Jihočeši vypsali soutěž na železniční obslužnost v elektrické trakci za sedm miliard
Jihočeský kraj splnil slib a vypsal soutěž na regionální obslužnost na železnici v elektrické trakci. Kraj hledá dopravce, který od
Jihočeský kraj splnil slib a vypsal soutěž na regionální obslužnost na železnici v elektrické trakci. Kraj hledá dopravce, který od konce roku 2019 bude zajišťovat dopravu po dalších 15 let. Předpokládaný objem zakázky je sedm miliard korun bez DPH. Jihočeský kraj je prvním, který vypsal takto velkou železniční soutěž na dlouhodobé zajištění spojů.
Konkrétně kraj hledá dopravce pro tyto tratě:
a) č. 190 – České Budějovice – Horažďovice předměstí – Plzeň, Protivín – Písek město (v úsecích České Budějovice – Horažďovice předměstí a Protivín – Písek – Písek město),
b) č. 195 – Rybník – Lipno nad Vltavou,
c) č. 196 – České Budějovice – Horní Dvořiště (-Summerau),
d) č. 199 – České Budějovice – České Velenice (-Gmünd NÖ),
e) č. 201 – Ražice – Tábor (v úseku Ražice – Písek – Písek město),
f) č. 220 – České Budějovice – Benešov u Prahy (v úseku České Budějovice – Tábor),
g) č. 225 – Veselí n/L. – Havlíčkův Brod (v úseku Veselí n/L. – Počátky-Žirovnice),
h) č. 226 – Veselí nad Lužnicí – České Velenice
Předpokládaný rozsah obslužnosti je zhruba 3630000 vlakových kilometrů za rok. Kraj požaduje minimálně deset nízkopodlažních elektrických jednotek, nežádá přitom nové vlaky. V podmínkách je přechodné tříleté období, než bude dopravce povinen nízkopodlažní vlaky nasazovat. Například České dráhy už dnes provozují v kraji čtyři RegioPantery, dokoupit by tak musely šest jednotek. Kraj přitom počítá s využitím ministerských dotací, které poplynou z velké části z úvěru od Evropské investiční banky. Podle posledních plánů by dotace měla činit 50 procent nákladů na vozidla.
Už v dubnu vypsal kraj soutěž na motorovou trakci s předpokládanou kompenzací 3,5 miliardy korun.