Rok a čtvrt do startu provozu v Pošumaví. GWTR zbývá jen modernizace interiéru
Dopravce plánuje modernizovaná vozidla nasadit už během příštího jízdního řádu na výkony v jiných krajích.
Společnost GW Train Regio začala se zkušebním provozem motorových vozů Stadler RS 1, které od příštího roku nasadí pro provozní soubor Pošumaví v Plzeňském kraji. Vozidla jsou už v barvách kraje, po opravě vyšších stupňů a čekají je ještě úpravy interiéru.
Celkem šest motorových vozů koupil soukromý dopravce od německého regionálního dopravce Bodensee-Oberschwaben-Bahn. Ten je prodal poté, co došlo k elektrizaci tratí, na kterých jezdí. Jde o motorové vozy vyrobené v letech 1998–2005, poháněny jsou motory MAN. Kapacita je 69 míst k sezení.
Na tuzemském poměry je GW Train Regio připraveno vyjet velmi brzo. V případě předávání výkonů na jiných tratích řada dopravců měla vozidla připravena jen pár týdnů před startem. „Rádi bychom vozidla zařadili do provozu už během jízdního řádu na provoz na jiných tratích, kde nyní jezdíme,“ řekl generální ředitel skupiny GW Jihotrans Robert Krigar.
Vozidla čekají ještě menší úpravy interiéru, dojde k modernizaci informačního systému, zásuvek, wi-fi a výměně potahů, vše podle požadavků Plzeňského kraje v soutěži.
Desetiletý kontrakt přinese větší komfort i zkrácení jízdních dob
GW Train Regio získal desetiletý kontrakt loni v létě, příští prosinec převezme provoz od Českých drah. Zakázka se týká dvou linek: P11 Horažďovice předměstí – Sušice – Klatovy (s možností vedení vybraných spojů v úsecích Horažďovice předměstí – Strakonice a Horažďovice předměstí – Nepomuk) a linky P23 Domažlice – Klatovy. Průměrná cena je 155,94 Kč za kilometr v takzvané brutto smlouvě, u které jsou příjmy z jízdného plně kraje.
Jde o výsledek, který dokazuje pozitivní efekty otevřených soutěží v dopravě na veřejné rozpočty. První rok bude GW Train Regio jezdit za cenu 142,45 Kč, což je o 1,95 Kč více, než dosud jezdí České dráhy na těchto tratích regionovami. Rozsah desetileté smlouvy je 7,56 milionu vlakokilometrů.
„Pro cestující půjde o velkou změnu. Díky lepší akceleraci se budou moci změnit i jízdní řády, vlaky budou v Horažďovicích a Klatovech lépe navazovat na osobní, zkrátí se jízdní doby,“ řekl při podpisu smlouvy loni náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Čížek.