3 až 41 cestujících. Ústecký kraj zveřejnil první data o vytížení vlaků na Kozí dráze
První den po obnovení provozu na Kozí dráze. Foto: Ústecký kraj
Podle kraje je zájem o provoz na trati podle očekávání.
Podle kraje je zájem o provoz na trati podle očekávání.
To by tě trase asi opravdu jezdílo více cyklistů na ně těch, co si vlakem potřebují to kolo převést či si tam dojít na záchod.
Jezdil jsem s ni kdysi do prace,ja a 4 ajzboni. Ja byl jediny kdo platil. At z toho radeji udelaji cyklostezku pro tri okresy.
Protože ti 4 měli měsíční dělnickou jízdenku. A ten kdo si ji nekoupil, tak platil.
Nepředpokládám, že takový člověk si koupí kolo a bude do práce jezdit po cyklostezce že???
Takový člověk pojede nejspíš autem, busem, nebo dokonce na tom kole.
Po cestě nejspíš nebude vzdychat, že chtěl jet vlakem…
Ajzboni si nekupují měsíční dělnickou jízdenku, tu si nejspíš kupoval jenom Lutic.
no vzdyt taky ti ajznboni jsou tu nejhlasitejsi, aby mohli na rezijku k lanovce… 🙂
Jezdil jsem na ni pár let praxi na průmce a jedno vím. Lžete. Nejezdily tam davy, logicky tam nepojede lidí jak na Berounech, ale rozhodně s tím jezdilo více lidí, jak na ML mezi Holešovicemi a Hostivaří.
Se musím smát, když někteří hodnotí obsazenost 810. Viděli jste někdy obsazenost panťáku do Litvínova nebo obsazeni Os ve večerní časy do Chomutova a Kadaně??
Nechápu co to má mít za srovnání 😂😂
O čem je článek? O obsazenosti KD. Některým to přijde málo, tak jsem dal srovnání. Ale je vidět, že mnozí nechápu víc, než jsem čekal.
ja myslim, ze nejde o obsazenost 810 jako o rocni prepravni objemy, ktere tam za 60 milionu odvozite.
No čekal jsem to tedy horší, kupodivu. Pamatoval bych hlavně na to, že reálný turistický potenciál bude dosažen až u lanovky. Pak teprve má smysl cokoliv hodnotit.
Tak za ty prachy co se do toho sypou mohl kraj opravit třeba Tovární ulici v Ústí. Tam by alespoň prospěli denně tisícům lidí a ne pár jednotlivcům jako zde.
woooow tolik? tak to se vyplatí !!!
jako neni to uplne odlisne od jinych lokalek. treba zadni treban-lochovice na tom nebude o moc lip.
jen ta plni i roli zdo a jezdi cely tyden…
Zadní Třebaň – Lochovice? To si snad děláte jen hloupou srandu, ne? Tam by o zastavení provozu mohl uvažovat fakt jen ***** (dosaďte si libovolnou nadávku).
ne, tam nikdo o zastaveni provozu neuvazuje, naopak se pridavaji spoje. srovnavame (podobne nevalne) denni pocty cestujicich.
Pořád je to o řád lepší než Mochov. Tam jelo 30-35 lidí za celý den, oběma směry. A těch mnoha tisíc vlaků se jakžtakž zaplnil jediný, to když tam šotouši na poslední den udělali nálet.
Tohle aspoň vypadá jako pravidelně obsazovaný vlak.
Psal jsem to tu pred nekolika mesici a dostal jsem za to spoustu zapornych reakci. Tak znovu: Tahle trat ( pokud nebude kompletni az do Bohosudova k lanovce) nikdy nemela, nema a ani mit nebude turisticky potencial jako napr. Zubrnicka, Svestkova, Kamenicka… Vy, kteri cestujete casteji hlomadnou dopravou po pametihodnostech kraje, mi jiste date za pravdu. NATOZ POTENCIAL PRO PRAVIDELNY PROVOZ. Tahle akce ANO „bude hur sekty“ a jejich pricmrndavacu na kraji je jasna ukazka PR akce pro jejich volice, aby bylo videt, ze neco delaji „pro lidi“. Jaka skoda, ze takovy tlak nevytvari kraj na SZ i v oblasti… Číst vice »
Ja cekam, kdy se zase zastavi z technickych duvodu provoz na moldavske draze, ktera ten turisticky potencial ma a k tomu pamatkovou ochranu. Ze se ty prostredky radeji nepouzily na vylepseni tehle trate, ktera je stale v provozu, castecne i v beznem dennim.
