Švýcarské dráhy vyřadí ze svého jízdního řádu kvůli častým zpožděním vlaky z Mnichova
Jednotka Astoro v Curychu. Foto: SBB
Vlaky dál jedou, švýcarské dráhy je ale pro vnitrostátní dopravu cestujícím raději neukazují.
Vlaky dál jedou, švýcarské dráhy je ale pro vnitrostátní dopravu cestujícím raději neukazují.
Astoro se stále vyrábí? Nevíte někdo? Díky
Astoro je upgradované naklápěcí ETR610 – Švýcaři si objednali jednotky v celkem třech sériích – viz odkaz níže:
https://cs.wikipedia.org/wiki/ETR_610
U té třetí série se na wiki píše, že jednotky byly dodány v období říjen 2016 – únor 2017. Výroba tohoto typu započala v roce 2007 a zatím – dle wiki – nebyla ukončena. Celkem se vyrobilo 26 ks jednotek, což mi přijde celkem málo.
Rozdiel vo filozofii je nie len v tom že 30 min. meškanie je problém, ale aj v tom že keď už sa SBB nejaký zmeškaný vlak na sieti ocitne, nerozbijú kvôli nemu celú prevádzku tým že kvôli nemu zmeškajú iné vlaky na trati. Ostatné vlaky idú včas a zmeškaný vlak holt naberie minúty navyše tým že ide len vo voľných slotoch.
Zrovna jsem nad tím uvažoval, ale on to je fakt klíč k přesnosti. Ne jedním rozbíjet druhé, ale když už je jedno „rozbité“, tak tím nerozbíjet ostatní. Pokud je místo vlak se vleze do jiného času, pokud ne tak si holt počká na „slot“.
Jednoduché, motivující jezdit přesně, nezpožďují se vlaky co by jinak žádné zpoždění neměly a určitě to má i energetická a automatizační pozitiva, když vlaky jedou předvídatelně po svých linkách v GVD.
V zásadě ano, ale ono je to potřeba vidět v kontextu. A nejsem si jistý, že železničáři jsou schopni rozlišovat mezi různými tratěmi v různých situacích – anebo dispečeři za taková rozhodnutí brát zodpovědnost. Na vytížených tratích s taktem 30, maximálně 60 minut jednoznačně ano, vlak odněkud přijel se zpožděním, prošvihl slot, tak prostě musí počkat na volný slot a nezpožďovat všechno to, co může jet načas. Na tratích s dostatkem volné kapacity a taktem 2 hodiny by se spíš měly držet přípoje a zpožděný rychlík upřednostnit, pokud výrazně nezpozdí moc dalších vlaků. Taky by bylo dobré zohlednit, jestli zbytek… Číst vice »
Mal som možnosť v lete vyskúšať, a nebol som moc nadšený z toho sa na každej zastávke pozerať na vedľa stojací IR, ktorý potom vždy odišiel pred nami a my sme sa potom plazili za ním. Meškanie na hranic: cca. 6-7 min. Meškanie v Zürichu: +25 min.
Tak hlavně že to Němci přetrasovali z prázdný dvoukolejky přes Oberstaufen :))) Všude stejný paka!
Pomíjím skutečnost, že té dvoukolejce chybí k dokonalosti nějaké nádraží, bo z Immenstadtu do Lindau tam NENÍ jediná předjízdná kolej, ale tak nějak to vyjezdit šlo, za toho nulovýho nákladního provozu.
„SBB zavádí mimořádná opatření jen kvůli tomu, že zpoždění je v rozmezí 25-38 minut.“
Pokud v našich středoevropských končinách nepochopíme, že 25-38 minut prostě NENÍ „JEN“, tak je to všechno marný, marný, marný …
Ono je to složité. Máte nějaký standard spolehlivosti, přes který za žádnou cenu nemůžete jít. U těchto vlaků München – Zürich by bylo na jednu stranu řešením přidat třeba 15 minut v PPS na kompenzaci očekávatelného zpoždění na příjezdu do Švýcarska, ale pak by to znamanalo formální prodloužení jízdní doby, takže by vlak zase nebyl konkurenceschopný (na papíře) oproti silnici. Jediné systémové řešení je elektrifikovat v Německu i tu hlavní dvojkolejku Lindau – Kempten – Buchloe a nejlépe s ETCS L2. Ale to nemůžete od německého státu očekávat, když momentálně důležitější než jakákoliv dopravní infrastruktura, jsou výdaje v jiných kapitolách… Číst vice »
No jo, USA a uprchlíci, to bude ten problém. Ale jinak s informacemi a dezinformacemi pracovat umíte, že?
