Z koridoru má zmizet další přejezd. Správa železnic žádá o povolení pro nadjezd v Olomouci
Železniční přejezd v Olomouci-Holici. Autor: Zdopravy.cz/Jan Meichsner
O náhradě přejezdu se mluví od roku 2016, impulsem byla i tragická nehoda pendolina ve Studénce.
Měl jsem sen … že někdy v roce 2005 vláda udělala seznam problémových přejezdů a dlouhodobý plán, při kterém se cca 4-5 těch přejezdů ročně nahradí mimoúrovňovým křížením. To by stálo dejme tomu miliardu ročně v tehdejších cenách.
A v roce 2022 už bychom měli víceméně pokoj.
Mne by jen zajímalo, kdo povolil u tak strategického žel. přejezdu výstavbu budovy pro ….
I.P.L. Team s.r.o., Holická 140/70, Holice, 77900 Olomouc
Od přejezdu po hranu budovy to je pouhých 43 metrů….
Komu čest, tomu čest !!!
Proč o povolení žádá SprŽel, neměly by to stavět hlavně silničáři?
Přejezdy jsou v majetku SŽ. Spolupráce obou je nezbytná a je dobře, že začíná fungovat.
Škoda, víte, kolik se tam dalo na jedno zavření natočit na dashcam vlaků? Klidně čtyři 🙂
Jinak jasně, tam auta víc stojí než jedou a jde o celkem vytíženou městskou spojku.
Proč vlastně nejsou v Praze v Metru přechody přes koleje, jezdí to moc často? 😀
Možná i nějaký ten přejezd by se dal naroubovat 😃. Taková tunelem vedená magistrála s přejezdem kolejí metra… 😉
Za komárů tam zastavil nákladní vlak na vjezdu do Olomouce a trvalo to i víc než 15 min. Jen nebyly ty kamery a kolony, protože auto měl málokdo. 🙂
Zrušíme přejezdy, protože řidiči jsou neukázněni… Pak zrušíme mosty, aby sebevrazi neskákali pod vlak. Zrušíme tunely, aby se tam nikdo necoural po kolejích nebo se nechtěl schovat před zakonem a policii. Po té se zanšměříme na vykácení lesů a křiví v blízkosti tratě, aby strojvedoucí lépe viděl na případné skokany, kteří čekají, az kolem pojede vlak, případně sfromy nepadaly na trať. Zrušíme protihlukové stěny, aby se záchranáři lépe dostali na místo MÚ. A nakonec zrušíme i trolejové vedení, aby už nedocházelo k úrazům elektrickým proudem, případně poruchám trakčního vedení v důsledku stržení troleje… Takhle může uvažovat jen osel se zakladním… Číst vice »
Pane Žatecký, s prominutím, jděte s touto logikou doprdele.
Vsechno je na hovno, jenom vcely na med. A ten je taky na hovno.
Jen pro Vaší informaci: ten přejezd je často zavřenej i 15 minut v kuse a z obou stran se pak díky tomu, že leží na frekventované spojnici centra a výpadovky na Přerov, tvoří klidně i třísetmetrové kolony aut. Takže v tomto místě nadjezd rozhodně smysl má. A už tam měl dávno být, včera bylo pozdě.
A ta spojnice Olomouce a Přerova tam byla už ve 14. století, obě města existovala a lidé i zboží se mezi nimi přesouvali.
15 minut, když je dobře. Jednou jsem chytl 40 nebo 45 minut. Jasně, byl to extrém, co se už od té doby naštěstí neopakoval, ale krát x lidí, zbytečně promarněnej čas. A pak vidíte projet drezínu…
Běžně máte frontu 300m, jenže než se to rozhýbe, tak projede 5 aut a zase bliká. Takže se to pak naakumuluje. Kolikrát je lepší jet přes Keplerovu, ikdyž je to v některých směrech zajíždka.