Bohuzel Moldava nema ty „spravne“ politicke kadry – viz Telnice. Jinak zcela souhlasim, taky bych z toho zvracel. Ale bohuzel budovy nemaji volebni pravo.
Na Moldavě je problém souboj památkářů a SŽ. To, co by se mělo udělat v rámci rekonstrukce tak, aby trať mohla dále fungovat, nepovolí památkáři…
Reseni se da najit vzdycky, nebo temer vzdy. Problem je spis nezajem ci nedostatek snahy. Proste budovy nemaji volebni pravo. To bude porad rozdil mezi nami a zememi na zapad od nas.
Na západě budovy volební právo mají?
No tak pokud je ta trat technickou pamatkou, je jasne, ze to pamatkari hlidaji. Neni to prece koridor do nemecka, kudy by se prepravovaly statisice tun nakladu a cestujicich, ale dnesni ucel te trati je prave v te pamatkove ochrane a turistickem provozu. Ze s tim ma SŽ problem, to je jasne, staci se podivat na temer kterekoliv nadrazi na regionalni trati, ktere v posledni dobe modernizovala.
Nemohu s Vámi tak plně souhlasit. Kozina má potenciál do budoucna, jen je třeba trať znovu dostat do podvědomí lidí. Nechápu, proč pořád všichni zmiňují jen Bohosudov a lanovku na Komáří vížku. Ta trať má co nabídnout a je věcí obcí a kraje na to lidi navést. U každé tratě jde toiž hlavně o její prezentaci a ta v tomto případě silně pokulhává. Vzpomenu jen některé možnosti, ale je jich podstatně víc. Jílové -zámek a výšlap na Sněžník, Libouchec – zámek a výšlap do Tiských skal, Telnice – výšlap na Komáří vížku a zimní sporty. Z Telnice do Krupky pěšky… Číst vice »
Tento nazor je dost mimo. Ono lze z nejake zastavce na Kozine vstoupit do Tiskych sten? Na Sneznik? Nebo musi turiste stejne pak prestoupit na autobus, aby se dostali k temto mistum? Pak takova trat nedava smysl, protoze je mnohem pohodlnejsi a privetivejsi nastoupit do autobusu a dojet tam primo. A to rikam jako velky fanda cestovani vlakem.
To je duvod, proc turisticky potencial Kozi drahy neni ani zdaleka takovy jako Zubrnicke, Svestkove, Kamenicke, Moldavske drahy. To je duvod kritiky nehospodarnosti a nesmyslnosti tohoto projektu.
Ta trať byla už od 70.let plánovaná jako přeložka silnice I/13. Proto ten útlum dopravy. Zároveň i Děčín je proti Kozině. No do budoucna, pokud opravdu dojde k omezení IAD, tak by mohla znovu sloužit. Ale spíš jako taková záloha. Upřímně je prostě ta trať moc v kopci a nikomu se pravidelně nebude chtít místo na autobus, jít do kopce na vlak. Jen když to bude nařízeno a silniční doprava bude dražší než železnice. A samozřejmě pokud se bavíme o pravidelném provozu, tak by to chtělo trať kompletně rekonstruovat, všude udělat peronizaci, opravit nádražní budovy, k turistickým cílům a spádové… Číst vice »
Tak to myslim je na obhajobu nakladu s tim spojenych malo. Turisticke a historicke trate nebo vlaky jiste maji svuj vyznam, ale tohle nesplnuje ani jedno a spis to do budoucna rozreduje zajem o tyhle zazitkove spoje. Nevim, mozna do budoucna celou trat obnovit a vyuzivat napriklad pro historicke jizdy velkych parnich lokomotiv, az ty nebudou smet na trate kvuli zabezpecovaci, to by jiste mohlo mit smysl. Jenze to je plan ke vzdalenejsi budoucnosti, ktery by vyzadoval jasnejsi vizi a vic penez. Ale takhle mi to dostatecne prinosny neprijde. Je to torzo, kde i ten pripadny letni zajem muze snadno… Číst vice »
Náklady na to, že trať byla dlouho nesjízdná a ani dnes zdaleka není sjízdná celá by mělo především nést vedení SŽ. Pokud by byla řeč o nákladní dopravě, opět jde její nepoužitelnost za SŽ. Totéž platí o maximální rychlosti a dalších parametrech.
tak jedna vec je nepouzitelnost a druha co jsou tam za zdroje nakladnich preprav? kalamitni drevo?
