Výluka mezi Smíchovem a Radotínem skončí v červenci, otevře se čtyřkolejný úsek
Na trati Praha – Beroun začnou další práce příští rok.
Od 1. července čeká cestující na jedné z nejvytíženějších tratí v Praze a okolí konec téměř tři roky trvajícího omezení. Práce na modernizaci koridoru mezi Prahou a Berounem v úseku Smíchov – Radotín finišují. Další výluky na trati čekají cestující příští rok. Přestavba běží od podzimu 2019.
Po kontrolním dnu to oznámil ministr dopravy Martin Kupka. „Všem cestujícím, kterým stavba komplikuje každodenní dojíždění do práce, do školy a domů, děkuji za jejich trpělivost. Stavba se už přehoupla do finální fáze. Aktuálně probíhá výstavba nástupiště ve Velké Chuchli, který bude otevřen v červenci, dodělává se podchod v Radotíně a chystá se výstavba nové nádražní budovy,“ řekl Kupka. V příštím roce začnou práce mezi Karlštejnem a Berounem, v Chuchli se má také začít stavět nadjezd nad železniční tratí.
V současné době probíhají práce na železničním svršku na 1. koleji odbočka Barrandov – Praha-Radotín a 3. koleji odbočka Tunel – Praha-Radotín. V podchodu pro pěší do ulice Na Betonce v Praze Radotíně dělníci pokládají obklady, dlažbu a zavádějí elektroinstalaci. Pokračuje výstavba trakční měnírny v Chuchli.
Další pokračování Karlštejn – Beroun
Dále pokračuje budování kabelových tras v rámci celé stavby a výstavba kabelovodu ve stanici Praha-Radotín. Na zastávce Praha-Velká Chuchle probíhá výstavba 1. nástupiště. Ve stanici Praha-Radotín u restaurace Rozmarýn pak pokračují práce na komunikaci. Ve druhé půlce roku začne stavba nové výpravní budovy s halou pro cestující.
V příštím roce by také měla ve Velké Chuchli začít stavba nového nadjezdu nad železniční tratí. Nahradí tak velmi vytížený železniční přejezd. Stavba za 420 milionů korun je nyní ve fázi výkupu pozemků, v červnu také odejde žádost o stavební povolení. Lze nicméně očekávat napadení stavby ze strany některých občanů Chuchle, kteří si ji nepřejí.
Příští rok by měly začít práce na modernizaci úseku Karlštejn – Beroun. Za dva roky je dále v plánu modernizace části trati na odbočce Berounka až Karlštejn. Stavba za osm miliard korun začne mostem přes Berounku v Černošicích, pokračovat bude do Všenor, Dobřichovic, Řevnic, Zadní Třebáně a skončí v Karlštejně. Zahrnovat bude několik nových mimoúrovňových křížení a podchodů.