30 milionů za kilometr. Čtvrtmiliardová oprava nepatrně zrychlí jízdu mezi Libercem a Hradcem Králové

Motorový vůz 843 u Staré Paky. Foto: České dráhyMotorový vůz 843 u Staré Paky. Foto: České dráhy

Správa železnic chystá další velkou opravu trati mezi Libercem a Hradcem Králové. Vypsala soutěž na opravu osmi kilometrů dlouhého úseku

Správa železnic chystá další velkou opravu trati mezi Libercem a Hradcem Králové. Vypsala soutěž na opravu osmi kilometrů dlouhého úseku mezi Horkou u Staré Paky a Mostkem s odhadovanou cenou 235 milionů korun bez DPH.

V přepočtu na jeden kilometr tak oprava úseku vychází na téměř třicet milionů korun. Trať čeká oprava, nikoliv zásadní modernizace, o čemž svědčí i chystané zrychlení po dokončení. Na šesti kilometrech se má zrychlit o 10 km/h, na 1,2 kilometru pak o 5 km/h.

Správa železnic ale odmítá, že by cena za opravu byla příliš vysoká. „Jednoduchý přepočet na kilometr délky stavby je zavádějící. Součástí této opravné práce je oprava 7 mostů, 11 propustků, 6 konstrukcí přejezdů, lokální opravy železničního spodku a oprava nefunkčního odvodnění,“ tvrdí mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.

Podle zadávací dokumentace má vítězná firma opravit železniční svršek a spodek, mostní objekty, přejezdy a další části infrastruktury. Podle plánu má akce trvat necelé tři měsíce, dva měsíce přitom bude provoz zastaven. Probíhat bude během podzimních měsíců.

Technická zpráva v zadávací dokumentaci uvádí, že úpravy trati povedou k dalšímu zkrácení jízdních dob, zlepšení obratu souprav a zvýšení stability grafikonu. „Toto dále zatraktivní využívání železniční dopravy pro cestující,“ uvádí Správa železnic.

Železniční spojení mezi Libercem a Hradcem Králové dnes obtížně konkuruje silnici nejen vlivem nevhodného trasování. Správa železnic chystá v tomto úseku další akce, například zlepšení provozních parametrů mezi Jaroměří a Starou Pakou. Dalším projektem má být rekonstrukce stanic Malá Skála a Turnov a také oprava ze Staré Paky do Horek u Staré Paky. Jak se zkrátí doba jízdy není jasné. „Naším cílem je maximálně zlepšit parametry tratě ve stávající stopě, ovšem vzhledem k začínající přípravě u některých plánovaných staveb, nemůžeme nyní poskytnout cílový stav jízdní doby,“ uvedl Illiaš.

 

Tagy Mostek - Horka u Staré Paky Správa železnic Top trať 030 Liberec - Pardubice
59 komentářů