Zkuste to vidět z více stran. Kalamintní dřevo Vám nepřijde důležité? Notabene když všichni vědí, jak přetížené náklaďáky ničí silnice a v podstatě není šance tomu přetěžování plošně zabránit? Opravy takto poničených silnic fakt stojí peníze. Takže díky za každou přepravu po kolejích.
jenom ta kalamita jaksi uz konci. takze co jineho se tam da vozit?
A kde by to tam překládali ? A váha vagónů by musela být poloviční aby se ti nepodelali koleje a kalamitní dřevo je jen dočasně. Investovat do koridoru a hlavnich tahu chápu ale sponzorovat tyto tratě mi přijde úchylné. Není to zdo a turistika minimálně. Zbytek jsou jen sotosny a úplně nesmysly. Na cestu do práce si taky nekoupíš autobus když jezdíš sám .
tak z ciziho by si ho koupil, stejne jako tady. 🙂
Tak proto mám někdy pocit jako sponzor rozmařilostí 🙂
…prostě prodloužit Švestku o celou trasu Koziny…a bude bohatě využíváno…
…jen škoda, že tenkrát byl nabízen k prodeji soubor tratí „Švestka a Kopidlnka“ a ne „Švestka a Kozina“…
Aha, nabízet vojensky strategickou trať, to už by asi byly na MD padlí na hlavu.
tohle je vojensky strategicke pro co? pro prvni svetovou?
Vojenský prostor Tisá, existuje dokonce delarace armády, že trať má pro ni význam.
Prohlásit 10 nesmyslných čísel za dopravní průzkum je hodně odvážné….kolik stál?
Budete se divit, ale pravidelné sbírání dat o počtech cestujících je součástí snad všech smluv nejen v železniční dopravě…
Aha, a přetížená vlaková četa z osmi spojů tři “nestihla” sečíst. Že by vezli jen vzduch? Obecný komentář: Tenhle stát už v podstatě zbankrotoval a veřejné peníze se budou vyhazovat za toto?
Neznalost. Doporučujeme zjistit fakta a nedělat že sebe hlupáka. Pane kosmonaute.
Úplně z toho vidím ten potenciál. 😁
Takže poptávka cestujících, kterou by odvezl jeden autobus. A občas i dodávka.
Ano, proto Bus Dc – Chlumec byl po roce provozování zrušen. Ještě nějaká rada?
Maximálně 41 lidí… takže jeden autobus…
To dává smysl,udělat pomalejší Bus, aby byl akorát odliv cestujících. To už tu bylo. Lepší teorii by nebyla, něco ze své hlavy.
Však má, přeci bus zastavuje vždy v lepších místech pro cestující, jak vlak.
Vždy rozhodně ne.
A vy si vážně myslíte, že když místo toho vlaku vypravíte autobus, že tím pojede stejný počet cestujících? To je naprostý nesmysl. Spoustu lidí láká právě ta trať, navíc do autobusu nemohou s kolem, takže s autobusem by se vám na to většina cestujících vykašlala a jela by jinam.
A teď si představte, že to kupodivu funguje i obráceně. :O Třeba existují lidé, kteří jsou radši za spojení z centra obce bezbariérovým, klimatizovaným vozidlem s lepší dynamikou jízdy. Schválně, koho bude víc.
lide s predstavami jako mistr parohac by meli vysvetlit jak je vubec myslitelny zivot v obcich – casto i pomerne velkych – kam zadna lokalka nevede. jak tam vozi lidi kola? kam chodi cestou na zachod? kde prebalujou deti???
naopak jsou i pomerne velka mesta, napriklad pacov, kam kamsi na okraj lokalka vede a nemam z toho pocit, ze by tolik lidi vazilo cestu pres cele mesto, aby si tyto neoddiskutovatelne vyhody uzili naplno.
Jen bych to doplnil:
18310 2- 9 cestujících
18311 10 – 30 cestujících
18316 8 – 20 cestujících
18317 2 – 10 cestujících.
Nižší číslo je vždy nejmenší počet na spoji, vyšší vždy max. počet.
