Typický hnusný interiér dnešní doby! Nacpat tam co nejvíc úzkých nepohodlných tvrdých sedadel jak beton s čalouněním tloušťkou pouze 3cm a řazených tak, aby cestující neměl místo na nohy a díval se místo na toho s kým cestuje na plast sedadla před ním, případně místo z okna na sloupek. To je dobytčák! Převoz jak na jatka… Skutečně vyhánění cestujících z vlaku… Takovej verpánek na sezení bych přál tomu pitomcovi, kdo to projektuje a sedět na tom každej den dvě hodiny! Navíc ty hnusný barvy, to je fakt na poblití! V poslední době kromě pantherů je to asi nejodpornější vozidlo, jaký… Číst vice »
Ke zpoždění tentokrát nedošlo, protože produkce pro ŽSSK není výše uvedeným fenoménem selektivně postižena?
Nebo k tradičnímu zpoždění dodávek došlo, ale ŽSSK v rámci „dobrých sousedských vztahů“ s dodavatelem o zpoždění taktně mlčí?
Jaaa
1 rok
Zase to letecký uspořádání přes celej vlak… Proč těch čtyřek nemůže být víc, jak mají cestovat rodiny s děckama?
Nutné to není, ale tady to sedí ako riť na šerbeľ.
Jan
1 rok
Hezké, ale bez pořádné infrastruktury je to jen lití peněz do kanálu. Nákup vozidel je bohužel jednoduchý způsob jak „efektivně“ čerpat dotace. Přitom by to mělo být spíš naopak – z veřejných prostředků by se měla platit hlavně ta infrastruktura. V momentě, kdy máte dobrou infrastrukuru, tak je pro dopravce mnohem jednodušší ty vozidla efektivně využívat. Takto budou mít nové vozy, které budou jezdit po tankodromu sotva krokem. Jízdní doby jsou pak úplně nepoužitelné. Ve výsledku tím budou jezdit hlavně děti do školy a důchodci (protože ti mnohdy nemají na výběr). Jenže to jsou zrovna skupiny, co vynáší nejmíň…
Bert
1 rok
96 míst v 24,5-metrovém voze, to bude kultura cestování!
No do projektu to napísať museli, papier znesie, prakticky tam dali vsetky elektrifikované trate z Košic.Teoreticky to možné je a keď sa dostavia Volvo v 2026/27, tak nie sú vylúčené vlaky Košice-Čaňa, ale tam skôr použijú panter, tak ako kedysi chodieval do Čane pantograf 460, keď ešte nepokračovala elektrika ďalej do Hidasnemeti.
áno stavia sa (teda prípdava územia pod vedením Ministestva hospodársa) hneď vedľa pri obci Valaliky. To je všetko vedľa seba. Valaliky, Geča, Čaňa. Má tam vzniknút aj nový termínál, zrejme zlúčia zastávky Valaliky a Geča, aspoň tak sa to tvárilo na nejakých výkresoch, ktoré sa objavili niekde na nete. Mal tam vzniknúť terminál, keďže bude treba zabezpečiť návoz zamesntacov busmi aj vlakmi, takže a po 20-tich rokoch tie vlaky Košice-Čaňa asi aj vrátia…
Red Fox
1 rok
No vida, bohužel, kam se to hrabe na pokrok u ČD vozy B209. Jinak letecké uspořádání super, ale šestimísto sdílené s jedním opilcem, navoněnou mladou slečnou s náloží od Burger Kingu a paní, co se cpe chlebem se sekanou, to je moje…… Pryč s klimou…otevřená okna, to je ono!!!! Děkujeme ČD za B249 a B209.
Jakej je rozdíl jesti ten opilec/ pani/ … sedí za hlavounebo před hlavou, teda pokud si nesedne vedle vás, stejně bych na čtyřce v pěti nechtěl sedět.
Je zajímavé že vždycky jsou v tom vlaků čtyřky zabrane první , já na ně taky chodím.
Ano, zabrané jedním člověkem a tady se argumentuje rodinama. Takže kam si má ta rodina sednout?
