158 dotazů, zpoždění přes rok. ŘSD přiblížilo stavbě části obchvatu Pardubic
Jde o zatím největší zakázku v režimu Design&Build. Hotovo má být do roku 2025.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) udělalo důležitý krok ke stavbě části obchvatu Pardubic. Ta nabrala přes rok zpoždění, aniž by se už začalo stavět. Minulý týden uplynul termín pro podání nabídek, který muselo ŘSD kvůli chybám v dokumentaci a dotazům posunout postupně o rok. Celkem bude vybírat ze šesti nabídek.
ŘSD vypsalo zakázku již loni v lednu, teprve minulý týden ale byla uzávěrka pro podání nabídek. Zájemci o zakázku poslali postupně 158 dotazů k zadávací dokumentaci, ve kterých žádali vyjasnění některých položek nebo upozornili na chyby.
Jde o stavbu I/36 Pardubice, Trnová – Fáblovka – Dubina. „Nyní v rámci režimu Design&Build proběhne dvoukolové hodnocení – nejdřív hodnocení kvality nabídek a pak teprve cena,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Stavba má již pravomocné stavební povolení, stavět se má začít na přelomu druhého a třetího čtvrtletí letošního roku.
Množství dotazů pramení i z toho, že jde o dosud největší zakázku ŘSD, která běží v režimu Design&Build. Vítěz musí částečně stavbu vyprojektovat. Předpokládaná hodnota zakázky je 1,467 miliardy korun.
Přeložka silnice I/36 bude čtyřpruhová a směrově rozdělená. Nová silnice by přitom měla výrazně snížit zátěž centra města tranzitní i místní dopravou. Silnice I/36 slouží mimo jiné jako přivaděč k dálnici D11. Povede od kruhové křižovatky u Globusu ke křižovatce na Dubině ve směru na Holice. Uleví tak zejména středu města od tranzitní dopravy.
Zřejmě nejzajímavějším objektem na trase bude přemostění slepého ramene Labe a řeky Labe. Vznikne zde zavěšený most o dvou polích a celkové délce 200 metrů. Detailněji je stavba popsána v informačním letáku. Hotovo má být v roce 2025.