Z Dc je to bráno z výchozí zst a ze zastávky. Od Telnice je to počet z Telnice a z Jiloveho.
Tak když už tak se trať musí opravit cela ..ne jen kousek.. k té 810 přidat vůz na kola r.015.
Opravovat trať za miliony aby tím v sezonu jelo pár turistů. Je to zbytná trasa , turistická případně pro šotoše zážitková. Když v tom kraj vidí potenciál tak dobřá , ale ať si to zaplatí.
Především je zbytná celá dálniční síť, pak autobusová doprava, pak železniční síť, i i silniční síť je zbytná, a bez těch formanských cest bychom se koneckonců také obešli.
ty vase napady jsou pozoruhodne. a vy jste se zrejme obesel bez hodin matematiky, kdyz uz se nebavime o vzdelani v oblasti dopravy.
na rodinny nakup si priste vezmete kamion, to je ekvivalent vasich sotousskych mouder…
Řekl bych že váš příspěvek je zde zbytný. Škoda času číst.
tak ted at uz tam klidne jezdej, ale tech 60 milionu je skoda. neni to zdo a je to teda kolik? ~200 cestujicich v hezke sezonni vikendy? pokud mate 60 dni provozu, kazdy den i kdyby 200 cestujicich, tak 60 milionu (+10 milionu rocne dotace kzc) deleno 12 tisici cestujicimi letos dela vic nez ctvrt milionu na jednoho cestujiciho. tato castka bude postupne lehce klesat (jestli je oprava na 10 let), ale i pri protazeni techto nakladu na 10 let jsme u nakladu cca. 200 tisic na jednoho cestujiciho… zeleznice je proste velmi draha vec a ma se pouzivat tam,… Číst vice »
Ano a tady to smysl má. To, že si to vy nemyslíte, na faktech nic nemění.
ja jen ze z tech cisel to vypada, ze je lepsi dat kazdemu zajemci ojetou fabii.
Jelene je to právě naopak. Ikdyž bez odůvodnění napíšeš, že to smysl má tak to neznamená vůbec nic kromě vyházených milionů z okna za něco, co vrátí i při plném využití servisu okolo v daném místě procento zpět? Data hovoří jasně. Něco jiného je, když v tom někdo ten potenciál uvidí a tyto omáčky okolo si zaplatí ze svého.
Kolik silnic je zbytných z hlediska toho, že tam žádná objednaná veřejná doprava není ? Čili v zimě tam není třeba dělat údržbu za účelem sjízdnosti, v létě třeba vysekávat trávu apod., poškozený povrch neopravovat ….
Probíhá tam individuální přeprava zboží a osob, složky IZS naštěstí taky nejezdí k požáru či infarktu vlakem , zemědělství. Tak , kde to smysl nedává se zimní údržba již roky neprovádí.
Sundej hlavu z kolejí, stejně nevedou všude.
Hlavně že tam byl zájem o nákladní dopravu..to ale SZ nezajímá.
Jj . A na Kladno už deset let jezdí nové vlaky stosedesat přes letiště. 😜
Pane Sůro, nechcete se Ústeckého kraje zeptat, jak chce řešit objednávku vlakové dopravy na páteřních linkách? Pokud se nepletu, tak smlouva s ČD končí příští rok.
Však je plánováno výběrové řízení. A k výměně má dojít v 12/2024 🙂 (pokud se to nezměnilo)
Podle tohoto článku je to 2023. Výběrové řízení nějakou dobu trvá, obzvlášť když se poražení odvolávají.
https://zdopravy.cz/ustecky-kraj-zverejnil-nove-smlouvy-s-ceskymi-drahami-cena-splha-ke-186-korunam-za-kilometr-38878/
Snad se povede někdy alespoň Krupka. Zájem o Kozinu byl vždy, jen hejtmanstvo Šulce úspěšně rozvázáním přípojů a detaktizací zničilo poptávku. Potenciál pro denní dopravu tam v místních frekvencích jako Novosedlice-Krupka, Krupka-Děčín nebo Telnice-Děčín je a jsem přesvědčena, že by se celotýdenních 120 minut při dostatečném zrychlení, nasazeni vozidel 21. století a konfiguraci grafikonu na přípoje uživilo. Švestkovka také byla na odpis a dnes si na ni Třebenice a Třebívlice celkem zvykly a ve špičce ten motor těch 20, 30 lidí přiveze.
s tím souhlasím, zaroven tech trasach omezit autobusy a to by se přeplnili ty vlaky hned 😉
Ano, tam, kde kraje chtějí vlaky, tam by měly autobusovou dopravu koordinovat tak, aby autobusy vozily cestující na vlak a od vlaku, ne aby vlakům konkurovaly.
