Přijde Alstom s náhradou 810? Ptejte se Daniela Kurucze
Někdejší šéf Český drah vede zastoupení Alstomu v Česku včetně závodu v České Lípě.
Ředitel českého Alstomu, někdejší šéf Českých drah Daniel Kurucz bude hostem nového dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz. Největší pozornost na sebe v Česku Alstom upoutal letos v květnu, když jako první z výrobců představil na zdejších kolejích vodíkový vlak.
Alstom vsadil na bezemisní vlaky s vodíkovým palivovým článkem, objednávky se mu schází z celého světa. První zkušenosti z běžného provozu v zahraničí ukazují, že jde sice o drahou, ale na železnici prakticky využitelnou technologii. Zářijový test Alstomu přinesl překvapivý výsledek. S vodíkovou jednotkou iLint se podařilo ujet 1175 kilometrů na jedno naplnění, což je nový rekord. Podaří se tedy výrobci přesvědčit stát a kraje, aby do vodíkových technologií zkusili investovat? A může se vůbec taková investice někdy vrátit?
Daniel Kurucz letos řekl, že Alstom zvažuje výrobu menšího motorového vozu, který by mohl vyřešit problém lokálek. Nový malý motorový vůz pro regionální tratě dnes prakticky nejde pro evropskou železnici koupit. Aby se do takového vývoje některý z výrobců pustil, potřeboval by objednávku minimálně na nižší stovky vlaků, a takovou objednávku není snadné na trhu v dnešní době získat.
Pustí se tedy Alstom do náhrady legendárních osmsetdesítek? Jaká je budoucnost závodu Alstomu v České Lípě a na jakých zakázkách tu aktuálně pracují? Podaří se Alstomu vstoupit českých trh s tramvajemi? Jaké jsou nejnovější technologické trendy ve vývoji kolejových vozidel? Převáží v Evropě nakonec bateriové nebo spíš vodíkové vlaky v kombinaci se sběračem a možností jet i pod trolejí? Jak velkým byznysem je pro Alstom zavádění ETCS? A jak se dostal Daniel Kurucz k profesionálnímu basketbalu?
Své otázky pište Danielu Kuruczovi i vy v diskusi k tomu článku až do pondělního podvečera.