Na nádraží Waterloo skončila měsíční výluka, neobešlo se to bez zmatků
Na nejvytíženější britské nádraží, londýnské Waterloo, se po téměř měsíční částečné výluce vrátily v půlce týdne všechny vlaky. Podle správce
Na nejvytíženější britské nádraží, londýnské Waterloo, se po téměř měsíční částečné výluce vrátily v půlce týdne všechny vlaky. Podle správce Network Rail prošla stanice jednou z největších přestaveb za dobu své existence.
Skončený projekt se týkal především přestavby kolejiště a prodloužení deseti nástupišť (nádraží jich má celkem 24). Podle manažerky Network Rail Becky Lumlockové pracovalo na projektu tisíc lidí 24 hodin denně. „Z jejich práce budou cestující těžit po celá desetiletí. Delší nástupiště umožní přistavit delší vlaky, což především v nejvytíženějších časech výrazně zvedne kvalitu cestování,“ uvedla Lumlocková.
Uvedení stanice do provozu se nicméně v úterý neobešlo bez komplikací. Správci železnice krátce po jejím otevření odhalili problémy se zabezpečovacím zařízením, tratě do nádraží navíc částečně blokovaly dva porouchané vlaky. Spoje tak nabíraly zpoždění, v některých úsecích musela být nasazena náhradní autobusová doprava. Cestující jen těžko skrývali rozhořčení. „To jen prodlužovali nástupiště, co by se asi dělo, kdyby dělali něco složitějšího,“ vylila si zlost jedna z nich na sociální síti.
Práce na nádraží ale nekončí. Network Rail se chce nyní zaměřit na přestavbu pěti nástupišť a přilehlého kolejiště někdejšího mezinárodního terminálu, kam až do roku 2007 zajížděly vlaky Eurostar. Jejich proměna pro potřeby přetížené příměstské dopravy potrvá 16 měsíců. Nádražím dnes projde zhruba 300 tisíc cestujících denně, vlaky odsud míří především jižním a jihozápadním směrem.
Celkově přestavba stanice spolkne do konce příštího roku zhruba 800 milionů liber (téměř 23 miliard Kč); výsledkem má být o třetinu vyšší kapacita. O přestavbě Waterloo se v Londýně diskutovalo dlouhá léta.