Novinky ve výrobě autobusů v Libchavách. Ptejte se obchodního ředitele SOR Filipa Murgaše
Nový dál podcastu Cesty Zdopravy.cz se zaměří na budoucnost výroby autobusů ve východočeských Libchavách.
Nový díl podcastu Cesty Zdopravy.cz věnujeme tento týden výrobě autobusů ve východočeských Libchavách. Hostem Ondřeje Kubaly bude obchodní ředitel SOR Libchavy Filip Murgaš.
Loni v Libchavách vyrobili 552 autobusů, i přes problematickou situaci na trhu šlo o téměř pětiprocentní meziroční nárůst. Pro český trh bylo určeno 236 autobusů, zbytek mířil na zahraniční trhy. Šedesát vozidel bylo s elektrickým pohonem, což je téměř jedenáctiprocentní podíl na celkové výrobě v Libchavách.
Kdy definitivně skončí výroba autobusů řady NB? Jaké novinky chystá SOR ve svých modelových řadách? Jak moc se za 25 let továrna v Libchavách proměnila? Jak se chystá firma na snižování podílu emisní autobusů ve veřejné dopravě? Jak se bude dál rozvíjet v segmentu elektrobusů a trolejbusů? Je vodík téma i pro SOR? Jak vzniká design autobusů? A dovede si obchodní ředitel společnosti představit, že by se svými produkty vstoupili i na západní trhy?
Jedním z témat rozhovoru bude i krize, které čelí celý automobilový průmysl, výrobce autobusů nevyjímaje. Zdražují vstupy, není dostatek materiálu ani komponent pro výrobu a vzhledem k tomu, jak je dnes trh automotive globalizovaný, způsobí problémy v logistickém řetězci na druhém konci planety zpoždění výroby i u českých firem. Jak se tedy daří menšímu českému výrobci autobusů, který je součástí Energetického a průmyslového holdingu Daniela Křetínského, ustát tuto situaci?
Své dotazy můžete pokládat v diskusi k tomuto článku Filipu Murgašovi i vy až do středečního večera. Vybrané dotazy našemu hostovi položíme.