mohl hodně zasahovat, musel by JHMD „zjihomoravizovat“.

Zároveň se ale tvrdí, že stát (potažmo kraj) je špatný hospodář.
Jak z toho ven? : – )

Xiao

Myslím že význam těch úzkokolejek se v dnešní dobu hrozně přeceňuje.

původní Jakub P

Dopravni vyznam velkej nebude, ale turisticka atrakce to muze byt super.

Kernteriér

Přesně takto je po loňském vyzkoušení vnímám i já. Na denní dojíždění neskutečná otrava, na výlet perfektní.

Martin P.

Pocházím z regionu, takže předesílám, že jsem podjatý. Úzkokolejkou se dalo docela dobře dojíždět z Kamenice nad Lipou či Nové Včelnice do Jindřichova Hradce – bylo to rychlejší, než autobusem. Ostatní části jsou opravdu spíše turistickými atrakcemi. Nicméně docela dobře fungovala návaznost na vlaky směr Tábor z Obrataně, té jsem rovněž bohatě využíval.

Facepalm

Myslím, že význam Karlštejna se v dnešní dobu hrozně přeceňuje.

Ivan_pha

U vás v Číně se turistika moc neřeší, nám to ale jedno není.

Facepalm

Další možností by bylo zřídit tam půjčovny bamboo trainů – to by byla atrakce jak Baťův kanál.

https://www.youtube.com/watch?v=ilJAczgfmHk

Jiří Kocurek

Neblázněte, vždyť to má motor ze silničního vozidla! 😀

Facepalm

A kdyby na tom platila režijka?

Facepalm

(poměr plusů a mínusů ukazuje, kolik šotoušů chápe ironii)

Ladislav Boháč

Ironie se značí smajlíkem :-).

Anatol J.

Najít dopravce považuji za méně problematické, než získat vozidla ve snadno zprovoznitelném stavu (možnosti asi jsou, ale ne obratem prstu, většina parku býv. JHMD je dle různých indicií na GO, to se taky neudělá za týden), ale co považuji za nejhorší, dát dokupy trať…. Kdo se párkrát projel před zastavením provozu, ví své…. a to se taky neopraví za den…. Ano, asi lze jezdit 10-20km/h ale to by už tak dlouhá doba do NB byla 2-3 násobná….. Byť ano, bylo by fajn dát to dokupy…viz třeba úzké na rakouské straně… A ještě jedna drobnost – i se pak domluvit na… Číst vice »

Y.K.

Já bych to vnímal popořadě. V první řadě ji vytrhnout z té umrtvující situace, kde je dnes (provozovatel v úpadku, propadlé licence) a pak se můžou postupně řešit technikálie se kterými jistě také ještě bude veselo, ale jsou alespoň normálně řešitelné.

Martin

Místo vytrhnout bych použil slovo „vykoupit“…a to podle mého názoru je hlavní problém…

Oldřich Sládek

Ano,už jsem to několikrát psal. Podle mne je jediná cesta k záchraně ta, že nějací velcí kluci si JHMD koupí jako hračku. Něco na způsob Sparty. Kdo tu atrakci bude potom provozovat, je zcela lhostejné a především bude záviset na mínění toho, kdo platí.

Neznamy Jarek

Že by Žesnad??? 🚂

Oldřich Sládek

Ropné vrty ještě nevlastníme 🙂

Tomáš Záruba

Ani solární elektrárny? 😉

Jan Kubeš

Získat všechny glejty, které nechalo JHMD doslova vyhnít, bude velmi obtížé.
Proto přeji novému dopravci mnoho sil.

Georg

nebavime se o dopravci, ale primarne o provozovateli drahy.
a trochu se mi to nezda, prece jen na provoz drahy potrebujete prokazovat mj. financni zpusobilost.

pepe

Jestli je to podobné jako u autobusové dopravy, řeší toto pojistka pro dosažení fin. způsobilosti, případně peníze, které jsou po dobu fungování v depozitu.