Správa železnic vysvětluje, proč na více než tři týdny uzavřela „Hrbatou“

Zastávka Jinočany. Foto: Atelier ParabolaZastávka Jinočany. Foto: Atelier Parabola

Během opravy dojde k prodloužení nástupištní hrany ve stanicích Loděnice, Vráž u Berouna a Beroun-Závodí.

60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leinad

Kdy a kdo chtěl rušit Hrbatou? Co vím, byla zastavená osobka akorát na Semeringu.

mezera

Měl by se připomenout třeba Duchcov a tamní nástupiště.
Více články zde:
– Příliš krátké nástupiště v Duchcově. K chybě se nikdo nemá, prodloužení se nechystá
– Vystupujte jen přední částí soupravy. V Duchcově se po modernizaci nevejdou vlaky k nástupišti

Kuba2

Ten by se měl připomenout spíš jako prozíravé rozhodnutí. V době modernizace tam zastavovaly dle článku 3 páry rychlíků a všechny Sp, dnes to je pouhý rychlík a 2 Sp (které se vejdou). Kvůli jednomu vlaku denně nemá cenu tam udržovat ranvej.

Franta

„…ale díky obětavosti místních zemědělců, kteří pohotově přistavili valníky a trakrory, nemusejí cestující ze zadních vozů aplikovat při vystupování parakotoul“ [z místního tisku]

Matko Přírodo, žy Vy jste studoval v Žilině…?

Kuba2

Ne, nestudoval. To by mě zajímalo, kolik lidí už tam za dobu existence toho perónu z toho jediného kritického vlaku s příjezdem v 5:12 (klidně ze všech vozů) vystupovalo. Očekávám, že prsty by stačily, možná i na jedné ruce.
Neměly se podle vás zastávky na České Sibiři taky stavět na pětivozovou soupravu Jordánu?

malý bobeš

Každý den (už léta) zaznívá hlášení: „Příští stanice Desná – Riedlova vila. V této stanici není možný výstup ze zadních dveří soupravy“
Možná jen nedávám pozor, ale protesty ze strany místních obyvatel jsem nezaznamenal…

Vašek

Za války by to byla sabotáž.

Gwann

Inu, proč by se trať zlepšovála, když stojí stejně za prd, bylo by to moc práce a stejně až za 59 let a tři měsíce slavnostně poklepeme na skalu při zahájení ražby tunelu Smíchov- beroun…by byla skoro na nic

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Vždycky se to tak dělalo!

Franta

Na ty mínusy nedejte, ty jsou z velké rodiny z České Třebové, Žiliny a Pardubic.

malý bobeš

Ano, vadné kolejnice se (pro někoho překvapivě) mění odjakživa… Že se tato výluka využije pro další práce je tedy chyba?

Vašek

Proč neměnit kolejnice při nočních výlukách?

Pedro72

Je to napsané dost expresivně a s dostatkem hrubek, takže to sbírá spoustu plusů. Ale přitom jste napsal takovou hloupost.
Občas zavzpomínám na dobu, kdy tento server objevovali lidé, kteří měli co říct.

J.K.

No ještě víc super je 6 týdnů výluka na 190 u Strakonic – 6 týdnů na prázdniny, to je ideální čas.

Nebo když potřebuju z Plzně na Vídeň, tak teď mám na výběr 7 hodin přes Prahu nebo 7.5 spodem, to je paráda…. Holt zase autem (4.5 – 5 h), tohle se prostě nedá používat.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Vlak, to je dneska pro fanoušky.

Tonda Sehnal

Žel, máte pravdu. Já, železničář, režijkář, modrá guma od narození jezdím pravidelně na návštěvy Praha – Jižní Morava.
Už jezdíme autem. Vlakem to je fakt vabank a za hranicí naší únosnosti… 🤷

Míla

I na šichtu jako fíra jedu často raději autem…protože negarantovaný přestup…když jedu na doraz před půlnocí na nástup nebo domů. A kde je potom odpočinek…

Franta

Však také „Dobrá správa“ a Holding ČD koneckonců nejso víc, než svérázný druh klubu.

B.W.B.

Prodlužují se ta před pár lety nová, asi na 20%délky zkrácená nástupiště, ke kterým se nevejdou 2 regiobudky.
(slovy: dvě dvouvozové!)
Jsem zvědav, o kolik to prodlouží – jestli si něco nechají také napříště:-)

Bert

Za pár let to budou prodlužovat na dva Sharky 🙂

Smasska

Právě teď to prodlužují na dva Sharky….

tarten

Tím myslíte nějakých 88-90 m? Tak jako další štaci bych tipoval 110 m pro čtyřvozovku délky UIC-Z, co zvolili třeba pro regiopantera.

