Infrastruktura Železnice

Z koridoru zmizí další přejezd, v Olomouci ho nahradí nejspíše nadjezd

Přejezd, Praha Uhřiněves, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Přejezd, Praha Uhřiněves, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala s přípravou zrušení některých přejezdů na hlavním koridoru mezi Prahou a Ostravou a jejich nahrazení mimoúrovňovým křížením. Z šesti připravovaných akcí se zatím začaly projektovat tři.

Zatím posledním přejezdem je křížení silnice s koridorem v Olomouci. Za necelých šest milionů korun má Dopravoprojekt Ostrava připravit záměr projektu a přípravnou dokumentaci stavby pro zrušení přejezdu v Olomouci – Holicích.

Konečné řešení u tohoto přejezdu vzejde z projektu, ale předpokládáme vybudování nadjezdu,“ řekla mluvčí ŠŽDC Kateřina Šubová.

Stejná firma má připravit i náhradu tří přejezdů mezi Otrokovicemi a Napajedly na koridoru z Břeclavi do Přerova. . Jde o přejezdy P8166 v km 150,962  P8167 v km 151,352  a P8168 v km 151,931

Už loni v červenci rozhodla centrální komise ministerstva dopravy o šesti akcích, jejichž cílem je zrušit celkem devíti přejezdů. Impulsem k rušení byla především tragická nehoda pendolina ve Studénce v roce 2015. Jeho rušení a nahrazení mostem projektuje od června Sudop Brno.

U dalších přejezdů se zatím připravuje soutěž, jde o přejezd v Rohatci, Polance nad Odrou a v Uhersku.

SŽDC se současně chystá zařadit dalších šest přejezdů do investičního plánu a příští rok je projektovat.

Podle statistik Drážní inspekce došlo loni na přejezdech ke 175 nehodám, při kterých zemřelo 45 osob-.
Počet střetnutí na železničních přejezdech v roce 2016 v porovnání s rokem 2015 stoupl o 6 %, nicméně počet usmrcených při těchto mimořádných událostech vzrostl o více než 40 %.

Česko patří počtem úrovňových přejezdů k zemím s jejich nejvyšší hustotou. I přes osvětové kampaně zatím řada řidičů varovné signály ignoruje a riskuje střet s vlakem.

Štítky
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
M.V.
Host
M.V.

Má někdo info o tom, kolik stojí kompletní zařízení přejezdu a na kolik přijde vybudování nadjezdu?

Zesp
Host
Zesp

Ano, z OC směr PR se odjíždí i z přímé koleje (kde je oficiální traťová rychlost 140 km/h) vždy 50 km/h, je to tak návěstěno na odjezdovém náv. (50km/h a volno). Divil jsem se tomu, proč to tak je, výpravčí mi tvrdil, že je to chyba systému. Možná souvislost s krátkým úsekem k tomuto přejezdu tak asi může být. Při vyšší rychlosti by asi nebyla dodržena předzváněcí doba do uzavření přejezdu. Ale skutečný stav věcí neznám…

Jirka
Host
Jirka

Nedávno se ve mluvilo, že ve Studénce bude podjezd. Nyní už je z toho most?

Ten_z_Bíliny
Host
Ten_z_Bíliny

A bude se pak zvyšovat rychlost, když nebudou o přejezdy?

Jan Sova
Host
Jan Sova

V Olomouci se to dělat nemusí. Vlakdy se ve směru Přerov teprve rozjíždí a z opačného směru si tam žádného omezení cestující nevšimnou.

Chlupatice
Host
Chlupatice

Pane Sova, odstraněním přejezdu v Olomouci se zvýší rychlost ve stanici při odjezdu (dosud se odjíždí 50-60 km/h). Dalším problémem je, že přejezd je údajně okolo 50 minut z celé hodiny uzavřen. Myslím si, že je to dobrý kandidát na zrušení.

Newsletter

Výběr editora