300 tun přes železniční koridor. Unikátní dálniční most na D35 úspěšně prošel zkouškou
Vše míří k otevření nového úseku dálnice 22. prosince.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) včera úspěšně otestovalo zatížení nového dálničního mostu na D35 přes železniční koridor v Uhersku. Stavba je unikátem svého druhu.
Zkouška probíhala včera pod vedením Kloknerova ústavu ČVUT v Praze. Úspěšný test potvrdilo ŘSD na svém webu. Na zkoušku bylo připraveno osm nákladních aut, z toho čtyři o hmotnosti 32 tun a čtyři o hmotnosti 44 tun. Celkem tak na mostě bylo v jednu chvíli 300 tun. Dvě vozidla za sebou byla během zkoušky stavěna zadními částmi k sobě na minimální bezpečnou vzdálenost 0,2 m, v příčném směru byla od sebe 0,5 m. Minimální doba působení plného zkušebního zatížení byla 30 minut.
Statickou zatěžovací zkouškou byla ověřována odezva nosné konstrukce mezi dvěma zatěžovacími stavy. „V podélném směru mostu byly měřeny průhyby v polovině rozpětí daného pole. Sledovány byly i průhyby sousedních polí,“ řekla Petra Drkulová z týmu komunikace ŘSD. Zároveň bylo měřeno sednutí přilehlých podpěr a stlačení ložisek. Měření poklesů podpěr bylo sledováno pomocí velmi přesné nivelace.
Most přes koridor je nejsložitější stavbou celého nového úseku dálnice D35 z Časů do Ostrova. Jeho výstavba probíhala podél hlavního železničního koridoru Praha – Olomouc, a následně bylo třeba otočit obě křídla mostu přes železniční trať. Vše úspěšně proběhlo během dvou víkendů v dubnu a květnu během nočních hodin za vlakové výluky. Celková délka mostu je 170 m, šířka 26,7 m.
Nový téměř patnáct kilometrů dlouhý úsek dálnice se otevře 22. prosince letošního roku.