Jsou lidi, kteří tyhle bláboly dokáží nacpat kamkoliv. Radši se k tomu nevyjadřuji.
Vzal jste mi to z klávesnice, ale vyjádřil naprosto přesně. 😃
Nejde o standard spolehlivosti, ale prostě o to, že ten vlak ve Švýcarsku jede po velmi vytížené trati, kde má přidělené úzké časové okno a pokud ho nestihne, tak musí čekat na volný slot, protože jinak by rozstřelil celý grafikon. Kdyby to bylo na trati se spoustou volné kapacity, tak by to ani Švýcaři neřešili, i když 10 min zpoždění je na jejich poměry moc. K čemu vede preference zpožděných vlaků, které ale „tam byly dřív“, jsem nedávno zažil na vlastní kůži v Rakousku: Jel jsem IC 200km načas, ale 30km před cílem, kde ten IC má projet bez zastávky,… Číst vice »
A co jsem tam napsal? Standard spolehlivosti je na většině švýcarských tratí zpoždění do 3 minut, právě kvůli vysoké vytíženosti. Nepřijedeš v daném slotu? Máš smůlu, tvoje jízda bude ukončena nebo si postojíš. To samé se tam aplikuje i v nákladní dopravě, například u Gotthard Basis Tunnel. Odchýlíš-li se příliš, buď si postojíš na vstupu nebo (pokud je to pro vlak trakčně možné) dostaneš náhradní trasu přes vrcholový tunel. A na druhé straně budeš zase čekat, až se budeš moci někam zařadit.
Tak 3 minuty bohudik zase neni obecne disposicni hranice, odkdy by se vlaky nekompromisne odstavovaly a predjizdely. To zas ne. To je „jenom“ okamzik, kdy se vlak stava vlakem zpozdenym.
Takhle bysme tu presnost (kterou nemerime poctem vlaku vcas, ale poctem cestujicich vcas!) nikdy nemohli drzet. Dulezity je, ale cestujici jezdili vcas a stihali pripoje!
Zbrojení není nesmyslné, pokud se v blízkosti nachází agresivní imperialistický stát.
Nemyslím že je to vhodné téma protože to láká maximálně dezinformace na tadyten server a ohrožuje ho. Ale jsme uprostřed něčeho co se jmenuje cognitive warfare, a to je hodně noví šestí pilíř válek. Agresivních imperialistických státech je několik, Česko historicky vždy padá pod vliv jednoho. Nemyslím že je to dobré téma vůbec v digitální formě..
Má ale pravdu že hodně financí se teď přesměrovalo jinam.
Přesměrovaly se do oblastí, které byly dlouhodobě podfinancované anebo tam (minimálně podle názoru vládních politiků) najednou urgentně je potřeba mnohem více peněz než dříve (anebo tam dříve nebyly potřeba žádné – třeba při dotování cen energií). Jenže v Německu je dlouhodobě podfinancovaná i železniční infrastruktura, snad vyjma budování nových rychlodrah. V tomhle si podle mě každý stát musí ujasnit, co vlastně chce: buďto investovat mohutně do železnic a silniční síť spíš jen udržovat, se střednědobým cílem přesunout velkou část dopravy na železnici, nebo se na rychlou kapacitní železniční dopravu vykašlat, peníze lít do dálnic a na železnici se zaměřit spíš… Číst vice »
Mám podobnou zkušenost. Cestoval jsem z Freiburgu (Německo) do Zürrichu. Chtěl jsem jet večerním ICE, ale mělo 1,5h zpoždění. Vlak samozřejmě byl ukončen v Basel SBB.
