Výluka mezi Smíchovem a Radotínem skončí v červenci, otevře se čtyřkolejný úsek
Modernizovaný koridor mezi Smíchovem a Radotínem. Foto: MD
Na trati Praha – Beroun začnou další práce příští rok.
Na trati Praha – Beroun začnou další práce příští rok.
V Radotíně chybí udělat celou lichou skupinu. Takže nevím proč ten jásot. Radotín by měl být nějaký čas průjezdný jen po jedné koleji. Takže postávání u vjezdů se nezbavíme , spíše naopak. A to vůbec nemluvím o další etapě – jednokolejném provozu do Dobřichovic.
První staniční kolej je hotová, výhybky na Dobřichovickém zhlaví také.
Na této trati existuje jeden zaměstnanec, který se bojí o ztrátu zaměstnání ( ne, není to hradlář ), nosí červenou čepici. Říkal mi, že optimalizace trati trati Praha – Beroun 171 a její předání na CDP, bude v roce 2026 a tam se mu nechce … prosím moudré hlavy, má se bát ?
🙄
Tak jestli oba myslíme jednu a tu samou osobu, tak stoprocentně.
Kdybych měl v tento kontrolní den možnost se pana ministra na něco zeptat, tak bych se ho zeptal, jak se cítí ve vlaku bezpečně na tomto jednom z nejrušnějších úseků české železnice, kde jezdí v 10 minutovémm taktu soupravy pro 600 cestujících. Zejména při faktu, že na trati stále chybí jakýkoliv vlakový zabezpečovač a dalších opravdu mnoho let ještě chybět bude. Kolik lidí bude muset umřít aby se ze slova bezpečnost staly skutky místo prázdných floskulí?
Hnací vozidla jezdící na této trati jsou vlakovým zabezpečovačem kontrolujícím bdělost strojvedoucího vybavena. Jednotky 471 jsou vybaveny zařízením AVV …..
Vaše poznámka o „mrtvých“ je silně pokrytecká ….
A do toho AVV ručně cvakáte, co svítí na návěstidle.
Bavím se představou, jak budou na ten báboblok roubovat ETCS.
Co by ne, na hlásce se zmáčkne tlačítko, na návěstidle rizsvítí volno a navíc nějaký rovnák na vohejbák to zákoduje to etcs paketu.
A když vypadne proud, bude hradlář vyťukávat paket jako morseovku.
AVV nekontroluje bdělost strojvedoucího … na nekódované trati musí mačkat ….
A kdo píše, že AVV kontroluje bdělost? Samozřejmě, že mačkáte živáka a k tomu krmíte AVV informacemi, co vlastně svítí na návěstidlech.
A další vozidla bez AVV? Pracujete v Dlážděné? 😃
Ta jsou vybavena zařízením „kontrola bdělosti strojvedoucího“. Pletete si dvě odlišná zařízení ….
Nemáte pravdu. Zabezpečení tam je srovnatelné s jinými tratěmi (automatické hradlo).
Samozřejmě, že je tam srovnatelné zabezpečení s jinými tratěmi. To znamená skoro žádné. Jak zabrání vámi zmíněné automatické hradlo vjetí do obsazeného oddílu? Zastaví vlak? To určitě ne. Takže jaképak zabezpečení.
Jojo…zabezpečení bude až AVZZ (tratě i vozidla).
V momentě projetí „výstrahy“ se začne neodvratitelně generovat brzdná křivka, aby plynule zastavil před následující „stůj!“.
Vzdálenost jednotlivých návěstidel bude stále 1 – 1,6 km s tím, že na tratích s rychlostí vyšší než 160 km/h budou ty výstrahy dvě (tedy volno – výstraha – opakovaná výstraha – stůj)
Pravé jste vynalezl ETCS.
My to tu jednou budeme mít tak moderní, že k nám bude jezdit celý svět na exkurze. Tedy po silnici..
Nebo za astronomické peníze letecky.
1. července čtykolejně do Radotína a odtud jednokolejně do Dobřichovic. No není to úžasné ?
😀
A to se vyplatí Horste!
Když může být zip na slinici, proč ne na kolejích?
…obousmerne… 😀
Za prvé je to jinak (čtyř koleje Radotín-odbočka Závodiště) dál na Smíchov dvoukolejka s automatickým hradlem. Ani po padesáti letech na železnici jsem se nesetkal s tím, že by se vícekolejný trať kompletně obnovovala bez dočasné, opakují dočasné výluky jedné z traťových kolejí.
