Šest týdnů do otevření. Nejsložitější most na D35 už dostává konečný povrch

Pokládka asfaltu na mostě v Uhersku přes železniční koridor. Foto: ŘSDPokládka asfaltu na mostě v Uhersku přes železniční koridor. Foto: ŘSD

Téměř hotová je i nová odpočívka Dolní Roveň, v nájmu ji bude mít Shell.

Necelých šest týdnů do otevření nového úseku dálnice D35 v úseku Časy – Ostrov finišují stavební firmy s jeho dokončováním a na řadě míst už dálnice dostává novou podobu. Poslední práce se týkají i  nejsložitější části celé trasy: mostu přes železniční koridor v Uhersku.

ŘSD posun ve stavbě představuje pravidelně na svém twitterovém účtu i na videích na YouTube. Most v Uhersku je dlouhý 175 metrů a stavěl se v Česku unikátní metodou. Části mostu se otáčely letos na jaře, aby se mohly spojit. Důvodem atypického postupu je překonávání železničního koridoru, jinak by musel být provoz na trati zastaven na několik měsíců. Takto došlo jen k několika nočním výlukám. Loni na podzim došlo při betonování k poklesu jedné vzpěry, což vedlo ke zpoždění celé stavby. Aktuálně most získává již svoji finální podobu, probíhá pokládka asfaltových vrstev a osazování sloupků.

Do finiše míří i práce na obou odpočívkách Dolní Roveň, kde obě strany získala do pronájmu společnost Shell. Součástí odpočívky bude i dětské hřiště. Téměř hotové je i středisko správy a údržby dálnice Městec, ze kterého bude spravován nový i loni otevřený úsek z Opatovic.

Úsek D35 Časy - Ostrov

Úsek D35 Časy – Ostrov

Úsek z Časů do Ostrova měří 14,7 kilometru, sdružení firem Metrostav, Eurovia a Swietelsky stavební ho staví od prosince 2018. Původně měla být tato část hotová letos v srpnu, pak došlo k posunu termínu na příští rok. Nakonec se ŘSD dohodlo na urychlení proti původnímu zpoždění. Hotovo má být do 22. prosince letošního roku. Náklady dosáhnou 3,3 miliardy korun.

Tagy D35 D35 Časy - Ostrov Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
29 komentářů