Od kamaráda, co pracuje na SBB, vím, že je švýcarský jízdní řád nastaven tak, že limit zpoždění na 3 minuty. Vzhledem k velké frekvenci vlaků je problém kapacita uzlů. Stačí vyjmenovat Zurrich HB, Basel SBB, Luzern…
Zürich se píše s jedním „r“, byť si Správa železnic na hlavním nádraží v Praze myslí taky něco jiného.
https://youtu.be/45dl8A2z9ME?t=410
No na vstupu z Nemecka pres Basel SBB se povetsinou uplatnuje prave ta tzv. „kulturni prirazka“. Dokaze leccos vyresit, ale zase zdrzuje no 🙂
To je ta vecna diskuze i u SBB, jestli usetrit spoustu casu pri vedeni vlaku z Nemecka bez tyhle rezervy, ktera papirove vyrazne zkracuje jizdni dobu, ale realne posle pravidelnost provozu do kytek. Proto u SBB prevlada jasny nazor rezerva a v pripade jeste vetsiho zpozdeni nekompromisni zkracovani vlaku do Basileje. A pak jede nahradni souprava vcas ve vnitrostatnim provozu.
Koneckoncu, tu jizdu nahradni soupravy plati Deutsche Bahn 😉
Jasně, kazí to statistiky, tak to z nich vyjmeme. Tento vlak pojede v režimu Časem Dojedem…
mohli by to dat spolecnosti, co provozuje Alex… To by Svycari teprv cubrneli
Už jsem zase četl Axel…
Já taky 😃🤷
Jeho duch tady bude řádit i desetiletí po jeho smrti 😃🤦
Třeba by to pak na švýcarskou hranici přijíždělo se dvou- nebo čtyřhodinovým zpožděním, takže by Švýcaři vlastně nic nepoznali 😀
Tak to chodí… než aby byl drát na hlavní dvoukolejne tratí Lindau-Immenstadt-Kempten-Kaufbeuren-Buchloe, tak to udělali na trať, která je vlastně spojení různých lokálek, které vedou uprostřed měst a vesnic. Tam není možnost dat novou druhou kolej…
Navíc Kempten a Kaufbeuren jsou větší města než Leutkirch/Memmingen/Mindelheim…
Ono je levnější trakční vedení na jednu kolej, která je i kratší. Ale potom nesmím trať tak silné využívat…
Před elektrifikace jezdilo Eurocity přes oboje tratě s lokomotivami na naftu. Takže byla možnost při problému využít jinou trať. Od nedávná alternativa není…
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/55/Allgäubahn_Karte.png
Omlouvám se za [OFFtopic]:
Prosím Vás máte někde kolem sebe „kámoše“, členy Vašeho týmu, pány:
Mratislaře Vynáva, Nartiý Mejedlna a že za Vás nepíše Oiřk Jvčáčeí???
🤣
Tak nedivim se mezistatni vlaky maji zpozdeni v rade desitek minut. Ale svycarska tolerance je 5 minut! Hlavne v hlavnich zeleznicnich uzlech jako Sargans a Arth Goldau, ma takove spozdeni velmi negadivni efekt. Svycarska sit zeleznic je velmi husta a vyuzivana. Kazda minuta zpozdeni stoji predevsim SBB (nejvetsi vlastnik zeleznic) obrovske penize.
Dovolil bych si poznamenat, ze ta tolerance u SBB je ve skutecnosti do tri minut. Takze maximalne 179 sekund zpozdeni. Pak uz se nejedna o vlak jedouci vcas…
Ale ten vyber hlavnich zeleznicnich uzlu pobavil, super vyber 😉
Letos jsem dokonce v CH zažil (ale nebylo to u SBB, ale u BLS), že ve vlaku ze Schwarzenburgu do Bernu při 3min. zpoždění zaznívala omluva za toto zpoždění. 🙂
V dalkove doprave je to bohudik standard!
Kdyz se jedna o zpozdeny vlak, a to vlak s +3 minutami je, je treba o tom treba informovat cestujici 😉
V regionalce to nemusi byt az tak vzdy pravidlem, tam uz spis zalezi jak kde. Evidentne nadseny zamestnanec BLS!
To je jak v Japonsku, tam jsou nekteri viditelne nervozni, kdyz ma vlak zpozdeni i 1min… a pritom zpozdeni mivaji i delsi, zvlaste pri tajfunech a snehovych prehanek…
U nás je taky většina zpoždění způsobena extrémním počasím – třeba teplotou pod 5°C nebo nad 25°C.