Dobrý muž
1 rok
Další věc, ve které nás Slováci předběhli. U nás jezdí jen samé 810 nebo další vraky a Slováci investují do infrastruktury. Chce to zahájit kompletní výměnu dopravců v ČR, udělat jednoho státního organizátora a vypráskat ČD, Arrivu a KŽC a dát všechny výkony Regiojetu, Leoexpressu a Landerbahnu. ČD je stejně tragické jako třeba Česká pošta. Ještě vidím řešení v privatizaci ČD, ale to se bojím, že by to dopadlo stejně. Ta značka ČD musí zmizet.
Tak on sa tam ani nemá ako dostať, keďže trať Košice – Žilina ide cez Košický, Prešovský a Žilinský kraj. Banskobystrický je spojený s Košickým len cez Červenú Skalu, alebo južne cez Rimavskú Sobotu, teda neelektrifikovné trate. Ale tieto vozne budú primárne na Os/Rex vlakoch na elektrifikovných tratiach. Ono je to jdnto, ke´dž u nás i tak kraje neplatia regionálnu dopravu, len sa to tak prezentuje, že v krajoch 🙂
David
1 rok
Ten poměr čtyřsedaček a dvojsedaček je teda strašný, opravdu slováci budou v regionální dopravě, kde se očekává velký obrat cestujícíh, raději sedět v leteckém uspořádání než na čtyřkách? Je to zcela proti trendům ve zbytku Evropy, tak by mě zajímalo, čím mají podložené, že zrovna na Slovensku je to takto lepší.
Nie, slováci radšej nebudú, to len v oddelení čo má na starosť interiér vlakov sedí nejaký „expert“, čo vlak videl asi len zvonku. Potom to tak vyzerá, že v diaľkových vozňoch máme samé 4-sedačky a v regionálnych samé 2-sedačky. Slovensko no…
Ale tiež by ma zaujímalo kto konkrétne toto vymyslel a hlavne aký mal k tomu dôvod ak to niekto vie.
Ja si myslím, že sa v týchto projektoch už prejavilo MF a jeho Úrad hodnoty za peniaze a tí povedali, nech sa zvylýllýši počet sedadiel, aby to ekonomický vychádzalo lepšie. Je totiž jasné, že tak sa ich tam vojde viac. Pri klasickom oproti sebe vychádza 4 sedačky na okno, ak sa dajú ako v lietadle, tak 6 na okno, resp. 10 na dve okná oproti 8-mim. No a dá sa potom aj znížiť suprava z 5-tich na 4 vozne (čo sa aj deje vo vsetky košických súpravách), čím sa ušetrí za trakčnú elektriku a poplatok za ŽDC, lebo sa znížia… Číst vice »
Ano, bez ohladu na dlzku cesty ovela radsej budem cumiet na chrbat sedadla pred sebou nez do ksichtu cudzieho cloveka. A ako bonus si s nim este okopavat clenky. Lietadlo forever.
Souhlas, konečně někdo, kdo nemá rád „socialistické“ bratření a čumění si do kušny. O věčném tlučení koleny, okopávání atd….ani nemluvím….. Letadlo forever 2
Čtyřsedačky jsou nebezpečné, dvojsedačky jsou bezpečnější. Divím se, že je ještě legální používat čtyřsedačky, kde při každém zabrždění vlaků hrozí smrtelný úraz
Tom
1 rok
V tomto jsem rád za ČD, které se vydaly cestou ucelených nízkopodlažních jednotek.
áno, tie prídu neskôr. Ale 9 ich mus doraziť do konca roka, lebo končiace eurofondy, prvý už má aj TBZ. Tých 5 má prísť do roka 2025, myslím že sú z Plánu obnovy, takže majú ešte čas…
První nízkopodlažní jednotka Panter od Škody je již na zkušebních jízdách, dalších 8 ve výrobě + se uvažuje o využití opce na 11ks, tedy celkem až 20 el. jednotek pro východ Slovenska…
Treba dúfať, že opcia sa využije, nič v zlom ale Pantery sú oveľa lepšie ako tieto rekonštrukcie, lepšie sa do nich nastupuje a pri obratoch sa nestráca čas.