Bude se tam od července jezdit už plnou rychlosti, nebo to bude stejné jako mezi Hostivaří a Vršovicemi, kde se doteď jezdí krokem?
Předpokládám návrat původních rychlostí. Mezi bývalou odb. Barrandov a Smíchovem to tak bylo (je). Čili v kolejích Smíchov – Radotín (ve čtyřkolejce ty prostřední) by měla nastat rychlost 100 km/h. V krajních (Krčských) to bylo myslím 75/80 km/h. Po zprovoznění ETCS by pak měla nastat rychlost 120 km/h.
A to ETCS bude kdy?
Příští rok nebo ještě letos?
😀
Až se vypíše… instaluje… zprovozní…
A bude to celý do Berouna, prej.
Ale alespoň už tam je autoblok a ne tři oddíly na 7 nebo kolik km, což bylo ve spojení s pokusy o „S-bahn“ smutně komické.
…spise dotaz: …a ten autoblok tam skutecne po rekonstrukci bude?
nesmi se tomu rikat autoblok, ale je to autoblok.
Takže etcs L3? 😀
tam už je, nevím jestli už zapnutý.
Nejsou tam kolejové obvody, takže tam nebude LS, až ETCS přinese vlakový zebezpečovač.
Tak jistý bych si nebyl. Ještě si lichá skupina odb. Závodiště – Radotín musí sednout, takže bych tam plnou traťovou neočekával, ve zbytku asi ano.
No jestli se bude jezdit 100 km/h na vnitřních kolejích, nevím, proč by se 100 nemělo jezdit i na vnějších.
Protože SŽ, v krajní krčské koleji pod zdí se teď těch 75 km/h jezdí. Čili vrátila se původní rychlost bez ohledu na to, že je ta kolej nová. Přes zrekonstruovaný Beroun se takhle jezdilo 50 km/h ještě rok a půl po dokončení.
Tak po 2. TK se teď jezdí 50 km/h, takže současný stav bych nebral jako příliš směrodatný.
To je ovšem z důvodu výluky v těch vedlejších dvou kolejí, neboli (dočasná) pomalá jízda kolem pracovního místa.
To je, ale není to náhodou u té krajní stejné (a protože je dál, tak se tam může jezdit víc)?
Kolik kilometrů bude mít ten čtyřkolejný úsek, prosím? Možná se špatně dívám, ale v tomto ani ve starších textech to nevidím.
od odbočky Tunel k Radotínu je to asi 3,5 km
Ten čtyřkolejný úsek je jen z Radotína po odbočku na most inteligence?
ano. pro letme predjizdeni je to dost kratke.
on teda mohl byt uz od hranic prahy, ale on rekli ne. 🙂
Ale i tak to pomůže. Jednokolejka zkrz tunel znamená potřebu čekat na křižování s protijedoucím vlakem. Takhle je kam „naskládat“ případné čejakající vlaky, aby projely tunelem, až bude volný.
Opačným směrem z tunelu do Berouna je zase fajn mít možnost „uklidit“ vlak z tunelu dokud pro něj nebude místo mezi jinými vlaky.
To dost dobře nevím kde ty vlaky před tunelem budete skládat, protože v Chuchli jsou spojky pouze v opačném směru. Kdyby byly dvojité, bylo by to lepší.
Přesně.
Spojky i opačným směrem by to nezachránily. Ty by byly spíš pro výluky.
Omyl. Nová Chuchle je katastrofa pro nákladní
i osobní dopravu. 3.a4.TK budou přetížené a oba módy se budou blokovat navzájem a 1.a2.TK budou zívat prázdnotou – mimo dva páry Ex a R tam nic nepojede.
A pokud se někdy postaví tunel do Berouna, tak už budou 1. a 2. prázdné úplně.
Tak až bude Tachlovický tunel hotový, tak tenhle úsek už bude zcela jistě zralý na další přestavbu.
No ale bude tam autoblok, ne, aspoň?
a to zase jo. 🙂
Bohužel musím souhlasit a nechápu, kdo tohle řešení schválil. Buď měly být nástupiště v Chuchli u všech kolejí, aby i Os mohly jet po vnitřních kolejích, anebo opravdu oboje spojky před odbočkou. Tohle bude bolavé.
Oboje spojky by nic neřešily, protože by místo na zařazení do sledu mezi Os musely N čekat pro změnu na uvolnění jízdní cesty křížem (pro Os).