Značné rozdíly ve vnímání zpoždění… ono je to logické, pokud mezi St. Gallenem a Zürichem jede každých 30 minut vnitrostátní IC bez zpoždění, tak SBB nemají důvod přidělávat si problémy s cestujícími, kteří ve Švýcarsku přistoupí do zpožděného EC, které se pak zpozdí ještě víc a oni nestihnou přípoje. To EC jede jednou za dvě hodiny, takže přepravní kapacitě ve vnitrostátním švýcarském provozu výrazně nepomůže. V ČR je situace výrazně odlišná v tom, že většina rychlíků je vnitrostátní, případě mají v zahraničí jen krátký úsek (Ostravan) anebo naopak na příslušné trati tvoří páteř dálkové dopravy, takže i kdyby měly pravidelná… Číst vice »
Jéééé tak to by v Česku nejezdilo nic .))))))))
Jaká část vlaků na české síti přijíždí ze zahraničí? A i u těch mezinárodních, pokud vím, vznikají zpoždění hlavně na území ČR.
Nebavím se o zahraničí, Švýcar to udělal proto, protože se na ten vlak nedá spolehnout. Poukazuji pouze na to, že v České Republice nejezdí na čas skoro nic. Je to moje vlastní zkušenost. Letos jsem měl tak 60 cest do Prahy z Ostravy a z toho jsem přišel v čas tak 5,6x?
Celkově Švýcarsko je země, které nesaháme ani po kotníky. I kotník je možná moc vysoko. Zajeďte si někdy do Švýcarska nasát tu atmosféru. Vše je precizní, krásné, čisté. Každý 6 Švýcar má větší majetek než 1 mil euro, jsou prostě jiní a vyžaduji jiné kvality služeb.
V článku se píše o „zatajování“ zpožděných vlaků přijíždějících ze zahraničí, ve Vašem komentáři nestojí nic, co by naznačovalo, že se bavíte o něčem jiném, takže ano, bavíte se o zahraničí. Já nepopírám, že v ČR nejezdí (aspoň na hlavních tratích) na čas skoro nic, ale to je úplně jiné téma, než o co jde v článku. Ve Švýcarsku jsem párkrát byl, naposled letos v červnu, byť tedy v jeho italsky mluvící části, což je trochu něco jiného než zbytek. Jinak už mnoho let žiju v Rakousku, takže souhlas, ČR má hodně co dohánět, v mnoha ohledech (byť netvrdím, že… Číst vice »
Majetek více než 1 mil. euro mám taky. O tom kvalita života není.
Díky SZ to tak vypadá
„I když vlak přijede s relativně malým zpožděním do Švýcarska, další nabere zejména v úseku Winterthur – Curych, kde je velmi silný provoz.“
Sláva našemu autobloku. Ve Švýcarsku pokud vím mají ekvivalent automatických hradel, která neumožňují na rozdíl od autobloku kapacitu trati lokálně „přečerpat“.
No u nás umožňují a kolikrát se už jelo na blok podle rozhledu a bylo z toho jedno velké bum.
No ja bych tu svycarskou zabezpecovacku zase tak nepodcenoval. Ok, neni to autoblok, ale co hlavni trat, to v podstate moznost jezdit za sebou ve 2 minutovem intervalu. Samozrejme ale opravdu jezdit, proto v tom mame zapoctenych jeste 30 sekund rezervy. Aby to slo i prakticky 🙂 Autoblok by to stejne nespasil, protoze konstrukce jizdniho radu. Aktualni disposicni opatreni „toleruji“ zpozdeni EC z Mnichova pri vstupu do Svycarska do 6 minut. Pak to proste ze St. Margarethenu pojede vzdy za IR a tudiz si to do Curychu priveze presne tech +- 30 minut. Takze v hlediska SBB musi Nemci ten… Číst vice »
Aby se pak zjistilo, že se to stejně zarazí v uzlu, kde máte ještě dlouhou ZV a přitom již nízkou rychlost (od problematiky jako je postupný chod výměn atd. raději odhlédněme). A hle, on Signalsystem N se svými dynamickými ZV najednou není vůbec špatný (takové „něco jako ETCS bez ETCS“).
