Infrastruktura Železnice

Rychlíky Liberec – Pardubice čeká jedenáct týdnů výluky kvůli opravě na rozhraní krajů

Motorový vůz 843 u Staré Paky. Foto: České dráhy
Motorový vůz 843 u Staré Paky. Foto: České dráhy
Správa železnic na více než dva měsíce zastaví provoz na trati Liberec - Jaroměř v úseku Horka u Staré Paky - Mostek. Vlaky po opravě nepatrně zrychlí.

Správa železnic začne od 7. září s nepřetržitou výlukou na trati mezi Libercem a Hradcem Králové v úseku Horka u Staré Paky – Mostek. Osmikilometrový úsek opraví za 226 milionů korun společnost Chládek a Tintěra, Pardubice a její dceřiná firma Hrochostroj.

Zakázka je nakonec o necelých devět milionů korun levnější, než byla odhadovaná cena. Trať na rozhraní Libereckého a Královéhradeckého kraje nečeká zásadní modernizace, jen větší oprava. Na šesti kilometrech se má zrychlit o 10 km/h, na 1,2 kilometru pak o 5 km/h.

Správa železnic už dříve odmítla, že by cena za opravu byla příliš vysoká. „Jednoduchý přepočet na kilometr délky stavby je zavádějící. Součástí této opravné práce je oprava 7 mostů, 11 propustků, 6 konstrukcí přejezdů, lokální opravy železničního spodku a oprava nefunkčního odvodnění,“ tvrdí mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.

Technická zpráva v zadávací dokumentaci uvádí, že úpravy trati povedou k dalšímu zkrácení jízdních dob, zlepšení obratu souprav a zvýšení stability grafikonu. „Toto dále zatraktivní využívání železniční dopravy pro cestující,“ uvádí Správa železnic.

Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
václav

Tak nevím ale u nás ta železnice stojí za kulový vlaky a vagony z německa vyřazené se renovují a dokonce se část úseku zrychlí o 5km/h některé dokonce o 10 to si děláte srandu co ???? za ty prachy!!

Jan pesina

V horským terenu to lepší neuděláš jestli si tam někdy jel tudy tak tam nic už nezrychlis jediné vyměnit vlak za vykonnejsi

Jarda

od Prosince by měly jezdit Desira, což jsou výkonnější jednotky

Nádražák

Dovolím si vstoupit do diskuze se svým pohledem z hlediska nádražáka. Trať Pardubice – Stará Paka, velký problém už od Pardubic, kde je z části jednokolejná trať, nevyhovující vozy, které stojí za starou belu, jelikož jsou z parametru moderního ježdění poněkud zastaralá, to je jedna věc stránky. Samotná trať je velmi problematická v některých částech na údržbu, ale i přestavbu, jelikož se jedná o jednokolejku ve větší části i terén okolo, který je nepřístupný z části, zejména v úseku Jaroměř, Stará Paka, kde je terén kopcovitého charakteru, není zde možní vyhovět standardům pro zvýšení rychlosti, jelikož to je záležitost spíše… Číst vice »

Alibaba

Větší rychlost je záležitost směrového vedení trati a k tomu odpovídající zabezpečení (dnes ETCS). Dvojkolejnost a elektrická trakce v tom nehraje roli, ale je to vhodné +. Elektrických vozidel na 160 je více než dieselových, a dvojkolejky umožňují variabilnější grafikon.

zdeněk

pořád lepší než nic

Raf

A jaká budou výluková opatření? Nehodilo by se hodit něco přes Jičín?

Jarda

Ta trať není využívaná úplně rychlíkově, že by si někdo řekl, Hradec-Liberec, jó, to chci! Spíš tím lidi jezdí po úsecích.

Vendys

On ten Liberec s tím cestováním vlakem je vůbec na štýru…….
To než se někam dostanete, tak to je věčnost.
Chtělo by to v první řadě koridor Liberec-Praha napřímo…..
Liberec-Pardubice tak to je taky hrůza……….

nadražak

A ještě lepší je Liberecký nádraží, na to že je rok 2020 to je katastrofa, tohle trumfne už jen Mladá Boleslav a její štěrkový peróny.

Michal80

Souhlas. Na to jak je Boleslav velká, to nádraží stojí za to. Nevím jak teď ale pamatuju si, že některé motoráky dokonce hlavní nádraží projizdel.

Jan pesina

Stokrát lepší nádraží než v Boleslavi Nymburce Poděbradech Kolíně nebo Vítkovicích tam je to napobliti Liberecký nádraží je hezky proti těmto hruzam

Dominik

Co je špatného na Kolínském nádraží? Krom toho, že tam zrušili nádražaku?