A to se tento přejed nedá někudy v rozumné vzdálenosti objet? Nedovedu si představit, že by byl urgentně nutný průjezd RZP a ta by musela čekat. Sice vedle prvního v koloně stojících vozidel, ale čekat.
To je ta ulice Holická? Nečekal bych tam ani minutu, když je tento přejezd možné objet po ulici Keplerova!
Málokdo z diskutujicich sám sebe označí za osla.
A nestačilo by zrušit železnici ? To by ty vaše problémy vyřešilo najednou..
Když strojvedoucí vidí skokana, už nezastaví, zábrzdná dráha vlaků je dlouhá. Ale za stromy je dobré odstranit, jejich pád opravdu ohrožuje.
Souhlasím s poslední větou. Jediný kdo tu tak uvažuje jste ale vy.
cituji: Zrušíme přejezdy, protože řidiči jsou neukázněni…
Ne. Zrušíme přejezdy, protože při vyšších intenzitách dopravy (oba druhy – počítá se tzv. dopravní moment na přejezdu) je větší pravděpodobnost nehody a tím následných škod. Přirovnal bych to k dělícímu pásu na dálnici, které taky s nějakou účinností brání přejezdu vozidel do protisměru. Nebo že se dálnice taky kříží mimoúrovňově s ostatními druhy silnic.
Žatecký, Žatecký, vy byste i z pilotní kabiny vyházel checklisty, protože správný pilot si to všechno musí pamatovat z hlavy, že?
Ještě, že o ničem nerozhodujete.
O který přejezd se konkrétně jedná? Myslel jsem že je to v ulici Keplerova, ale tam se už koukám cile staví
https://mapy.cz/s/foduvecedo
Dík, každopádně si myslím, že takovýto odkaz měla dát redakce už do článku.
Stačila mi informace Olomouc Holice, otevřít mapu, najít trať a pouhým pohledem jsem zjistil, že tam jsou přejezdy pouze dva. Pak stačilo jen porovnat fotografii u článku. Nic složitého.
Pak si myslim, ze by meli resit i tohle misto:
https://en.mapy.cz/s/hurojosaze
Opravdu netuším, k čemu by u Technologické byl… To je jak v 19. století, kdy chtěl každý sedlák zachovat přes trať cestu na svůj pás pole za guntem.
Vidíte ty vyšlapaný cesty, že? Nemusel by tam být silniční nadjezd, ale lávka nebo dobrej podchod by se tam očividně šikly. Možná by to vyšlo i levněji, než dělat pořádný chodníky po celé délce podél té Holické
Ano, chodi se tam casto, je to spojka mezi dvema castmi prumyslove zony. Znam to tam dobre. SZ tam natrela sterk nejakym lepidlem, aby se pod nohama nesesouval a drzel u koleji, ale to je vsechno. Resit by to chtelo…
Je v mape dobre videt, ze jde o frekventovanou pesi cestu, zrejne od aut. zastavky do arealu na druhe strane,… Staci nejaka lavka pres trat jakych je pomerne dost. Napr. v Praze mate lavku pres trat u byvaleho nadr. Hostivar, byla na puvodni trati ve Strasnicich nebo provizorni na nadr. Vrsovice,… Nebo pripadne podchod a chodnik, po dohode s majiteli pozemku, mestem a firmami, zajem by meli mit spolecny. PS: Casto se setkavam s projekty, ktere nepocitaji s jinou dopravou nez autem, at uz je to prumyslova zona, kam lide potrebuji za praci, nebo u obchodnich center, ale i developerskych… Číst vice »
V Hostivaři žádná lávka není, tam jsou podchody.
ale je, kousek od byvaleho nadr. ze Sterboholske ul. do Hostivarske ul., psal jsem BYVALEHO…
https://en.mapy.cz/s/casunuzuna
v tomto miste totiz velmi davno byl i prejezd, ktery zmizel myslim po vystavbe Prumyslove ul., pro pesi je ale lavka dulezita…
„Tak se prostě sedlák na pole nedostane a bude hlady!“ bouchnul do stolu nádražák, „Dráha je nad zákon!“
V Keplerově už dávno most je, pouze se rozšiřoval skrze cyklostezku. V Holické ulici je více, než potřeba. Je blízko nádraží a často se tam stává.