Už v roce 2009 jsem říkal, že je třeba obrátit funkce těch kolejí (přeložkou koleje směr Smíchov východně od náspu do Krče, tento zdvoukolejnit a kolej od Krče dát do polohy dnešní koleje od Smíchova, v Chuchli ostrov uprostřed). Neboli krajní koleje R+N, vnitřní koleje Os. Navíc by pak byly bezkolizní i obraty v Radotíně.
Ale ono se to nechtělo a nechtělo (a dnes už vůbec nechce) slyšet… Protože rychlíky přece jezdí po vnitřních, to je „logické“ už 70 let… 🙁
Nikdy se to tak nedělalo…
To je zajímavý podnět ale už je pozdě.
Taková úprava mě taky napadla, jen bych tedy řekl, že by bylo lepší, kdyby osobáky zůstali na vnější koleji a rychlíky by naopak přejížděli na vnitřní koleje. Sice by pak už nebyl bezkolizní obrat v Radotíně, ale na odb. Závodiště by přejíždělo na vedlejší kolej méně vlaků (dálkovka a případné osobáky od Krče versus náklad a osobáky od Smíchova ve vašem návrhu) a zároveň by bylo jednodušší umístit zastávku Chuchle (2 vnější nástupiště jsou jednodušší než 1 ostrovní uprostřed, zvlášť když budete chtít zastávku co nejblíže stávajícímu přejezdu ve Starochuchelské). Na druhou stranu takové úpravy by bylo jednak hodně drahé… Číst vice »
Žádné skládání nebude, protože pro jízdu následného vlaku přes Most inteligence musí z Krče dojít odhláška na odbočku Tunel a naopak … Při dálkovém řízení si dispečer tu odhlášku dá sám sobě … Až se někdy v budoucím čase položí druhá traťová kolej přes Most až do Krče, tak hustota nákladních vlaků – možná i nějaké osobny nebude taková, aby jednokolejný tunel činil problémy. Tím úsekem projede vlak nejdéle za minutu … spíše desítky vteřin. Jednokolejný tunel je ve Švýcarsku na trati z Churu / Sagransu do Zürichu HB, na trase Zürich HB – Zug přes Thalwil, dále úseku mezi… Číst vice »
Zadní Třebaň a ne Třebáň.
to je jako strancice a strancice. je mozne oboji…
Oficiálně jsou to Strančice a ne Stránčice, možné je tedy jen jedno. To samé Zadní Třebaň nebo taky Bašť.
A to už nejméně 10 let…
Snad existuje vždy jen jeden oficiální název obce!
Kdo říká opak…https://cs.wikipedia.org/wiki/Zadn%C3%AD_T%C5%99eba%C5%88
Ale zároveň podotýkám, že mnoho obcí měnilo svůj název. Hloubětín byl Hloupětín, Mrkvojedy byly Mrchojedy…a jedna obec u Havlíčkova Brodu se dokonce jmenovala Sračkov, v Rakousku se jedna obec jmenovala Fucking…
Myslím, že to je po dlouhé době konečně pěkná investiční akce SŽ, alespoň z pohledu cestujícího. Zastávky, podchody a přístřešky konečně mají nějakou úroveň.
Bohužel jejich poloha pořád není nic moc – Chuchle ZC je daleko a Radotín sídliště chybí úplně.
Je to tak. Na zastávku „Radotín – sídliště“ místní docela čekali (byla jim „z vyšších míst“ slíbena), eliminovala by popojíždění autobusem a přestupování. A tak ke chlubení, jak se co povedlo, zůstala do místního plátku autobusová linka 248. Chuchle je kapitola sama pro sebe. Vlak pro většinu obce zůstane nepoužitelný (značná docházková vzdálenost, cik cak řešená cesta z nástupiště ZC nebo terén…není žádná „logická“ cesta k tomu menšímu sídlišti, co je nahoře). Zastávku ZC prý nešlo udělat blíže kvůli opěrné zdi. Na napadení stavebního povolení pro vybudování nadjezdu, na který čeká půldruhého tisíce lidí, mají místní i nemístní nimby (v… Číst vice »
No já s tou zastávkou Radotín – sídliště nevím. Když už by se dělala, tak to určitě nemá smysl bez přidání dalších 2 kolejí a nejsem si moc jistý, jak se do toho prostoru nějak rozumně napasuje. Navíc ono to z toho sídliště na nádraží není zase tak daleko (s novým podchodem a lávkou si ještě o pár desítek metrů přilepší) a pro koho je i tohle daleko může jet autobusem. V Černošicích, Dobřichovicích ani Řevnicích taky nebydlí všichni vedle nádraží. Z druhé strany by ta zastávka zdržovala zase všechny, kteří jedou za Radotín.
