Insolvence Raeder & Falge začala zajímat státní zastupitelství, firma obviňuje banku z ageismu
Přibývá staveb, které firma opustila a se zákazníky nekomunikuje.
Krajské státní zastupitelství v Ústí nad Labem vstoupilo do insolvenčního řízení se společností RAF Stavby (dříve Raeder & Falge). To běží od minulého týdne poté, co se věřitelé začali hlásit o pohledávky po splatnosti.
Vyplývá to z dokumentu v insolvenčním rejstříku. „Státní zastupitelství je toho názoru, že by se věřitelé mohli domáhat vydání předběžného opatření na složení určité částky do úschovy soudu na náhradu škody za osobami, které měly povinnost podat insolvenční návrh,“ píše ve vyjádření státní zástupkyně Karolina Krůtová. Navrhuje soudu také ustanovení předběžného správce
V rejstříku je aktuálně již 32 přihlášek pohledávek. Samotná firma, která zastavila na řadě stavbách z veřejných zakázek, zatím ke své ekonomické situaci v podstatě mlčí. Společnost zatím reaguje v insolvenčním řízení jen na dokumenty České spořitelny, která také požaduje předběžného správce. Spořitelna dále soud upozornila zejména na postavu jednatele firmy Josefa Kunarta, který čelí třem exekucím. Vyjádření stavební firmy místy připomínají spíše trolling anonymů v internetových fórech, nejsou ani podepsány konkrétními postavami.
Podle RAF stavby nejsou tři exekuce důkazem jeho nekompententnosti. V novém vyjádření firma obvinila Českou spořitelu z ageismu, tedy diskriminace podle věku. Spořitelna totiž upozornila i na věk Kunarta: 75 let. RAF Stavby s „lehkou nadsázkou“ využívá jméno předsedy Ústavního soudu Pavla Rychetského, který příští týden oslaví 79 let. Podle stavební firmy neplatící své závazky tvrdí, že optikou pohledu banky na osobu Kunarta by nebyl ani Rychteský schopen výkonu své funkce. K ekonomické situaci, nesplácení závazků či zastavení staveb se dosud nevyjádřila.
Postupně se objevují další stavby, které Raeder & Falge nedokončila. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes informovalo, že firma nepracuje na opravě dvou mostů na silnici I/20 mezi Plzní a Karlovými Vary. „Staveniště firma opustila a s karlovarskou Správou ŘSD ČR nyní nekomunikuje. Doposud byly provedeny bourací práce nad nosnou konstrukcí a základech obou mostů. Stávající nosné konstrukce jsou částečně obnažené, proto je potřeba co nejdříve dokončit jejich opravu či je zakonzervovat. Aktuálně monitorujeme a analyzujeme stav obou mostů, na základě čehož pak zvolíme další postup,“ uvedlo ŘSD.