České dráhy si chtějí pronajmout další dieselové jednotky pro provoz ve Středočeském a Pardubickém kraji
Pronájem má překlenout dobu do dodání nových vozidel od společnosti PESA.
České dráhy chtějí překlenout čekání na nové jednotky od společnosti PESA pronájmem nízkopodlažních jednotek. Celkem jich shání až 23. Jde o dvě zakázky v hodnotě téměř miliardy korun.
V první zakázce soutěží České dráhy dodávku 20 jednotek DMU 140. Doba pronájmu je plánovaná na 56 měsíců s možností čerpat další tříletou opci. Odhadovaná hodnota zakázky je 956 milionů korun. Ve druhé zakázce poptávají České dráhy dodávku tří motorových vozů či jednotek DMU 70 na necelé dva roky za 22 milionů korun.
České dráhy chtějí nájmem překlenout dobu do dodání nových motorových jednotek PESA. Pronájem má také řešit provoz na tratích, u kterých je plánovaná modernizace a o pořízení moderních vozidel se bude teprve rozhodovat.
„Chceme nabídnout cestujícím komfort, který bude odpovídat požadavkům dnešní doby, co nejdříve. Nízkopodlažní vlaky, o které máme zájem, nabídnou pohodlnější a bezpečnější cestování osobám se sníženou pohyblivostí, seniorům, ale i cyklistům nebo maminkám s kočárkem. Pronájem nám umožní zvýšení kvality služeb ve velmi krátké době například ještě před dodáním úplně nových souprav od polského výrobce PESA,“ říká člen představenstva ČD a náměstek pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
Vozidla mají být nízkopodlažní s kapacitou přibližně 140 míst. V případě DMU 70 pak nejméně 65 míst k sezení. Musejí mít univerzální prostor pro přepravu osob na vozíku, kočárků a jízdních kol. Jejich rychlost by měla být alespoň 120 km/h, resp. 90 km/h.
Pronajaté vlaky by měly být nasazeny především ve Středočeském a Pardubickém kraji. Mohly by se objevit například na tratích Praha – Rudná u Prahy – Beroun – Rakovník, Praha – Kladno, Choceň – Litomyšl a Česká Třebová – Moravská Třebová. Jejich přesné nasazení bude projednáno s objednateli.