Presne! 😉 Ta vyhoda plati tam, kde vlaky jezdi podle stejneho rychlostniho profilu. To znamena na tratich zejmena pro regionalku / dalkovku / nakladku to funguje perfektne. A teda i tam kde je to nejvic potreba, v tech uzlech a jejich okoli! Nevyhoda je tam, kde mate smiseny provoz a presto potrebujete po cast hodiny vyuzivat vyhody kratkeho nasledneho mezidobi. Tam proste optimalizujete polohu navestidel na osobku a nakladka se pak musi „crcat“ pomalu, bo musi pred tema navestidlama stihnout zastavit 🙁 Ale na tehle (relativne) malo koridorech to vyresi ETCS L2, kde vyhody jizdy podle skutecnych brzdicich procent prevazuji… Číst vice »
Ano, jen jsem se snažil poukázat, že problémem kapacity u dvoukolejek až tak nebývá trať, ale zaústění do uzlů, a to ti Švýcaři řeší už dávno mnohem lépe (a my bychom mohli taky, kdyby nebyl debilní Mirel nebo kdyby třeba uměl generovat různě dlouhé křivky podle výchozí rychlosti + byla vůle něco dělat).
Pro redakci – poslední věta prvního odstavce není logická – vnitrostátní spoje ze Švýcarska do Německa nejsou. Nemá tam být třeba vnitrostátní úsek Curych – St.Gallen ?
Mělo tam být ve směru do Německa, chybějící slovo už tam je. díky za upozornění:-)
RegioJet v podstatě aplikuje stejný režim u spojů z Ukrajiny.
Myslíte ty vlaky co v Česku zastavují jenom pro výstup, nedá se na ně koupit jizdenka pro vnitrostátní přepravu a zpoždění mají kvůli garantovanému přípoji z Kyjeva kde všichni víme jaká je situce?
Ale jako kopanec dobrý.
RegioJet provozuje vlaky ..spíš hnuj
Přitom když začínal, tak všichni jásali, že konečně do hromadné dopravy přijesl slušnou úroveň, ve srovnání s hnojem dopravců, kterým se rozhodl konkurovat, ať už šlo o autobusy nebo vlaky 🙂 Holt paradoxy života…
RJ je lowcost kvalitativně ve většině případů převyšující konkurenty kvalitou i čistotou .
Zrovna nedávno jsem s ním asi 3x jela, ve všech případech fungovala pouze 2 WC na celý vlak. Jak to tam vypadalo, to se dá odvodit.
Ano, to je přesně to co myslím. Je jasné, že si poveze zpoždění, které RegioJet nemůže ovlivnit a tak v Česku ten vlak staví pouze pro výstup.
95% zpoždění je kvuli pripoje z Ukrajiny
To má podle vás ten vlak odjet s 5% cestujícími ???
Není to vinou RJ ale Ukrajinských železnic
Je to vinou zločinného ruSSkého agresora, abychom byli přesní.
Je to vinou darebáka z Ruska a jeho pohunku
Však nikdo neříká, že je to chyba RJ, jen že je to podobný systém, kdy kvůli nepredikovatelnym zpožděním vlak zastavuje pouze pro výstup.
Kdyby takovéto opatření mělo být v ČR, tak by Ostravan ze Žiliny skončil na 100 % a s ním i všechny EC Břeclav – Bohumín, kde zpoždění z jiných států bývá neúnosné.
No zrovna Ostravan ze Žiliny má často zpoždění kvůli tomu, že se nestíhá obrat od předchozího zpožděného vlaku od nás. Bacha aby to nebyla střelba do vlastní nohy.
Totéž se mi kdysi stalo u EC Polonia, když měl na obrat ve Vídni sotva půl hodiny.
Ono ale hlavně nelze srovnávat situaci, když rychlíky jedou v půlhodinovém taktu a každý čtvrtý přijíždí ze zahraničí zpožděný, s obvyklou situací v ČR i mnoha jiných státech, kde páteřní rychlíky mají dvouhodinový takt.
