Billboardáři neuspěli u Evropské komise se stížností na stát kvůli zákazu reklam

Czech Outdoor a jeho reklamní zařízení. Foto: Czech OutdoorCzech Outdoor a jeho reklamní zařízení. Foto: Czech Outdoor

Společnost Czech Outdoor, která patří do skupiny společností BigBoard, neuspěla se stížností na Českou republiku kvůli zákazu reklamních zařízení v

Společnost Czech Outdoor, která patří do skupiny společností BigBoard, neuspěla se stížností na Českou republiku kvůli zákazu reklamních zařízení v ochranném pásmu dálnic a silnic I. třídy.

Na verdikt Evropské komise upozornila jako první organizace Kverulant.org, která dlouhodobě proti reklamám u dálnic a silnic bojuje.

Czech Outdoor podala stížnost na Českou republiku loni v srpnu. Podle jejího názoru je zákaz nedovolenou podporou státu konkurenci, protože se netýká reklam u silnic nižších tříd. Komise ale takový názor odmítla. Czech Outdoor se odvolala, ale neúspěšně, jak vyplývá z rozhodnutí zveřejněného na stránkách Evropské komise.  Podle stanoviska EK nemůže jít o nedovolenou státní podporu.

„Jsme přesvědčeni, že stejně dopadnou se svou ústavní stížností podanou proti zákazu billboardům loni v létě,“ míní Vojtěch Razima z Kverulantu. Vyjádření Czech Outdoor zjišťujeme.

Skupina firem společnosti BigBoard zatím téměř osm měsíců vytrvale ignoruje zákon, reklamní zařízení neodstranila, místo nich na ně vylepila českou vlajku. Ministerstvo dopravy a ŘSD část billboardů odstranilo, většina reklamních ploch s českou vlajkou ale zůstala.

Tagy BigBoard Czech Outdoor Evropská komise Kverulant
5 komentářů