Z koridoru má zmizet další přejezd. Správa železnic žádá o povolení pro nadjezd v Olomouci
O náhradě přejezdu se mluví od roku 2016, impulsem byla i tragická nehoda pendolina ve Studénce.
Správa železnic požádala o stavební povolení na nový most přes hlavní železniční koridor v Olomouci-Holici. Nadjezd po dokončení nahradí železniční přejezd se závorami, který nyní v této části Olomouce často komplikuje automobilovou dopravu.
Stavba nadjezdu bude stát zhruba 236 milionů korun. Zahájena má být letos a dokončena v roce 2023, vyplývá z přehledu chystaných investic Správy železnic, který má ČTK k dispozici. Jde o jeden z úrovňových přejezdů, o jehož rušení se začalo mluvit i v souvislosti s tragickou nehodou na přejezdu ve Studénce.
„Realizací (nadjezdu nad železniční tratí) dojde ke zvýšení bezpečnosti železničního provozu, snížení dopravního momentu a zvýšení plynulosti silničního provozu,“ stojí v oznámení magistrátu o zahájení stavebního řízení. Po vybudování silničního nadjezdu bude nynější železniční přejezd v Olomouci-Holici zrušen. Stavba zahrnuje přeložku silnice v délce cca 468 metrů, most překlene železniční koridor a účelové komunikace.
Ze žádosti o vydání stavebního povolení vyplývá, že na na novém mostě bude doprava vedena ve dvou jízdních pruzích širokých tři metry, přičemž pro cyklisty budou po stranách vyhrazeny metr široké pruhy. Samotný most má být dlouhý 88 metrů. Výstavba je plánována ve dvou stavebních sezónách. Původní plány počítaly s tím, že nadjezd bude postaven v letech 2019 a 2020.
O náhradě přejezdu mostem rozhodla centrální komise ministerstva dopravy už v roce 2016. Je na seznamu šesti přejezdů na koridorových tratích, které měly zmizet. Reálně ale zatím všechny zůstaly.
ČTK + Zdopravy.cz