Pepa z tratě

Vždy je na co se vylhat. To umí Správa železnic dokonale.

Jiří Kocurek

Jestli ty defektoskopické vady opravu vyžadují výměnu kolejnic, tak … čekat až se tam propadne Brejlovec?

Gale

Vyměnit ojeté a popraskané koleje je rozhodně nutné a chvályhodné, ale taky by nemusel být špatný nápad naplánovat to do mezery mezi etapami u Berounky..
(mmch moc děkuji za Vaši včerejší definici gumokolu!! Jen mi od té doby nejde z hlavy myšlenka jak asi ti skalní anti vnímají ucelené nákladní vlaky, které ty gk vozí..)

Jiří Kocurek

Jako zradu. Kupodivu jim ale nevadí přeprava potrubí, ikdyž existují i cisternové vozy…

Gale

Cisternové vozy podílející se na distribuci PHM pro IAD, to je zrada ještě horší!

Leinad

Co třeba nezkracovat nástupiště za účelem záminky pro další výluku (prodlužování).
Opravy koleje dělat mezi etapami výluk na Berounce. Mimochodem vyměnit kolejnici na širé trati je v pražském metru akce na tři noční výluky – jednu noc muvka přiveze novou(a položí na místě), druhou noc dělníci prohodí starou za novou, třetí noc se stará odveze.

Chosé

Však SŽ výluku na trati 173 naplánovala v pauze mezi jednokolejnými provozy na trati 171 a také do období letních prázdnin, kdy je na této trati nižší poptávka.

Franta

Ano. TO JEDINÉ umí dokonale.

Koro

Postopadesáté. Trať přes Rudnou není objízdná trať. Pokud spadne skála na hlavní trati, dobře, můžeme to objet, seženeme diesel mašiny a jedeme druhý den. Pokud někdo projede návěstidlo, stejně to během dnes neobjedeme, protože nemáme jak.

kakov

nějak jsem nepochopil? proč není objízdnou tratí? kvůli nápravovému tlaku? kvůli chybějící troleji??

Lukáš F.

Možná taky proto, že je to primárně příměstská trať s ne zcela zanedbatelným provozem. SŽ se ale organizací výluk snaží lidi z těch vlaků vyhnat stůj co stůj. Není to přece tak dávno, co ta trať byla zavřená měsíc v kuse.

nowas

To se podívej třeba na 070. Tam je otázka, který rok aspoň mesíc v kuse zavřená nebyla.

Jiří Kocurek

To samé 300, tak je zavřená 2x do roka. Čeká se na dvojkolejku… 🙁

none

Budeme ji mit pozlacenou 😉 Za tu dobu vyluk jsme uz mohli mit postave metro…
Touhle obcas prerusovanou vylukou delaji hlavne radost lidem s kolem…

nowas

Teď aspoň vyšly odklony pro R a Sp na Kralupy. Ale co se tam za těch 10 let udělalo? Most Nerarovice , Měšice, návěstní bod Ah u Kbel, jedna zastávka. Mezi Neratovicema a Všetatama když se to rozjede na 100, tak je to jízda jak po pražcích, takže to bude další výluka.

Zrzek

Hele to si už už bude minimálně 10 let co jsou na 070 pravidelné každoroční výluky.

Koro

Je to jednokolejná trať, kde nestačí evidentně kapacita ani pro osobní vlaky. Není zadrátovaná, což znamená, že odklonové vlaky potřebují dieslové lokomotivy, které rozhodně nečekají na Smíchově v pohotovosti… Zkrátka, pokud se něco stane v Pečkách, není problém v Kolíně resp Poříčanech přehodit výhybku a vlaky odklonit přes Nymburk. Tady tahle možnost není. Takže nevidím jediný důvod, proč by tam nemohla být výluka, když na hlavní trati bude rekonstrukce ještě na několik let

kakov

děkuji za dovysvětlení

Koro

Stejně doatanu 100 mínusů od naivek, kteří si myslí, že se tam dá objíždět jen tak.

Twix

A taky od těch co to chápou správně ale nevědí proč by se tomu i tak nesmělo říkat objízdná trasa.

Koro

Protože objízdnou trasu chápu já tak, že se přehodí veksle a jedu jinudy. A ne, že je na to potřeba shánět lokomotivu. Objízdnou trasou by pak mohla být pro koridor i trasa z Kolína přes Sázavu?

Gale

Inu, tady kolem dolního Pacifiku se pořád vzpomíná, jak tudy kdysi jednou jela do Čerčan Vindobona VT11.5 🙂

Josef Trögl

Na začátku povodní v roce 2002 projel minimálně jeden rychlík do Budějovic přes Jílové u Prahy, taky jsem tomu nechtěl věřit.

