Téměř 16 hodin bez mezipřistání. Air New Zealand spustil ultradálkové spojení Auckland – New York
Linka je aktuálně třetím nejdelším spojením na světě.
Na mapu nejdelších komerčních letů na světě přibyla dnes nová linka. Air New Zealand dnes poprvé se svým Boeingem 787-9 absolvoval let mezi Aucklandem a New Yorkem. Při cestě z Nového Zélandu zvládl let za 15 hodin a 45 minut, podle letového řádu je čas 16 hodin a 15 minut. Při letu zpět je kvůli proudění větru doba letu o hodinu a 20 minut delší.
Prvním letem cestovalo zhruba 250 cestujících včetně bývalé premiérky Helen Clarkové. Původně měla letět i novozélandská premiérka Jacinda Ardernová, musela ale na pohřeb královny Alžběty II. Nový Zéland si od nové linky slibuje po dvou letech lockdownu návrat turistů z USA.
Kvůli časovému posunu přistáli cestující z Aucklandu na východním pobřeží USA prakticky ve stejný čas a datum, jako odletěli z Nového Zélandu. Průběh letu je možné sledovat na Flightradar24.com.
Waking up in the city that never sleeps 🗽🌃 Our inaugural NZ2 touching down in NYC ✈️🇺🇸 #AirNZNYC pic.twitter.com/OADkxKJuvA
— Air New Zealand (@FlyAirNZ) September 18, 2022
Air New Zealand plánoval lety už na rok 2020, plány ale zhatil koronavir, který ostrovy na dva roky téměř odřízl od ostatního světa. Linka zatím bude v provozu třikrát týdně. Důležitost trasy pro aerolinky podtrhuje i její číslování: NZ1 a NZ2. „Bude to naše vlajková trasa,“ uvedl šéf Air New Zealand Greg Foran.
Vzdušná vzdálenost mezi oběma městy je 14 207 kilometrů. Aktuálně nejdelší linkou je spojení mezi Singapurem a New Yorkem provozované Singapore Airlines. Měří 15 344 kilometrů. Na druhém místě je linka Qantas z Perthu do Londýna, nové spojení do New Yorku je třetí nejdelší linkou světa.
Firma slibuje, že podmínky v letadle jsou nastavené tak, aby cestující z letadla po tak dlouhém letu vystoupili svěží. Na lince bude spolupracovat s United Airlines, v New Yorku tak bude zajištěn přestup pro lety nejen po USA, ale i do Evropy. Na stejnou trasu se chystá vstoupit také australský Qantas.