Jenže mapy říkají, že v ulici Keplerova byl nadjezd už v roce 2003 😉
Doufám, že na koridoech budou jenom mizet a nevznikat další.
Jasně. Vykácíme stromy, keře, zrušíme mosty, aby byli lépe vidět sebevrazi, apod…
Chtěl jsem se tě jenom zeptat . Ty jsi u národního nějaký systémový specialista nebo jenom došly tablety ?
Došly tablety, ale do myčky, tak se chodí vyblít sem…
Jenom blízkej příbuznej A*ela.. A je to vidět ..
Na koridoru nemá být žádný přejezd.
To je jiste pravda, ale tim narazite na koncepci koridoru jako takovou. kdyz uz vsude drahe podjezdy a nadjezdy, tak vyvstava logicky otazka, jestli se potom nevyplati i samotne prekladani a naprimovani koridoru a zbavit se na nich rychlostnich propadu.
No, když se kouknete do mapy, tak uvidíte, že v Holici je trať rovná jak pravítko
Tam ano, ale kdyz se podivate treba na koridor do Budejovic, tak sice tunely stoji majlant. Kdyz to ale zasadite do kontextu ze by trat zustala v puvodni stope a vsechny prejezdy byly nahrazeny podjezdy ci nadjezdy, tak i takto redukovana optimalizace by byla tak draha, ze uz se skutecne vyplati jit do tech tunelu. Na useku Chocen-Usti by tunelovou variantou prirozene, jestli dobre pocitam, zmizely 4 prejezdy.
Tak je otazkou, kde treba budou vznikat nova spojeni a nove trate, napr. VRT smer Hradec a Pardubice,… ty budou komplet mimourovnove a stavajicim koridoru bude vetsinou primesto a nakladni doprava o nizsich rychlostech, tak zda se pak vyplati odstranovat prejezdy uplne vsude…
Tam kde jsou prelozky napr. v tunelech ci viaduktech, ev. nebude vznikat nova trat, tak tam je celkem logicke postupne ruseni prejezdu.
Jen jestli neni to cekani na VRT cekani na Godota…..
Bez projektové přípravy ta VRT fakt nebude. Žehrat na přípravu, že se dělá, a přitom chcít stavět?
Stavet se melo zacit pred 21 lety. Kdyz se zahajila rekonstrukce 1. koridoru v roce 1993 v puvodni stope tak bylo proklamovano, ze vystavba VRT zacne v roce 2000. ted mame rok 2022 a stale snime nad barevnymi carkami v mapach….
Pak je ovšem otázkou, jestli na těch koridorech, kde bude paralelně VRT, nesnížit maximální rychlost trati a neupravit aktivaci přejezdů podle toho. Takže by vlastně nakonec nešlo o koridor. Úrovňové křížení trati na 160 by mělo být naprosto výjimečné a jen v případě, že tam opravdu nic jinýho vymyslet nejde.
Druhá věc je, že na trati s hustým příměstským provozem je odstraňování úrovňových přejezdů taky velmi žádoucí. Ne kvůli velkému rozdílu rychlostí mezi jednotlivými vlaky jako na koridoru, ale kvůli té hustotě samotné.
Ano ja samozrejme souhlasim, vsal ale i regionalni trat je casto na 160km/h, narazim na normy, kde jsou do 160km/h povolene…
ma pripominka sla spise k tomu, ze tech prejezdu v CR je opravdu hodne…
Take souhlasim, ze na nekterych mistech mohou kvuli frekvenci vlaku mit opodstatneni i u nizsich rychlosti…
Rychlost kvůli přejezdům bych raději nesnižoval. Přece jen je to tak trochu výhoda železnice a prodlužování jízdních dob je špatně. To už fakt raději mimoúrovňové křížení.