Tak ona tam měla být, měly být 4 koleje i přes zastávku = rychlík by už regioálku předjel, ale zde místní sami nechtěli zastávku neb by jim tam chodili (rozuměj hlavně parkovali) přespolní. A bez spojek na Závodišti je čtyřkolejka skoro na nic – na předjetí málo, na výluky nic…
Tak delší čtyřkolejný úsek je vždy lepší (potřebné spojky už na Závodišti jsou), úsek odb. Závodiště – Radotín je relativně krátký na předjíždění aniž by se tím osobák zpožďoval. Tím, že se zastávka nakonec vypustila, pochopitelně v podstatě zanikly důvody dělat 4 koleje až k sídlišti.
S těmi dvěma kolejemi se počítalo, jedna z nich byla realizována jako připojení vlečky cementárny přímo do stanice, na druhou je na mostě přes Výpadovou rezerva.
Ta zastávka by hlavně pomohla tomu, aby byl nový čtyřkolejný úsek prakticky použitelný pro předjíždění – na třech zastávkách už se to stíhá bez zbytečného pobytu. Když na něm nakonec vznikly pouze dvě zastávky, nebude nejspíš přijatelné pravidelné předjíždění, protože by opticky zdržovalo. Tím se přijde o navýšení kapacity, které mohla tato stavba přinést.
Kromě toho by se daly do sídliště osekat busy.
Tak na mostě přes Výpadovou problém není, spíš až dál by se tam 4 koleje a pak tomu ještě 2 vnější nástupiště špatně narvaly (asi by to odnesly nejmíň dvě koleje vlečky). Jinak předjet osobák bez omezení půjde zřejmě i jen na úseku odb. Závodiště – Radotín, ale bude to jen taktak (rychlík/EC/IC bude muset jet ze Smíchova těsně za osobákem). Teď, po dokončení optimalizace, tam asi pravidelná předjíždění nebudou, ale jestli někdy bude jezdit 6 párů osobáků za hodinu za Radotín, tak to jinak nepůjde.
Na druhé straně, popojíždění vlaku mezi zastávkami vzdálenými od sebe pár set metrů také nenadchne, o spotřebě relativně těžké jednotky na ně nemluvě. Chuchle by bývala měla lepší zastávku přímo v místě přejezdu, respektive budoucího podchodu (dostihy se nekonají denně a dá se na ně ten kus dojít); od vršku můžete leda zbudovat schodiště (na podobné nebylo myšleno třeba u metra v lese nad Motolem), ale celou obec tím stejně neobsloužíte a autobus k vlaku bude potřebný.
To že neexistuje Radotín sídliště je v pořádku. Vlak není tramvaj a nemůže zastavovat každý kilometr. Ty 4 zastávky autobusem není nic nepřekonatelného. Takhle většině lidem staví i ten autobus na kopci a pokud by navazoval na každý vlak, tak je to podlě mě optimální.
Je-li to provozně vhodné, může vlak zastavovat každý kilometr. Bez té zastávky jsou jen dvě blbá řešení – buď pobyt v Radotíně (jízdní doby, jako kdyby se zastavovalo, ale bez přínosu) nebo nepředjížděcí grafikon (dosud nedostatečná kapacita trati nevzroste).
Tak pravidelně se bude předjíždět jen pokud ve špičkách přibydou další 2 páry osobáku za hodinu do Dobřichovic/Řevnic (a předjíždět se budou pouze tyto spoje).
Zastávku Radotín-sídliště bohužel smetli ze stolu právě místní obyvatelé ústy svých volených zástupců. Odpovědí na to by mělo být osekání autobusů do sídliště (aneb my jsme obsluhu sídliště řešit chtěli, když blokujete efektivnější řešení, tak si ty busy plaťte ze svého).
Chuchle ZC mohla být před dnešním přejezdem, jen by to znamenalo posun spojek do oblouku a změnu nivelity trati do tunelu (větší sklon, ale ve směru pojížděném zpravidla z kopce).
Radotínští budou v budoucnu ještě rádi, že jim tam budou Os zastavovat vždycky.
V Chuchli, Černošicích, Všenorech a hlavně v Srbsku – jedině na znamení.