Skôr by mali ZSSK prísť na to, ako využiť fondy EU na západnom Slovensku a nakúpiť 14 až 20 kusov 4-dielnych Stadler KISS na osobáky a RExy na trate NZ – BA – Kúty a Trnava – BA
Myslíte „Ty“ nízkopodlažní jednotky, co na Svitavàch nejdříve byly stále v opravě a teď nás Národní dopravce vozí dobytčáky? Zlaté takto rekonstruované vozy!!! Apropó já vím, covid, Ukrajina, ETCS…nojo no, české kecy a výmluvy….
Prečo? Už sa takto označujú rekonštrukcie Bdt na Bdteer 15 rokov. Toto bola posledná várka z cca 200 vozňov Bdt, paradoxne tie najstaršie zo Studénky z rokov 1986/87 a ako jediné sú na 160. Tie z neskorších dodávok už prešli modernizáciu od 2015, čo majú vlnité strechy. ČD z nich dokonca urobili vozne na 160 na diaľkovú prepravu do Budapešti a behajú v Metropolitanoch
Špišská Nová Ves má nové nádraží, četl jsem nedávno. Takže tu barabiznu zbourali a konečně postavili něco nového, myslel jsem si. Po shlédnutí fotografií té „novoty“ jsem viděl starou budovu, jen opravenou. Novota se totiž mediálně lépe prodává.
No otázka je koľko vlakov tu 160tku využije a keďže tieto budú v kategórii Os a Rex tak tie 160 pôjdu asi ťažko. Ale jasné jedného dňa povinnosť držať ich na projekte pominie a potom sa môžu presúvať na kategórie a vlaky kam bude treba. Určite budú behať ešte 20 rokov….
no netreba to preháňať, oni už behajú druhý rok a v podstate sa nejako nikto nesťažoval. Je tam teplo a svetlo, wifi a čisto a tie sedačky i keď sú nasekané, zasa každý má dosť miesta. Tie sedačky sa za 20 rokov dosť stenšili a tak sa ich tam vojde viac ako kedysi. Ja by som to riešil 4-ky a lietadlo 50/50, no niekto to navrhol inak…
No za chvíľu to budú môcť použiť aj na východe v úseku Poprad-Svit-Lučivná cca 10km ale bez ETCS mašiny a v Os vlaku asi ťažko….Takže ešte dlho nikde na východe…Ale príprava je 😀
Já bych to považoval za plus, investici do budoucna. Také nepořizujem vozy na 230, protože už máme tuto rychlost na větší části sítě, že? I když tak budou třeba jezdit v Německu…
Takto, na tých 17 nových Bdmpz sú jedny dvere výrazne širšie, to sa im celkom podarilo, ale áno bezbariérové to nie je. To ale má vylepšiť do konca roka 9 panterov ktoré do Košíc prídu a ďalších 11 sa má vyrobiť do roku 2025/26 z Plánu obnovy. Takže sa to výrazne vylepší. Tieto vozne budú potom hlavne na regionálne spoje a pantery na primesto i keď ono sa to nedá celkom rozdeliť.
Hoermalmeister
1 rok
Bylo by možné udělat na prohlížení jpg obrázků udělat stejné ui jako u png obrázků? Takhle se každý otevírá každý na novém tabu a je to naprd
Pezos
1 rok
„Posledními projekty dodávky nových a modernizovaných osobních vozů zvyšujeme konformt cestování v regionální dopravě. Nové vozy přináší cestujícím pohodlí a služby 21. století“
Takto si ZSSK představuje vozy pro regionální dopravu v roce 2023. Další komentář není třeba.
Nie ale asi UHP dal podmienku zvýšiť rentabilitu a tiež sa tým dosiahlo že sa dajú robiť kratšie súpravy a viac vlakov a nezníži sa výrazne kapacita. Predtým chodili osobaky v KE regióne 5 vozňov, teraz chodia častejšie a sú 4 vozové. Aj pantery, ktote pridu do konca roka, budú 4 vozové, takže sa to bude tváriť ako unifik.
