Správa železnic zrušila zakázku na bezpečnější zubačku, nemá dostatek peněz

Motorová jednotka 845 v Dolním Polubném. Foto: Vilém ErlebachMotorová jednotka 845 v Dolním Polubném. Foto: Vilém Erlebach

Oprava trati začne nejdříve v roce 2024, původně měly práce začít už příští rok.

Správa železnic odkládá své plány na bezpečnější provoz na jediné české ozubnicové trati. Kvůli nedostatku peněz zrušila soutěž, ve které hledala projektanty instalace zabezpečovače ETCS Regional pro trať Tanvald – Harrachov.

Zakázku na projekt instalace ETCS Regional vypsala Správa železnic loni v říjnu„Účelem zakázky je výstavba staničního a traťového zabezpečovacího zařízení ve všech dopravnách D3 a traťových úsecích na trati Tanvald – Harrachov, a dále vybudování dispečerského pracoviště, z kterého bude nové zabezpečovací zařízení ovládáno,“ popsala Správa železnic v zadávací dokumentaci.

Do soutěže s odhadovanou cenou 10 milionů korun přišly dvě nabídky, od Sagasty a Signal Projektu. „Zadavatel s ohledem na úpravu v předpokládané výši disponibilních finančních zdrojů pro rok 2022 odsunul uskutečnění této veřejné zakázky,“ vysvětlila Správa železnic zrušení soutěže.

Instalace ETCS měla proběhnout společně s velkou opravou trati za 550 miliónů korun v příštím roce. Už dnes je jasné, že v roce 2023 neproběhne.

„Na trati Tanvald – Kořenov je plánována komplexní opravná práce. Stavba je svým rozsahem jedinečná, hlavně s ohledem na opravu kulturní technické památky. V současné době se vypořádávají připomínky k projektové dokumentaci a bude požádáno o stavební povolení. V případě pozitivního vývoje finančních prostředků předpokládáme zahájení realizace v roce 2024/2025,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Tagy ETCS Ozubnicová železnice Tanvald - Kořenov Správa železnic
112 komentářů