Jan pesina

Je hnusný architektonický a ta pěticípá hvězda připomínající komunismus zůstala i po rekonstrukci prostě nádraží pocházející při stavbě zeleznice za c.k.uherska jsou hezci

MlB

Co konkrétně je špatného na nádraží v Liberci? Občasně ho využívám a nikdy mě tam nic netrápilo – tedy kromě toho že vlaky do okolních velkých měst (Praha, Ústí, Hradubice) mají jízdní doby prakticky stejné jako je znal můj prapraděda…

Martin1

Zcela pravda. Cestování v Libereckém kraji spíše připomíná muzeum železnice 19. století.

Sitgestravel

Sprava zeleznic, to je organizace na dve veci…

Petr

Strašný 226 mil.jakpak je to dlouho co tam byla nepřetržítá výluka St.Paka – Jaroměř,ty blbci zvyšej rychlost o 10km ušetřej 2.min. apk je projebou ve Dv.Králové protože vlak proti pojede ve stejný poloze místo aby za těch ušetřených 9 mil.vrátili kolej do Kuksu na křižování a tím zachránění zpoždění z obou stran (častý zpoždění)…

Michal

Nebojte na Kuksu se už pracuje.

TZTrainz

Ta nepřetržitá výluka tam byla tak 3-4 roky zpátky, takže už to nějaká doba je.

Laborec425

Jezdím pravidelně do Semil a není to tak dlouho kdy několik měsíců jezdil bus Stará Paka – Hradec Králové. To je fakt skvělý, když 50 % času tyhle vlaky jezděj jako autobusy a vlak s přestupama. Stejné jako když jedete v ČR kamkoliv autem. Uzavírky všude a pořád. Stačí vyjet za JAKÉKOLIV hranice mimo ČR a vše je v klidu. Vzpomínám si, jak jsme v roce 2015 jeli z Bělehradu. Dálnice bez uzavírky Srbsko, bez uzavírky Maďarsko, bez uzavírky Slovensko a vjeli jsme do ČR a zažili jsme od hranic do UL nejméně 10 objížděk nebo omezení. Uprostřed léta na… Číst vice »

Dalibor

Vidíte, cizáci, jak jsou na tom mizerně. Nedokáží mít ani pár uzavírek.

Martin

V Polsku to samé, v červenci jsem jel jsem na dovolenou z Liberce do Kolobřehu po S3 a S6, kromě kousíčku u Štetína /ještě beton asi od Adolfa/ všude perfektní povrch a bez uzavírek. Když to srovnám s neustále rozrýpanou D10, tak je něco špatně. A to pominu rychlost výstavby nových dálnic v Polsku a u nás … fakt jsme banánová republika. A koleje k nám do Liberce 30 let po převratu … škoda mluvit

Michal

Ta S6 tam mimochodem ještě vloni na jaře nebyla. 120km postaveno za 3 roky. Jeden by brecel.

Desper

„Toto dále zatraktivní využívání železniční dopravy pro cestující,“ – myslíte ty 3 měsíce v roce, kdy nejsou výluky?

Jan pesina

Nedávno tam byla výluka nechápu proč to neudělali najednou Stará Paka Hradec Králové když opravovali stanici Jaroměř jsou napalici v ty až😀😄kocourkov

teddik

To je u nás typický, místo, aby se to udělalo najednou třeba s půl ročním omezením, nebo výlukou tak se to dělá na x-krát. Všude jinde se dálnice staví/opravuje opravdu rychle, ale u nás roky žádná doba. Taky nechápu, proč D1 při rekonstrukci v místech, kde by to šlo nerozšířili na 3 pruhy v každém směru, když všichni vědí, že 2 pruhy jsou málo a před Prahou jsou i ty 3 málo.

Gwann

Dle mého je normál frezovat povrch na iks kilometrech cv jeden čas několika frezama. Největší zdržení je řazení do opačného směru dálnice, ne to zda v úzkém jedu 200m nebo 2km. U nás to patlame tak, že ty 200m uzavírky posouvame každý den. Kurwa, když to vše můžu udělat na desetkrát v jednom dni, tak proč to dělat v deseti dnech…Ale asi tomu nerozumím, je potreba mít značky vypůjčené 10 dní místo jednoho a stavet je desetkrát…

a8n

Protože by ještě teď nebyl žádný takový úsek vypapírovaný.

Peeetr

Díky různým ekoteroristickým spolkům placeným i ze zahraničí na zdržování rozvoje České republiky, se prostě nedá přesně plánovat, když nevíte jestli dostanete i při správném postupu úplně konečné povolení za rok nebo deset.

Lemmy

Ze zahraničí? Soros? Mossad? Svobodní zednáři? Matica Slovenská?

Petr Novák

Vaša stara mať?

Gwann

Iluminati, jediné ti to budou…

Gwann

Tlusté tu paranoia. Největší magori interní záležitost…Patrik a vodník…