RegioJet chce u vlaků do Chorvatska překonat loňský rekord v počtu cestujících
Dopravce má na obrat soupravy méně času, podle firmy má ale jízdní řád prostor pro zkrácení zpoždění.
RegioJet chce letos při třetí sezóně vlaků mezi Českem a Chorvatskem překonat hranici sta tisíc cestujících. Loni jich přepravil 98 tisíc. „Letos počítáme s nárůstem o maximálně deset procent,“ řekl majitel RegioJetu Radim Jančura.
Dopravce zahájil prodej jízdenek na nadcházející sezónu tento týden. Proti loňskému roku dojde přitom k řadě změn. Zásadní je nová trasa. Vlaky již nepojedou do Budapešti a přes Maďarsko pojedou přes Csornu a Zalaszentiván. „Na území Maďarska nebudou zastavovat pro nástup/výstup cestujících,“ řekl provozní manažer RegioJetu Jiří Jahelka.
Trasa přes Budapešť s úvratí loni přinášela řadu komplikací a zpoždění. Zájem o cestu z Budapešti k Jadranu byl relativně nízký. Mezi Prahou a Budapeští jezdí RegioJet jinými přímými spoji. I přesto ale značný rozruch vzbudil především krátký čas na obrat soupravy ve Splitu: letos jen 1 hodinu a 50 minut. Loni to bylo o 20 minut více. „Čas je sice o něco málo kratší, naopak jsou volnější jízdní doby na trase tam i zpět a pobyty ve stanicích,“ řekl Jahelka. Doba jízdy do Chorvatska je prakticky stejná jako loni i přes výrazné zkrácení díky nezajíždění do Budapešti.
RegioJet bude letos spolupracovat se stejnými dopravci jako loni: v maďarském úseku s Continental Railway Solution, v Chorvatsku se státními Hrvatske željeznice (HŽ).
Dopravce zatím neuvedl, zda letos spustí i spojení do Chorvatska z Polska, pro které má přidělenou kapacitu. „Spuštění linky z Polska do Chorvatska je v tuto chvíli před finálním rozhodnutím a zatím jej nemohu potvrdit ani vyvrátit,“ dodal Jahelka. Linka by přinesla i přímé spojení pro cestující z Ostravska.