Jenže tohle funguje hlavně řekněme na tzv. hlavních tratích. A pokud někde stejně musíme hnát i bus a objednatel by dotyčnou lokalku omezil, zase si budete stěžovat a hořce naříkat.
ale na kozi draze nic nicemu nekonkuruje. v udoli jezdi jako obsluha uzemi autobusy, ktere kazdy den delaji nasobek vykonu kozi drahy.
k tomu maji sotousci o vikendech turisticky vlacek, ktery dopravni potreby mistnich nijak neresi.
Co? Vy víte jaké jsou potřeby místních? To je teda výhra.
je to vsude stejne:
frekvence spoju, dochazkova vzdalenost na zastavku a rychlost. 🙂
Když omezíte autobusy, které staví lidem blíže k domu, nepůjdou na vlak. Přesednou do aut.
A zvláště v případě, kdy vlakovou alternativou je sto let přežitá 810.
Jenže ultras by jim po silnici zakázali dokonce byť jen chodit pěšky, aby ti lidi (pro ně kaštani) na vlak museli. A když ne, tak by jim vzteky odpojili elektřinu a vodovod v touze po pomstě za … fakt netuším za co.
Popsala jste to naprosto přesně – zrychlení, vozidla 21. století a samozřejmě přípoje i k vlakům jiných dopravců. Možná bych ještě doplnil zkulturnit eventuelně podle místních potřeb posunout zastávky, ale to samozřejmě po konzultaci s místními. Proč mám pocit, že se často hlavně nechce, ne že by to nešlo.
nemají ani ponětí jak by se to dělalo
Protože když se nechce, nemusí se pro to krom vymýšlení důvodu a prázdných ideologických floskulí nic dělat. A to je tady časté. Hledají se důvody proč to nejde , protože ideologie a osobní zájmy jsou pro mnohé víc než pravda a dělání toho za co jsou placení.
jojo, a kde nejsou floskule, tam nastupuje terén, třeba že tahle skvělá trať vede někde na kopci vedle sídel.
jak byste to správně ideologicky řešil?
To říkají ti co to chtějí zrušit? Jistě mi poradíte, manipulace vám jde docela dobře. Vede hned vedle sídel, to je argument pro zrušení podle vás?
osobni dopravu je schopny levneji a casteji zajistit autobus, naklady tam nejezdi. tak k cemu to je?
K ničemu. Autobus je moc rychlý , než nastaví clonu na foťáku tak se vystupuje. K tomu navíc má blbou klimu a neotvírací okna s absencí záchodu a neuplatníš režijku 🙂
Kéž by – je to pár metrů od lanovky na Komáří vížku – navíc dnes na již jediné lanovce tohoto typu na světě a nejdelší a nejstarší sedačce u nás (od 2013 kulturní památka a cca měsíc je vedena jako historická LD), jak lanovce, tak turistice by to pomohlo – z nádraží na hlavní trati je to přeci jen 2 km…
2 km, to je slabá půlhodinka ne? Túristi nemaj nožičky?
Kdo by se zajímal o potřeby substrátu, že?
Zaprvé je to 2 km zástavbou, což turisticky moc atraktivní není. Zadruhé spousta lidí chce přímo na lanovku a nahoru, chodit se jim moc nechce. A když vezmu třeba běžný model – přijedu na nádraží, vyjedu lanovkou nahoru a pak pěšky zase dolů na vlak. Takže místo vlak, lanovka, 5 km dolu, to bude ještě navíc dohromady 4 km zástavbou. Na to už se spousta lidí vykašle.
Z těch dvou kilometrů je poslední km do prudkého kopce
Aha, takže o 200m vzdálenější nádraží než buszastavka v Jílovém je důvod vytrhat koleje. Ale 2km navíc…však turista má nožičky…
On turista mnohdy nechce chodit bůh ví jak daleko než se dostane k místu zajmu
ale když bude k tomu místu zájmu chtít doject co nejblíž autem, to bude řevu že
Ovšem šotovyjížďka autem za focením vláčků je posvátná.
