Správa železnic vysvětluje, proč na více než tři týdny uzavřela „Hrbatou“
Během opravy dojde k prodloužení nástupištní hrany ve stanicích Loděnice, Vráž u Berouna a Beroun-Závodí.
Bez náhradní objízdné trasy jsou od tohoto pondělí železniční dopravci na trase mezi Prahou a Berounem. Správa železnic až do 18. srpna přerušila výlukou provoz na trati Praha – Rudná u Prahy – Beroun. Na koridorové trati přitom probíhá stále modernizace mezi Smíchovem a Radotínem. V případě přerušení provozu tak neexistuje alternativa, jak vlaky mezi Prahou a Berounem dostat.
Význam tratě přezdívané Hrbatá ukázal na přelomu června a července letošního roku sesuv skály u Karlštejna. Kvůli tomu byl podél Berounky zastaven provoz, některé dálkové vlaky tak musely přes Rudnou. Když v pondělí došlo k zastavení provozu v Radotíně kvůli projetí návěstidla zakazujícím jízdu v Radotíně, vlaky musely jen stát.
Podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy probíhá na trati přes Rudnou výluku kvůli opravným pracem. Zakázku za 18,8 milionů korun získalo sdružení firem Hrochostroj a N+N – Konstrukce a dopravní stavby.
„Stěžejní je výměna defektoskopicky vadných a ojetých kolejnic v celkové délce 11 km. Dále jde o čištění kolejového lože, odstranění blátivých míst, opravu geometrických parametrů koleje a zřízení bezstykové kolej,“ vyjmenoval hlavní úpravy Gavenda.
Současně dojde na základě požadavků dopravců a objednavatelů k prodloužení nástupištní hrany ve stanicích Loděnice, Vráž u Berouna a Beroun-Závodí. „Tato oprava trati byla řádně výlukově projednána v souběhu s probíhajícími etapami modernizace,“ odpověděl Gavenda na dotaz, zda je vhodné naplánovat výluku na trati v době, kdy je koridorová trať 171 rozkopaná.
Trať 173 je odklonovou trasou pro trať 171. „Uvedené práce se proto provádí zejména proto, aby byla schopná přenést dopravní zatížení po zahájení rekonstrukce dalších úseků na této trati,“ dodal Gavenda.