Správa železnic uzavře šest let po velké výluce znovu trať podél Kamenice
Výluka bude spojená s omezením na trati z Turnova do Železného Brodu.
Tři měsíce nejezdily v roce 2019 vlaky mezi Železným Brodem a Tanvaldem kvůli rozsáhlé opravě trati za 381 milionů korun. Velká oprava nakonec nestačila a Správa železnic už chystá podstatně delší výluku trati podél řeky Kamenice na rok 2025.
Vyplývá to z návrhu výluk pro roky 2024 a 2025, který Správa železnic rozeslala dopravcům. Podle návrhu nemají vlaky na trati jezdit od 3. dubna do 3. října.
Důvodem výluky bude sanace skalních masivů. „Zvýšení stability skalních masivů řeší opadávání skalních svahů a výhozů v okolí trati. Tato zakázka nebude sahat do zrekonstruované trati. Jedná se o velmi specializovanou činnost, která bude koordinačně náročná. Rozsah sanací byl určen ve spolupráci s Českou geologickou službou, z celkem 42 zkoumaných skalních zářezů bylo následně podle míry rizika vybráno k zabezpečení 22 z nich,“ vysvětlila mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
Akce se spojí s další výlukou na trati z Turnova do Železného Brodu, která bude o dva měsíce delší. Na trati bude přerušen provoz kvůli modernizaci stanice Malá Skála a navazujících úseků.