Vsak jo, mimourovnove krizeni rozhodne nejradsi. A nepopiram, ze by to pro zeleznici nebylo prvoplanove prinosem. Ale urovnovy krizeni je o kompromisu, kterej zavisi i na tom, kolik projizdejicich vlaku tam realne tech 160 pojede. Pokud dalkovy budou na VRT a na tom koridoru zbydou prevazne nakladni a osobaky, ktery tam 160 realne nepojedou, bude zbytecny zdrzovat auta kolem nastavenim prejezdu na 160 kvuli moznosti, kterou by tam vlak vyuzil spis jen teoreticky.
Při překládání tratě se přejezdy snad nikdy nestavěly. Ale přeložky se dělaly hlavně z důvodu rychlostních propadů.
To jistě ano. Ale, na železnici se šetří, kde se dá. Proto spousta tratí se kroutí jak anakonda a hromada přejezdů nemá ani signalizaci. Takže s tím vším lze těžko očekávat, že všechny přejezdy budou upraveny na podjezd.
Železnice oplývá spíš nesystémovou marnotratnosti než že by se na ni šetřilo víc než třeba na silnicích. Je to o prioritách . Někdo sype do polních cest a někdo do dálnic , jiný do lokálek a někdo do koridoru . Nikdy nebude na všechno a ani v páté pětiletce
Problem je, že na spousty tratích se neudělalo to prioritní, co se mělo udělat už dávno. A naopak to, co by se mělo dělat jako poslední, se už udělalo. PS. Při železničním boomu se šetřilo ultimátně, proto dnes hromada tratí vypadá jak z 19. století.
Pak zrušte mosty, aby vam nikdo neskakal pod vlak, zrušte tunely, keře, stromy, a všechno nahraďte nepropustným tunelem, aby byla cesta vlakem velkou nudou.
Tím, že to sem píšete 3x, žádáte, aby vám bylo 3x odpovězeno, že jste magor?
No jak si přejete. Jste magor, jste magor, jste magor.
(a stačí mi k tomu jeden příspěvek 😉 )
Zato sedět 3 hodiny ve vlaku, který se střetnul na přejezdu s nečím, nebo z něho být evakuován hasiči a do cíle dojet o 4 hodiny později vůbec nuda není. To je vzrůšo, co?
To je za současného stavu bohužel nereálné. Třeba v Pardubicích na Slovanech, v místě už je podchod pro chodce, ale z prostorových důvodů není možné tam udělat podjezd pro auta, a i když už je o kousek vedle, v Černé za Bory nadjezd, tak je politicky neprůchodné, tento přejezd zrušit. A co potom polní přejezdy, tam asi taky nebudeme stavět nadjezd/podjezd, kvůli 2 traktorům za měsíc.
Místo tohodle přejezdu se vždycky počítalo s náhradou někde v těchto místech https://mapy.cz/s/copubezovu
Ale teď jsem někde viděl i návrh náhrady na konci zástavby Slovan.
Ta druhá varianta nadjezd spojující Staročeskou s Dašickou na konci Pce dává větší smysl, ale i tak, ten přejezd už mohl být dávno zrušen, protože nadjezd v Černé za Bory je dostatečně blízko (takže další nadjezd, je skoro až zbytečný), takže nic prakticky nebrání zrušení přejezdu, ale politicky to je neprůchodné, protože pro řidiče je přeci ČzB strašně daleko a ta 5 minutová zajížďka moc dlouhá.
Já si myslím, že komplikace při zrušení budou mít především ti co bydlí (a jezdí autem) v bezprostředním okolí tohoto přejezdu (okolo Zámečku) než lidi z ČzB. Ale to je detail.
Tak jsem to myslel, že pro lidi okolo přejezdu bude ta zajížďka přes ČzB mooc dlouhá.
Pardon, občas mám po ránu dlouhé vedení. 🙂