Ostravany pravidelně nabírají zpoždění v Bohumíně prodlužováním pobytu (10 minut na šaškování s vozy nestačí). Rekord byl před Vánoci 20 minut na příjezdu do Svinova, 48 minut na odjezdu z Bohumína – tam to bylo ale nadvakrát (15 Svinov, dalších 15 Bohumín).
To je bohužel smutná pravda a je to špatně, EC nemá mít nikde pobyt delší než 10 minut a ten jen, když se přepřahají mašiny.
Nevěřím statistice, kterou si nesfalšuji sám. Kolik takových kostlivců schovávají? Ona ta švýcarská přesnost totiž vůbec není taková, jak se o ní píše. Nicméně musím uznat, že jsou o několik levelů jinde.
O jaké statistice v textu píšeme? Kolikrát jste jel za poslední roky švýcarským vlakem?
Já tedy jen dvakrát, ale za to se zpožděním 55 minut a dobíháním přípoje do Innsbrucku…
Tak to jste měl dost pech, já tam vlakem párkrát jel a na žádné významné zpoždění se nepamatuju.
Naposledy letos. Vlak z Bernu do Brigu zdechnul po cestě. 20 minut jsme stáli na trati, pak nás odtáhli do Thunu a oznámili, že vlak tam mimořádně končí. Žádná informace o tom, kdy a jakým máme jet náhradním vlakem. Kdo se vyzná, ten si to přes informační systém dokáže zjistit. Ale neznat Švýcarsko a jejich železniční síť, tak jsem v řiti a hledám nějakýho místního pohůnka, který mi poradí.
V Thunu nejsou informační cedule, které by ukazovaly, kam vlak jede?
Jsou. Ale kdybych to tam neznal, tak stejně nevím odkud a kdy mi to jede. Čekal bych od SBB alespoň hlášení, v kolik nám jede náhradní vlak. Ale nic. Hledej šmudlo.
Vzhledem k tomu, že Thun – Brig má 30 minut takt a informační cedule jsou jak u nástupišť, tak v hlavní odbavovací hale, skutečně zásadní problém.
Pokud to bylo bez informace, tak je to ovsem jasna chyba vlakoveho doprovodu.Tyhle informace musi cestujici (temer) vzdy dostat.
Co se me tyce, tak se mi neco podobneho zatim nestalo…
O pár dnů později jsem narazil na zpoždění 47 minut: https://ibb.co/JcL9Qvk Ještě, že jsem jel normálním REGIO sociálem. Obecně se švýcarská dochvilnost přeceňuje. Minuta sem, minuta tam. To, že na informačním systému nesvítí, že má vlak zpoždění neznamená, že ho nemá. A co se týče té statistice, tak to není na vás, ale na Švýcary. Zakázat u vlaku vnitrostátní přepravu smrdí právě tím falšováním statistiky. Vždyť mi jezdíme na čas! Tenhle vlak ale do statistiky nezahrnujeme, protože se nám to nehodí. Nic to ovšem nemění na faktu, že jsou na špici a v dochvilností s nimi můžou soutěžit snad akorát… Číst vice »
Těch deset párů vlaků (netahejte mě prosím za slovo, střílím to od boku) opravdu zásadně zfalšuje při počtu vlaků ve Švýcarsku celkovou statistiku. Text není o žádné statistice, ale o tom, že ho nebudou nabízet na vnitrostátní úseky, protože nemohou garantovat jeho spolehlivost.