Není méně nadčasová barva, než oranžová…
Typický hnusný interiér dnešní doby! Nacpat tam co nejvíc úzkých nepohodlných tvrdých sedadel jak beton s čalouněním tloušťkou pouze 3cm a řazených tak, aby cestující neměl místo na nohy a díval se místo na toho s kým cestuje na plast sedadla před ním, případně místo z okna na sloupek. To je dobytčák! Převoz jak na jatka… Skutečně vyhánění cestujících z vlaku… Takovej verpánek na sezení bych přál tomu pitomcovi, kdo to projektuje a sedět na tom každej den dvě hodiny! Navíc ty hnusný barvy, to je fakt na poblití! V poslední době kromě pantherů je to asi nejodpornější vozidlo, jaký… Číst vice »
Ta oranzova barva mi k ZSSK moc nesedi.
no ale je to korportána farba. To že vozne a rušne sú červeno-biele je už zasa ibý príbeh 🙂
A co oranžová barva nových železničních mostů na síti SŽ?
https://zdopravy.cz/dve-pary-i-sergej-na-trati-mezi-brnem-a-blanskem-se-testovaly-nove-mosty-128447/
Vzhledem k tomu, že se jedná o produkci ŽOS Vrútky, tak postrádám již obligatorní informaci o zpoždění dodávek vagonů, opentlenou již tradičními plky výrobce o nedostatku materiálu z důvodu vyšší moci (Corona, Ukrajina).
https://zdopravy.cz/az-rocni-zpozdeni-zeleznicnich-opraven-a-vyrobcu-ceske-drahy-je-vyzvaly-at-plni-smlouvy-125196/
Ke zpoždění tentokrát nedošlo, protože produkce pro ŽSSK není výše uvedeným fenoménem selektivně postižena?
Nebo k tradičnímu zpoždění dodávek došlo, ale ŽSSK v rámci „dobrých sousedských vztahů“ s dodavatelem o zpoždění taktně mlčí?
Zase to letecký uspořádání přes celej vlak… Proč těch čtyřek nemůže být víc, jak mají cestovat rodiny s děckama?
Normálně jsi sednou na sedadla, která ve voze jsou.
Doporučuji vozy Bdpee²³¹ 👎
Souhlas, tenhle autobus pro rodinu znamená zase o důvod více jezdit autem…
V autě taky nejsou sedadla umístěna do čtyřky. Fakt nevím jak tím „mají cestovat rodiny s děckama?“
Že by příprava na další skupiny zákazníků cestujících zdarma|?
Příští vlnu rekonstrukcí už předpokládám zadotuje rusko a né ten zlej Brusel.
Je nutný sem tahat politiku?
Je.
Nutné to není, ale tady to sedí ako riť na šerbeľ.
Hezké, ale bez pořádné infrastruktury je to jen lití peněz do kanálu. Nákup vozidel je bohužel jednoduchý způsob jak „efektivně“ čerpat dotace. Přitom by to mělo být spíš naopak – z veřejných prostředků by se měla platit hlavně ta infrastruktura. V momentě, kdy máte dobrou infrastrukuru, tak je pro dopravce mnohem jednodušší ty vozidla efektivně využívat. Takto budou mít nové vozy, které budou jezdit po tankodromu sotva krokem. Jízdní doby jsou pak úplně nepoužitelné. Ve výsledku tím budou jezdit hlavně děti do školy a důchodci (protože ti mnohdy nemají na výběr). Jenže to jsou zrovna skupiny, co vynáší nejmíň…
96 míst v 24,5-metrovém voze, to bude kultura cestování!
Můžete si vybrat, jestli to bude ve vlastní šťávě, nebo v rajském protlaku, nebo ve slunečnicovém oleji. 🙂
Opravdu Košice – Čaňa? 😮
No do projektu to napísať museli, papier znesie, prakticky tam dali vsetky elektrifikované trate z Košic.Teoreticky to možné je a keď sa dostavia Volvo v 2026/27, tak nie sú vylúčené vlaky Košice-Čaňa, ale tam skôr použijú panter, tak ako kedysi chodieval do Čane pantograf 460, keď ešte nepokračovala elektrika ďalej do Hidasnemeti.
Aha, o Volvu jsem nevěděl. Díky.