A Černošičtí vůbec rádi, že je ten jejich pupek světa zrovna tam kde je. Být vedle, tak se trať přeloží úplně mimo…
Ano, Chuchle je škoda, SŽ zvolila levné řešení namísto komfortního. To nástupiště mělo stát hned za přejezdem (ten svah prostě ukousnout ještě trochu víc než je). Takhle člověk bude kličkovat podchody tam a zpět.
Lidi z Chucle se neshodnou na nicem a tak to taky dopadlo. Je pro ne skoda mit tam tu zastavku i prejezd – zaslouzili by si tam spis vysokou zed at se tam sezerou mezi sebou 😀
SŽ nemohla ukousnout ten svah, protože je to soukromý pozemek.
Soukromý je jen kus u domu na rohu, a podle fotomapy by se tam vešel chodník. Dál je pozemek města.
Ale on spíš bude problém s tím, že je to přírodní památka Nad závodištěm.
Z pohledu cestujícího možná. Z pohledu dopravní technologie je to katastrofa.
Tak ono v té Chuchli taky nemusí zastavovat všechno. Klidně by tam mohl zastavovat vlak „jen“ každých 15 min. To by nákladní dopravě dalo víc času než kolik teď reálně potřebuje.
Kolik nákladních vlaků za hodinu byste tam v pro vás ideálním stavu chtěli mít?
Po zprovoznění Domažlice – Furth im Wald po roce 2030 přibyde minimálně 25, ale podle mne spíš kolem 40-50 párů nákladních vlaků. Samozřejmě je to odhad.
Tak je pravda, že 1. a 2. TK budou mezi odb. Závodiště a Radotínem relativně prázdné, ale za Radotínem jsou stejně jen 2 koleje, takže ať to uděláte, jak chcete, tak vždy bude docházet k situacím, kdy přijede zároveň vlak od Krče a Smíchova a jeden bude muset čekat. Jen teď bude tím kritickým místem už odb. Závodiště a ne Radotín.
Pěkný by bylo, kdyby vystavěli všechny přeložky, a pak teprve udělali 2 měsíce výluku, při které by je přepojili.
Na K-reportu se včera objevila informace, že Karlštejn-Beroun se odkládá a příští rok se dělat nebude … je možné, že správa to odložila, ale zapomněli to říct ministrovi?
https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4447089
pristi rok se delat bude, nebude zacinat letos (coz byl puvodni plan)
V návrhu jízdního řádu na příští rok se s výlukami Beroun – Karlštejn počítá. https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/148271351/k171.pdf/9c662602-7824-47ff-9cc4-01ac56635d55
Momentálně se řeší financování. Uvidíme.
Bude ta rekonstrukce Beroun – Karlštejn už znamenat přepnutí Berouna na AC? Něco takového jsem zaslechl.
je to jina stavba.
Nebude, Os z Prahy by musely končit v Karlštejně.
No to budou někdy stejně.
Třeba v době, kdy se bude Zadní Třebaň upravovat tak, aby tam mohly končit 99xx.
Tak to by končily v Řevnicích (když už). A nevím, jak by v Třebani mohli končit 99xx, když po rekonstrukci tam mají být jen 3 koleje (2 pro 171, 1 pro 172) a spojky jen na berounském zhlaví.
A kdo tvrdí, že se ten návrh zrealizuje…
Řevnice jsou jen pyšná vesnice, kde nelze (oproti Zadní Třebani) přestupovat na využívanou lokálku.
To vypadá, že vám na dolní Berounce provedli něco hrůzostrašnýho, dle toho, co tu ventilujete.
Pokud by místo ešusů nejezdilo něco dvousystémového. ČD sice už pomalu připravují objednávku, ale až skončí tahle akce je mít ještě nebudou.
Nemusely … přepínatelná trolej vám nic neříká ?
Například koleje 5-8 nádraží Genéve (Cornavin). Ty byly přepínatelné na 1,5 kV = / 15 kV 16,7 Hz, nyní jsou na 25 kV / 15 kV 16,7 Hz.
Přepínatelnou trolej má i Basel.
Nebo stanice Bratislava Petržalka – šturcové koleje kam jezdí S-Bahnové vlaky jsou na 15 kV 16,7 Hz, Kolej na 1. nástupišti byla svého času na půl na 25 kV, na půl na 15 kV …. možná je to tak dosud, už jsem tam řadu let nebyl a plánek stanice k mání nemám …
Ne.
To bude úleva, je to hrozný špunt s malou propustností. I když celé do Berouna, to bude ještě let a výluk.
Do Radotína to bylo nejhorší, čím blíže Praze, tím více vlaků.