Leinad

Do Nymburka taky nemusí mít fíra seznání a elektrická lokomotiva schválení(ruší přejezdy).
A ČD někdy na rychlíky/expressy z Plzně do Brahy dávají brejlovce kvůli nedostatku vícesystémových mašin.

V každém případě pro vlaky, které reálně jely odklonem (třeba po pádu skály) byla 173 odklonová (=objízdná) trasa.

Gale

Když to spadlo v červnu, jeli jsme tam dopoledne dvojreginou s číslem klatovského rychlíku a do kmenové soupravy v Berouně přestupovali. Chvíli za námi už první Brejlovec táhl pendolino a jak jsem tak celý den sledoval cvrkot (jel jsem do Hofu a večer zpět), pravidelný provoz na S6 to nijak nerozbilo. Dokonce ani v „půlhodinovém“ úseku ze Smíchova do Nučic. Že to není plnohodnotný odklon, to s Vámi naprosto souhlasím, ale taky myslím že už dávno měl být. Cesta i odklonem náhradní soupravou je subjektivně mnohem příjemnější než NAD a řekl bych, že pro dopravce při MU i tak nějak… Číst vice »

Koro

Pointa je: nevidím důvod, proč by tam nemohla být výluka.

Gale

Rozumím. Samozřejmě že tam být může. Ale podle mě by souběžně být neměla proto, že to poškozuje i relace Praha-Plzen-kamkoli dál a na těch by všech mohlo dráze záležet.
Nojo, je to asi naivní představa, když jsou prémie za utracený objem peněz..

Míla

…akorát jsem nepochopil ten přepřah z Brejlovce na Eso u západních expresů…přes Loděnici zpoždění a pak přepřah v Berouně dalších 20 minut… To jsem nepochopil, proč tak dlouho, a doufám, že to byla výjimka jen u toho spoje, kde jsem seděl….jako by to nemohlo s Brejlovcem dojet až do Plzně a přepřahnout na Herkules až tam…
Ta lokálka přes Loděnici měla být už dávno zadrátovaná!

Martin

Nejsou Brejlovci.

Gale

Nojo, Brejlovec je slabší než Eso a Hrbatá se tak taky nejmenuje pro nic za nic, večer jsme jeli s Interjetem jen tak tak v dobách všude zastavující reginy. Přepřah v Berouně byl skoro na půl hodiny, ale z toho asi 20min trvalo odvěsit Eso..Brejlí až do Plzně asi nebylo dost a obraty tam taky zrovna nevychází..
Jo, dráty a dvě koleje aspon tam kde to jde už tam měly být dávno. Ale když se hodnotí vedení #mynic jen podle prostavěných peněz, chápu že je jednodušší je modré zábradlí a víc betonu..

z Jinočan

„pravidelný provoz na S6 to nijak nerozbilo“ – nikoliv – při intervalu 30 min. nastávala zpoždění 40 min., pomíchání spojů „krátkých“ ´= Nučice zast. a „dlouhých“ = Beroun, celkový zmatek.

Pedro

Můžu potvrdit. Problémy nastaly a zpoždění dosahovala i 50 minut. Několik spojů bylo odřeknuto.

Gale

Tak to pardon za špatný odhad, měl jsem to jen z Grappu a taky ne úplně celý den..

Frantík

Plus nestačí, aby tama ty odklonene rychlíky jezdily zastávkově?

Vojtěch Suchan

V zadání na rekonstrukci hrbaté bylo jasně napsáno, že musí umožnit odklonovou vozbu z koridoru. Přesto tam zůstalo B2 a nejsou tam dráty 🙂

Host

„Stěžejní je výměna defektoskopicky vadných a ojetých kolejnic v celkové délce 11 km. Dále jde o čištění kolejového lože, odstranění blátivých míst, opravu geometrických parametrů koleje a zřízení bezstykové koleje“.

A tohle se opravdu dělá v úseku Praha – Rudná, který byl kompletně opraven celkem nedávno?

Vojtěch Suchan

Ano, protože se to jako vždy dělalo stylem „low cost lokálka“, i když to dávno měla být elektrifikovaná trať s dlouhými výhybnami a hradly použitelná pro odklony celý den. Taky je tam pořád traťová třída B2 :))

Twix

Nedávno myslíte rok 2015, kdy se stavěla nová nástupiště, výhybna Prokopák, zabzař apod.? To se ale mezi Prahou a Rudnou nedělalo víc než na zbytku trati, ne? Je fakt že někdy potom jsem tu ještě viděl podbíječku ale to snad byla opět zavřená celá trať.