158 dotazů, zpoždění přes rok. ŘSD přiblížilo stavbě části obchvatu Pardubic
Most přes Labe na trase severovýchodního obchvatu Pardubic. Foto: ŘSD
Jde o zatím největší zakázku v režimu Design&Build. Hotovo má být do roku 2025.
Hotovo mělo být před 20 lety. Stotisícové město protažené od východu na západ, kde vedou mezi východní a západní částí města pouhé dvě ulice…
Odkaz na leták ŘSD je nefunkční = page not found.
Vymažte tečku na konci a jde to.
V odkazu na leták ŘSD je nesprávně ještě tečka na konci, tedy na první klik nefunguje, díky
Snad se v budoucnu dořeší i pořádné napojení na I/37. Tam je to bída už dnes, natož po zprovoznění.
Na ŘSD si nevšimli, že žádný obchvat Pardubic není potřeba, protože jej tvoří D11 a D35?
Příměstské dopravě D35 nepomůže. Nejen že tato stavba ulehčí provozu v centru města, ale také na objízdné trase Staré Hradiště – Brozany – Ráby – Kunětice – Sezemice, kterou navíc využívaly hojně i přespolní do otevření D35 (most v Kuněticích byl permanentně natřískaný, dnes je snížení provozu znát, ale po dostavbě SV obchvatu Pardubic by tu měl být provoz na úplném minimu).
Jen mám trochu obavy, co to udělá s dopravou u Globusu, kde je to na hraně už nyní. Kolovratník a ŘSD před časem říkali, že to řeší, ale zatím to k nějaké zlepšení do doby otevření nevypadá.
Copak u Globusu, tam je ten kruhák ještě docela kapacitní a hlavně dostatečně velký, ale malý kruhák v Trnové u Kalvodů bude peklo. Tam je dost intenzivní doprava ze všech čtyř směrů a podle vizualizací to vypadá, že tam nepřidají ani nové bypassy (aspoň od Globusu do Polabin by se moc hodil).
Kruhák v Trnové je součástí stavby I/36. Proto se tam při stavbě trati do Ohrazenic daly jenom kříže. Manipulační oblouky se doplní až po přestavbě křižovatky.
Já měl na mysli bypassy silniční, aby auta aspoň v některých směrech vůbec na kruhák nemusela (jako je to teď u Kalvodů z Polabin doprava na Poděbradskou).
No stavba obchvatu je určitě potřebná, ale myslím si, že by stačil dvoupruh právě s ohledem na již existující spojení po D35.
On to není ani tak obchvat, jako spíš přímá spojka uvnitř města mezi dvěma největšími sídlišti a současně propojení výpadovek na Holice a na Chlumec. Pomůže to hlavně centru Pardubic, kudy dnes musí jezdit osobní doprava (protože druhá trasa přes Kunětice je časově zcela nevyzpytatelná díky dlouhodobě nefunkčním semaforům na úzkém mostě) a taky prostoru kolem hlavního nádraží, odkud zmizí nemalá část nákladní dopravy.
https://mapy.cz/s/famaresuja
Prokopův most, doporučuju zaměřit se na dopravní značení. Objíždět to po tř. Kpt. Jaroše, když jeden potřebuje z východu Pardubic na západ města.
Jestli to myslíte jako fór tak se nepovedl. Jestli vážně, tak zase potvrzujete, že o dopravě v Pardubicích víte tak říkajíc pendrek.