Elektrizaci Zlína vyprojektují za 328 milionů Sudop Brno a Moravia Consult
Správa železniční dopravní cesty zadala největší projektovou zakázku posledních let. Projektovou dokumentaci pro vydání stavebního povolení k elektrizaci tratě Otrokovice
Správa železniční dopravní cesty zadala největší projektovou zakázku posledních let. Projektovou dokumentaci pro vydání stavebního povolení k elektrizaci tratě Otrokovice – Zlín – Vizovice dodá sdružení Sudop Brno a Moravia Consult Olomouc. Následně bude na stavbě provádět autorský dozor. Vyplývá to ze smlouvu uveřejněné v registru.
Cena činí 328 milionů bez DPH, když předpokládaná cena při vypisování tendru v březnu byla 313 milionů. Pro srovnání, projekt na novostavbu čtvrtého koridoru v úseku Sudoměřice – Votice vyšel na 173 milionů korun, stejná práce pro pražský úsek Hostivař – Vršovice stála 143 milionů korun. Obě získal Sudop Praha.
Chystaná elektrizace zlínské tratě bude zřejmě i z hlediska celkových nákladů výrazně dražší než železniční stavby z posledních let. SŽDC dnes celkové náklady na modernizaci 25 kilometrů tratě odhaduje na 12 miliard korun. Za to dojde například ke zdvoukolejnění tratě mezi Otrokovicemi a Zlínem, elektrifikaci střídavým napětím, kompletní přestavbě největších stanic včetně kolejiště (ve Zlíně vznikne nová výpravní budova) nebo výstavbě mimoúrovňových křížení. Jedno z nich v Otrokovicích bude mít fakticky podobu dvousetmetrového tunelu, když se koleje zavrtají pod třídu Osvobození. Maximální rychlost by se měla zvýšit z dnešních 60 kilometrů v hodině na 100 kilometrů v hodině. V souvislosti s instalováním střídavé trakce se přechodový bod posune na sever z dnešní přechodové stanice Nedakonice před Říkovice.
S vydáním stavebního povolení počítají železničáři v roce 2019, na jaře 2020 by se pak v ideálním případě mohlo začít stavět. Hotovo by mohlo být do konce roku 2023. Jde ale jen o předběžné termíny.