Spíš jde o statistiku na dané trase. Ono vám to pak může v průměru hodit třeba 10 nebo 15 minut zpoždění na expresní lince a to už vypadá blbě. A opět opakuju, na švýcarské poměry. Tady u nás je to každýmu šumák. Přece si tu kvůli tomu neurvu límec…
Souhlas s redaktorem, že tohle argumentovat kažením statistik je nesmysl. To byste musel škrtnout celou jednu trať, aby se to na statistikách aspoň trochu projevilo. Jak už jsem napsal, podle mě je to proto, že si nechtějí dělat nezaviněné problémy s tím, že vnitrostátním cestujícím prodají jízdenky na pravidelně zpožděný vlak a ti pak budou žádat odškodnění za zpoždění a zmeškané přípoje. V situaci, kdy v té relaci jezdí spousta dalších vlaků – vnitrostátních, takže zodpovědnost za jejich dochvilnost je plně na SBB. Když mám jako cestující v jízdním řádu nějaký spoj, tak vycházím z toho, že se na něj… Číst vice »
Škoda, že tu první větu W. Churchill nikdy neřekl, že…No, a jak se začně lhát, těžko věřit zbytku. 😉
A on ten pisatel původního příspěvku v tom jeho textu někde píše, že původcem tohoto výroku měl být zrovna Winston Churchill? 🙂
V článku také není nic o statistice, kterou operuje. Chcete tvrdit, že doufal, že jeho víra o tom, čemu sám věří, je tak zásadní, že nepočítal s tím, že je ten výrok Churchillovi přičítán? Tomu zřejmě nevěříte ani vy sám.
Tuhle větu řekl vrchní propagandista nacistů Gebbles.
Neřekl. Tenhle výrok vznikl později.
Naše vlaky jezdí na čas! Jo tenhle? Ten nepočítejte, protože jsme v něm zakázali vnitrostátní přepravu, aby nám to nekazilo statistiku. O tom píšu. A v tom případě platí i to vaše: „No, a jak se začně lhát, těžko věřit zbytku.“
Tedy píšete o něčem, co je pouze ve vaší mysli. Ne o realitě.Vlak tam není pro vnitrostátní přepravu, protože ta v něm nebude probíhat. Zbytek je jen vaše přenášení českého pseudomyšlení do jiného prostředí.
Ten vlak není pro vnitrostátní provoz proto, že by jim to u cestujících kazilo svým pravidelným zpožděním reputaci. Lidi by nadávali, že to stojí (na švýcarské poměry) za hovno. Tak radši zakázali lidem nástup do vlaku. Zavírají oči před problémem. Zkrátka není všechno zlato co se třpití.
Tohle je zavírání očí před problémem?
Jestli je problémem jednokolejnost na německé straně, tak s tou už se nic nezmění – příslušná trať (Hergatz – Memmingen – Buchloe) jednokolejnou nadále zůstala a zůstane. A jde o trať dlouhou 110 km – žádný „jen krátký dvoukolejný úsek“. Zrovna tady mmch. nejde o nějaké „spoje navíc nad rámec švýcarského taktu“ (jako tomu je např. u 2h taktu Railjetů mezi Sargansem a Curychem), ale o součást 30min. taktu rychlých vlaků v relaci St. Gallen – Curych. Na druhou stranu tím nepříjemnější je, když spoj, který je součástí takové linky, má zpoždění 30minutové nebo i vyšší, takže jede vlastně později… Číst vice »
Jednokolejnost není důvodem zpoždění. Švýcaři mají spousty jednokolejných tratí s půlhodinovým taktem, kde by taková zpoždění byla neakceptovatelná. Stejně tak není výluka důvodem zpoždění, ta by měla být v jízdním řádu.
To s Vámi nemohu souhlasit.
Při výlukách často zpoždění vznikají nahodile – někdy menší, někdy větší. Takže když je to déle trvající výluka, která se v jízdním řádu zohlední, takže i když ta dodatečná vata stačí třeba dvěma třetinám vlaků, tu jednu třetinu ta výluka zdrží více a ony tedy stejně mají zpoždění.
A jednokolejnost způsobuje domino: Jeden vlak se z nějakého důvodu opozdí, takže zpozdí jiný, který čeká na křižování atd. Jednokolejky fungují spolehlivě, jen dokud vše jede načas anebo je provoz tak řídký, že to domino ani nevznikne anebo hodně rychle „vymře“.
Jenže existuje ještě jedna trať: Buchloe – Kempten – Hergatz. Vede trochu jižněji, celá dvojkolejná, ale elektrizací prošla jednokolejka přes Memmingen.
Přiznám se, trochu mi uniká smysl tohoto kroku. Určitě v tom budou náklady a možná i něco dalšího. Pokud někdo víte, rád se poučím.
Souhlas.
V Ceskoslovensku by vyhladavace neukazovali aspon polovicu vlakov 😀
V Československu vyhledávače ještě nebyli.😀
Nebyly
Zas tak strasne to nebylo.