12 kilometrů pod trolejemi, strop 4,6 miliardy. Správa železnic vypsala první soutěž na lepší trať do Bavorska
Stavba má začít příští rok, přinese zlepšení příměstské osobní dopravy.
Správa železnic (SŽ) se posunula výrazně blíže stavbě prvního úseku rychlejšího a modernějšího spojení z Plzně do Domažlic a dál do Bavorska. V soutěži s maximální cenou 4,640 miliardy korun hledá firmu, která provede modernizaci a optimalizaci stávající tratě z Plzně až do Chotěšova.
Zakázku dnes Správa železnic zveřejnila na svém profilu zadavatele. Práce se budou týkat úseku Plzeň – Nýřany – Zbůch. Cílem je stávající trať proměnit na provoz osobních vlaků příměstské dopravy a pro obsluhu kontejnerového terminálu v Nýřanech. V rámci stavby budou zrekonstruovány stanice Vejprnice a Nýřany, vznikne zastávka Tlučná. Ze stávajícího maxima 90 km/h dojde ke zvýšení rychlosti na 100 km/h, trať bude vybavena ETCS.
Vypsání soutěže navazuje na nedávno získané pravomocné územní rozhodnutí. „Cestující se mohou těšit na kapacitní železnici pro příměstskou dopravu,“ uvedl již dříve šéf SŽ Jiří Svoboda. Stavba má začít příští rok, hotovo bude v roce 2027.
SŽ má po třech letech územní rozhodnutí k elektrizaci tratě z Plzně přes Nýřany k Chotěšovu
Správa železnic vede elektrizaci nýřanské trati jako 2. stavbu celého spojení Plzeň – Domažlice – státní hranice. Tzv. 1. stavbou je novostavba paralelní dvoukolejné trati Plzeň – Stod (až pro 200 km/h), která by se měla uskutečnit v letech 2026 až 2027.
Zachování a zmodernizování původní tratě přes Nýřany zdůvodňují správci železnic i potřebami nákladní dopravy, tedy napojením kontejnerového terminálu Metransu v Nýřanech. Trať Plzeň – Nýřany – Chotěšov se bude napojovat na novou trať Plzeň – Stod v místě dnešní výhybny Chotěšov, kde bude zřízena nová stanice Chotěšov. Detailněji stavbu popisuje informační leták stavby.
Zároveň chce SŽ zelektrizovat i navazující regionální trať do Heřmanovy Hutě, a to v letech 2026 až 2027.