áno stavia sa (teda prípdava územia pod vedením Ministestva hospodársa) hneď vedľa pri obci Valaliky. To je všetko vedľa seba. Valaliky, Geča, Čaňa. Má tam vzniknút aj nový termínál, zrejme zlúčia zastávky Valaliky a Geča, aspoň tak sa to tvárilo na nejakých výkresoch, ktoré sa objavili niekde na nete. Mal tam vzniknúť terminál, keďže bude treba zabezpečiť návoz zamesntacov busmi aj vlakmi, takže a po 20-tich rokoch tie vlaky Košice-Čaňa asi aj vrátia…
No vida, bohužel, kam se to hrabe na pokrok u ČD vozy B209. Jinak letecké uspořádání super, ale šestimísto sdílené s jedním opilcem, navoněnou mladou slečnou s náloží od Burger Kingu a paní, co se cpe chlebem se sekanou, to je moje…… Pryč s klimou…otevřená okna, to je ono!!!! Děkujeme ČD za B249 a B209.
Jakej je rozdíl jesti ten opilec/ pani/ … sedí za hlavounebo před hlavou, teda pokud si nesedne vedle vás, stejně bych na čtyřce v pěti nechtěl sedět.
Je zajímavé že vždycky jsou v tom vlaků čtyřky zabrane první , já na ně taky chodím.
Ano, zabrané jedním člověkem a tady se argumentuje rodinama. Takže kam si má ta rodina sednout?
Další věc, ve které nás Slováci předběhli. U nás jezdí jen samé 810 nebo další vraky a Slováci investují do infrastruktury. Chce to zahájit kompletní výměnu dopravců v ČR, udělat jednoho státního organizátora a vypráskat ČD, Arrivu a KŽC a dát všechny výkony Regiojetu, Leoexpressu a Landerbahnu. ČD je stejně tragické jako třeba Česká pošta. Ještě vidím řešení v privatizaci ČD, ale to se bojím, že by to dopadlo stejně. Ta značka ČD musí zmizet.
Mám takový pocit, že jsi nikdy nejel na Slovensku vlakem.
Ani v Česku podle mě.
Po podobné lajně něco takového umí napsat úplně každý. Co takhle to zkusit s čistou hlavou?
Řekni mi co bereš, chci to taky.
Nahradit je všechny ZSSK. To by byl kauf.
Nejak v tom výčtu postrádám vlaky jezdící v BB samospravnem kraji.
Tak on sa tam ani nemá ako dostať, keďže trať Košice – Žilina ide cez Košický, Prešovský a Žilinský kraj. Banskobystrický je spojený s Košickým len cez Červenú Skalu, alebo južne cez Rimavskú Sobotu, teda neelektrifikovné trate. Ale tieto vozne budú primárne na Os/Rex vlakoch na elektrifikovných tratiach. Ono je to jdnto, ke´dž u nás i tak kraje neplatia regionálnu dopravu, len sa to tak prezentuje, že v krajoch 🙂
Ten poměr čtyřsedaček a dvojsedaček je teda strašný, opravdu slováci budou v regionální dopravě, kde se očekává velký obrat cestujícíh, raději sedět v leteckém uspořádání než na čtyřkách? Je to zcela proti trendům ve zbytku Evropy, tak by mě zajímalo, čím mají podložené, že zrovna na Slovensku je to takto lepší.
Nie, slováci radšej nebudú, to len v oddelení čo má na starosť interiér vlakov sedí nejaký „expert“, čo vlak videl asi len zvonku. Potom to tak vyzerá, že v diaľkových vozňoch máme samé 4-sedačky a v regionálnych samé 2-sedačky. Slovensko no…
Ale tiež by ma zaujímalo kto konkrétne toto vymyslel a hlavne aký mal k tomu dôvod ak to niekto vie.
Ja si myslím, že sa v týchto projektoch už prejavilo MF a jeho Úrad hodnoty za peniaze a tí povedali, nech sa zvylýllýši počet sedadiel, aby to ekonomický vychádzalo lepšie. Je totiž jasné, že tak sa ich tam vojde viac. Pri klasickom oproti sebe vychádza 4 sedačky na okno, ak sa dajú ako v lietadle, tak 6 na okno, resp. 10 na dve okná oproti 8-mim. No a dá sa potom aj znížiť suprava z 5-tich na 4 vozne (čo sa aj deje vo vsetky košických súpravách), čím sa ušetrí za trakčnú elektriku a poplatok za ŽDC, lebo sa znížia… Číst vice »
Ano, bez ohladu na dlzku cesty ovela radsej budem cumiet na chrbat sedadla pred sebou nez do ksichtu cudzieho cloveka. A ako bonus si s nim este okopavat clenky. Lietadlo forever.