Ty 2km přece nikomu nevadí, kór u lokálek za lesem ne ?
Kdyby to byly 2 km lesem, pak proč ne, ale je to přes centrum města, navíc nijak zajímavého a když je takové počasí jak dnes, tak opravdu pošušňání – zatímco nahoře je výrazně příjemněji…
navíc nijak zajímavého
přitom tam můžou být stánky, zmrzlina, muzeum … takový potenciál 🙂
mimochodem, proc se „za ty prachy“ nezprovoznil i ten usek k lanovce? tam je nejaky problematicky most nebo neco podobneho?
Švestkovka je jiná liga. Měl jsem tu čest se svézt z Lovosic do Třebívlic a zpět. Žádné házení ze strany na stranu-poklidná jízda jak na koridoru.
Motorový vůz stavební řady 810 😂😂😂
Tak schválně, najde se tu opět nějaký zoufalec, který se upne jen na ten jeden spoj, co prostě náhodou vezl 3 cestující a hned z toho bude dělat závěry, jak je celý provoz na kozině zbytečný, že by se měl zrušit a udělat z trati cyklostezka?
přesně tak, protože sčítání jsou obvykle nadsazená a v reálu tam jezdí jen vzduch a pár šotoušů o víkendu. Na těchto typech drah jezdí jen pár turistů a peníze se dají využít vhodnějším způsobem.
Možná se budete divit, ale pravý opal je pravdou. Většinou jsou reálné počty podstatně vyšší, než uvádí čísla ze sčítání. Znám mnoho takových případů v ČR. Vlaky nejezdí zdaleka jen šotouši, pro vás zaryté silničáře je to možná k neuvěření, ale jsou tací, kteří vlakem na lokálkách jezdí každý den a takových není nijak málo.
tak urcite… 😀
3 cestující jako minimum nejsou zdaleka takovej problém jako 41 coby maximum…
To pokud se nepodaří zvednout, bude to signál, že tam ten provoz dost možná nestojí za to.
Na mimo prázdninové období, to není nijak hrozné číslo.
No právěže jestli se těch 40 nepodaří zvednout, tak je předem jasné, že cokoliv většího než 810 nemá smysl. Chtělo by to zkusit, co by provedlo s počtem cestujících nějaké modernější vozidlo, například RegioSprinter jako na Švestkové
já myslel že regiosprinter je dle šotoušů německá naftová tramvaj…
Tramvaj to bezesporu je, v původní verzi to má snad i směrovky. Nicméně na takové trati by stálo za to to zkusit. Když ne regiosprinter, tak třeba RS1, či Stadler GTW. Možná i Desiro, Lint, či Pesa Link
desiro? tak to byste asi museli s tema penizkama trochu pritlacit…
Cyklostezka je horší varianta. Většinou jen jeden cestující.
Ale ten počet spojů…
A příjem z jízdného čistá nula, stejně tak poplatek za DC.
V Nizozemí tvrděj, že se jim investice do cyklostezek (a že je dělaj luxusně a nebojej se do nich investovat opravdu hodně peněz) bohatě vrátí jenom na tom, kolik díky zdravější populaci ušetřej na zdravotním pojištění. Příjmy z daní cykloservisů a stánků s občerstvením nebo penzionů jsou prej bonus navíc.
Jejich železnice přitom nebere kola jako nějakou nekalou konkurenci, se kterou je potřeba bojovat, ani jako parazita, kterýho je třeba snést, ale rozhodně mu nezlepšovat podmínky. Tamní železnice bere kola naopak jako cennýho spojence, kterej dokáže skvěle zajistit to, s čím dráha tak často bojuje – tedy poslední míli. Proto ve městech stavěj na nádražích podzemní garáže pro tisíce (místy až desetitisíce) kol, ve spoustě stanic maj k dispozici kola k vypůjčení, který fungujou na stejnou čipovou kartu, kterou se platí jízdný, atd.
A mají tam systém plavebních kanálů, ale tuším, že žádné lanovky, neboť tam nejsou kopce.
V ČR je to poněkud jiné, našly by se i sjezdovky a skokanské můstky.
Ale nedá mi to a zeptám se: Ve výškových budovách výtahy mají, žejo?
V některé dny ani jeden, zvláště když silně prší.
Ne všichni lidi jsou z cukru. A i v takový den pojede přesně tolik spojů, o kolik je zájem.