Švýcarské dráhy vyřadí ze svého jízdního řádu kvůli častým zpožděním vlaky z Mnichova
Vlaky dál jedou, švýcarské dráhy je ale pro vnitrostátní dopravu cestujícím raději neukazují.
Švýcarské spolkové dráhy SBB se odhodlaly k nevídanému kroku. Kvůli opakovaným zpožděním vlaků EuroCity z Mnichova do Curychu přestanou tyto spoje ukazovat v jízdním řádu v některých relacích pro vnitrostátní dopravu. Ve směru z Německa budou určeny jen pro výstup, nebudou se zobrazovat ani pro vnitrostátní dopravu ve směru z Curychu do Německa.
Informoval o tom švýcarský list Aargauer Zeitung. Text ukazuje značné rozdíly ve vnímání problému zpoždění ve Švýcarsku a například v Česku. SBB zavádí mimořádná opatření jen kvůli tomu, že zpoždění je v rozmezí 25-38 minut.
Důvodů k častým zpožděním je více. SBB viní hlavně provoz v Německu. Trať z Mnichova není stále úplně hotová, jsou zde stále některá omezení a dlouhá část je jednokolejná. Mluvčí SBB pro list uvedla, že vymazání vlaku z nabídky spojení ve vnitrostátní dopravě je preventivní opatření.
I když vlak přijede s relativně malým zpožděním do Švýcarska, další nabere zejména v úseku Winterthur – Curych, kde je velmi silný provoz. Pokud propásne přidělenou časovou kapacitu, musí čekat často desítky minut na volnou trať. Problémem bývají i poruchy jednotek Astoro s naklápěním.
Spojení Curych – Mnichov bylo velmi dlouho nekonkurenceschopné vůči silnici, už loni v prosinci ale díky rekonstrukci trati v Bavorsku došlo od loňského prosince ke zrychlení na 3 hodiny a 30 minut.
Zrychlení spojení mezi Mnichovem a Curychem umožnilo rozšíření a elektrizace trati na německé části. Odpadá tak nejen výměna lokomotiv v Lindau, ale došlo současně i ke zrychlení. Elektrizace stopadesátikilometrového úseku Lindau – Mnichov trvala tři roky a stála 500 milionů eur.
Nejde o jedinou trasu, kde švýcarské dráhy bojují se zpožděním vlaků z Německa. Od změny jízdního řádu byla část spojů z Německa od Karlsruhe zkrácena jen do Basileje namísto Churu nebo Curychu.