Souhlas, konečně někdo, kdo nemá rád „socialistické“ bratření a čumění si do kušny. O věčném tlučení koleny, okopávání atd….ani nemluvím….. Letadlo forever 2
To mě pak řekněte prc čtyřky jsou zabrane první
A na rovinu s cizími lidmi jsem radši na čtyřce než dvojce.
Nějaké pohádky o socialistickém Švýcarsku? Tam jsou uspořádání po čtyřkách i dálkové spoje.
Asi nemáte rodinu že… i s partou kamarádů je super sedět za sebou , výborně se pak konverzuje…
Copak, paragraf 1?
Nebuďte trapnej…
Trapný jsou leda tak šotouši, co své lži vydávají za fakta. A ti kdo je podporují, soudruhu Rudá Liško.
Dík za toho soudruha, je vidět, že jste znalec…… Nikdy jsem nebyl soudruh, ani šotouš…prezentují to, co si myslím, Vy asi jen urážíte.
Čtyřsedačky jsou nebezpečné, dvojsedačky jsou bezpečnější. Divím se, že je ještě legální používat čtyřsedačky, kde při každém zabrždění vlaků hrozí smrtelný úraz
V tomto jsem rád za ČD, které se vydaly cestou ucelených nízkopodlažních jednotek.
Aj my. Toto je doplnok. Teraz tam príde ešte 9 Panterov
Nemá jich být 14? Psalo se o využití části opce.
áno, tie prídu neskôr. Ale 9 ich mus doraziť do konca roka, lebo končiace eurofondy, prvý už má aj TBZ. Tých 5 má prísť do roka 2025, myslím že sú z Plánu obnovy, takže majú ešte čas…
První nízkopodlažní jednotka Panter od Škody je již na zkušebních jízdách, dalších 8 ve výrobě + se uvažuje o využití opce na 11ks, tedy celkem až 20 el. jednotek pro východ Slovenska…
Treba dúfať, že opcia sa využije, nič v zlom ale Pantery sú oveľa lepšie ako tieto rekonštrukcie, lepšie sa do nich nastupuje a pri obratoch sa nestráca čas.
Skôr by mali ZSSK prísť na to, ako využiť fondy EU na západnom Slovensku a nakúpiť 14 až 20 kusov 4-dielnych Stadler KISS na osobáky a RExy na trate NZ – BA – Kúty a Trnava – BA
Další vozidla pro ZSSK by mohly být Lastočky.
Myslíte „Ty“ nízkopodlažní jednotky, co na Svitavàch nejdříve byly stále v opravě a teď nás Národní dopravce vozí dobytčáky? Zlaté takto rekonstruované vozy!!! Apropó já vím, covid, Ukrajina, ETCS…nojo no, české kecy a výmluvy….
Ono tam byl Stadler kiss ?
Ja si pod pohodlim a sluzbami 21 storocia predstavujem nieco aspon ciastocne bezbarierove, ale okej, no…
35 vozů Bdt + 17 vozů Bdmpz = 52 vozů. A kde je ten 53. z nadpisu?
Měl bych i výhrady k označení reko Bdt na Bdteer za nové vozy.
Prečo? Už sa takto označujú rekonštrukcie Bdt na Bdteer 15 rokov. Toto bola posledná várka z cca 200 vozňov Bdt, paradoxne tie najstaršie zo Studénky z rokov 1986/87 a ako jediné sú na 160. Tie z neskorších dodávok už prešli modernizáciu od 2015, čo majú vlnité strechy. ČD z nich dokonca urobili vozne na 160 na diaľkovú prepravu do Budapešti a behajú v Metropolitanoch
Špišská Nová Ves má nové nádraží, četl jsem nedávno. Takže tu barabiznu zbourali a konečně postavili něco nového, myslel jsem si. Po shlédnutí fotografií té „novoty“ jsem viděl starou budovu, jen opravenou. Novota se totiž mediálně lépe prodává.
Chybička se vloudilq. Tiež som si to všimol….
Kolik km sítě ŽSSK umožňuje jízdu 160 km/h?
Podle https://openrailwaymap.org/ pouze úsek Bratislava – Žilina, na pár místech je tam pomalejší jízda 100-120 km/h (např. u Povážské Bystrice)
Tak to se to trošku míjí s cílovou oblastí té modernizace…
Naopak. Práce pokračujú aj pod Tatrami. Až to bude o niekoľko rokovo hotové, vozy budú pripravené.
No otázka je koľko vlakov tu 160tku využije a keďže tieto budú v kategórii Os a Rex tak tie 160 pôjdu asi ťažko. Ale jasné jedného dňa povinnosť držať ich na projekte pominie a potom sa môžu presúvať na kategórie a vlaky kam bude treba. Určite budú behať ešte 20 rokov….
Nechcel by som v tom ísť hoci len do Popradu.
no netreba to preháňať, oni už behajú druhý rok a v podstate sa nejako nikto nesťažoval. Je tam teplo a svetlo, wifi a čisto a tie sedačky i keď sú nasekané, zasa každý má dosť miesta. Tie sedačky sa za 20 rokov dosť stenšili a tak sa ich tam vojde viac ako kedysi. Ja by som to riešil 4-ky a lietadlo 50/50, no niekto to navrhol inak…
No za chvíľu to budú môcť použiť aj na východe v úseku Poprad-Svit-Lučivná cca 10km ale bez ETCS mašiny a v Os vlaku asi ťažko….Takže ešte dlho nikde na východe…Ale príprava je 😀
Bystrica je Považská ( rytmické krátenie !)
Já bych to považoval za plus, investici do budoucna. Také nepořizujem vozy na 230, protože už máme tuto rychlost na větší části sítě, že? I když tak budou třeba jezdit v Německu…
Řada 350 mohla 160 km/h až po 25 létech od výroby. Řeněme, že i ty reko Bdt mají před sebou 25 let provozu.
Jen pro střed a východ Slovenska bych raději viděl přizpůsobení pro imobilní a kočárky, alespoň jedny dveře na soupravu.
Takto, na tých 17 nových Bdmpz sú jedny dvere výrazne širšie, to sa im celkom podarilo, ale áno bezbariérové to nie je. To ale má vylepšiť do konca roka 9 panterov ktoré do Košíc prídu a ďalších 11 sa má vyrobiť do roku 2025/26 z Plánu obnovy. Takže sa to výrazne vylepší. Tieto vozne budú potom hlavne na regionálne spoje a pantery na primesto i keď ono sa to nedá celkom rozdeliť.
Bylo by možné udělat na prohlížení jpg obrázků udělat stejné ui jako u png obrázků? Takhle se každý otevírá každý na novém tabu a je to naprd
„Posledními projekty dodávky nových a modernizovaných osobních vozů zvyšujeme konformt cestování v regionální dopravě. Nové vozy přináší cestujícím pohodlí a služby 21. století“
Takto si ZSSK představuje vozy pro regionální dopravu v roce 2023. Další komentář není třeba.
Jo ale stav jejich infrastruktury je až na výjimky vhodný max. pro šlapací drezínu
Skutečně jezdí vlaky tak přeplněné že sedačky musí být tak nasáčkované ?
Narozdíl od Honeckerů vám nehrozí důvěrné seznámení s koleny naproti sedícího cestujícího, ať už je sebesympatičtější, nebo ne…
Nie ale asi UHP dal podmienku zvýšiť rentabilitu a tiež sa tým dosiahlo že sa dajú robiť kratšie súpravy a viac vlakov a nezníži sa výrazne kapacita. Predtým chodili osobaky v KE regióne 5 vozňov, teraz chodia častejšie a sú 4 vozové. Aj pantery, ktote pridu do konca roka, budú 4 vozové, takže sa to bude tváriť ako unifik.
Nech sa v tom príde povoziť UHP.
Oni sa vozia na značkových autách, nebudú sa predsa tlačiť vo vlaku s normálnymi ľuďmi…..