100 tisíc za let. Karlovarský kraj přispěje Čedoku na jeho byznys s dovolenou v Turecku

Boeing 737 MAX 8. Foto: SmartwingsBoeing 737 MAX 8. Foto: Smartwings

Spojení do Antalye bude jediné, které bude z karlovarského letiště v nabídce.

71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

Kdo tim bude létat a jak dlouho,brzo dojdou dotace a Polský Čedok se stáhne

Michal

To je zase Tunel..

David

Letiště naprosto k ničemu. Udělat z toho v lepším případě aeroklub.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Nojo, takhle to dopadne, když si myslíme, že u nás můžou fungovat letiště v každé vesnici…

Miloš

Podobně jsou na tom České Budějovice a Pardubice,kde do toho města rvou peníze a nic tam nelétá,jen co stojí údržba a energie v dnešní době,se ty peníze můžou použít na něco důležitějšího,zdravotnictví,školy

Miloš

Tak malá země může využívat maximálně letiště Praha,možná Brno?Ostrava k ničemu,tam jsou Polské Katowice

Martin Jirovec

Letiště ve Varech je od samého počátku projevem megalomanstvi….jsme opravdu bohatý kraj

Aleš

To letiště se postavilo a zprovoznilo za první republiky,kdy Vaše babička tahala kačera. Žádné megalomanství, ale podpora rozvoje města a hlavně jeho lázní. Pokud by město dotovalo linky ze zemí, odkud létají bohatí lázeňští hosté, palec nahoru. Ale dotace charterových letů do prázdninových destinací je IMHO na kriminál, to už je rozkrádání peněz daňových poplatníků.protože jaký prospěch to přinese kraji nebo městu? Přinese to možná prospěch straně, která to prosadí. Zavřít až zčeenají.

Apex

Souhlas. Problém je v tom, že bohatí lázeňští hosté z jiných zemí než zemí bývalého SSSR a Německa (zejména bývalé NDR a naturalizovaných Rusů dnes žijících zejména v Porúří) jaksi přijíždějí v počtech, které by těžko linku těžko uživily. Ona totiž klasická lázeňská péče, tak jak je poskytovaná v našich lázních, není příliš obvyklá nebo vyhledávaná a po pravdě, Karlovy Vary nejsou zase tak světoznámé, jak si mnozí v regionu myslí. To je bohužel realita.

Miloš

Vary lázeňské město,to tam vypadá jak město duchů a velká nezaměstnanost tam

Miloš

Němci už do Čech také moc nejezdí.Bo Němec prokoukl,jak je tady podnikatelé v hospodách a taxikáři chtějí oškubat a služby tady mizerné

Miloš

rusáci už tam naštěstí nelétají

Lumír Práskal

Takže naše erární prachy dáme polský cestovce?
Dobrý chucpe.

Miloš

tradiční Česká cestovka prodána Polákům??

Aleš

Tragédie, měla by se vyhlásit generální stávka

Aleš

Btw.ta znárodněná cestovka pak po plyšáku nejprve patřila estébákům, pak Turkům a teď Polákům. A pokud se tak bijete za české národní zájmy, měl byste se napřed naučit pořádně česky. Třeba kdy se na začátku slova píše velké písmeno a kdy malé písmeno.

Vlastimil Kocurek

Ne Turecku nikdy nepatřila.

Vlastimil Kocurek

Nejdříve byla prodaná americké firmě, která ani neměla cestovní ruch, jako hlavní činnosti, a ta prodala Čedok Polákům. Ale dnešní byznys prostě takový je. Buď kupuj jiné, nebo budeš sám koupen. Prostě dochází k fúzím, které jsme si dříve vůbec neuměli představit.

Miloš

To je konec Čedoku

král j

Když jsem to četl, myslel jsem, že je už 1. dubna. To je skutečně rozhazování peněz. Navíc další desítky milionů stojí kraj provoz letiště. Podle mne naprostá zbytečnost. Ať letiště předají nějakým soukromníkům a ti zde provozují leteckou školu, cargo atd. Tento týden se začal stavět další úsek D6 u Krupé. Až bude dálnice hotová, bude to na Ruzyni z Varů kousek

David

Toto je skoro na nějakou žalobu za špatně rozhodování, kde je výběrové řízení?

Takže budeme dotovat lidi z Karlovarského kraje, že ušetří za benzín/autobus do Prahy?

Jděte opravdu do háje už… Tomu se říká nutná dopravní obslužnost.

Ivan

Souhlas, naprosto vyhozené peníze. Navíc z letiště ve Varech je to na PRG hodinka a kousek, takže stačí nechat auto na letišti.

Miloš

Hlavně,že už tam nelétají ty Rusáci

HonzazOpavy

No… V LKMT těch 20k za rotaci do Warszawy vypadá rozumněji…

JaB

souhlas, a to je za dostupnost města se světem, nikoli jednou dovolenkovou destinaci

David

Ano, přesně tak.

Naprosto bezvýznamné letiště, které má budoucnost leda pro letecký výcvik.

Miloš

Rusáci už dolétali,ty už tam nikdo nechce

Apex

Už když se poprvé objevila informace o tom, že se z KLV bude létat do AYT, tak jsem se zamýšlel na tím, nakolik bude tato linka dotována a zda nebude financována z veřejných rozpočtů, zejména vzhledem k faktu, že se jedná o čistý charter. Bohužel, tohle je, jakkoliv pochopitelný postup (a není zde prostor to více rozebrat), ta nejhorší varianta. Ale po pořádku… náklady na let KLV-AYT-KLV jsou cca 850000 Kč, takže těch 100000 je zhruba 12% nákladů linky. Pro Čedok to znamená, že při průměrné obsazenosti 95%, což je pro charter normální, tj. 179 cestujících, dostane 558 Kč, takže… Číst vice »

Miloš

linka úplně oničem,něco jak Pardubice-London dotovaná městem

Miloš

která brzo skončila

Miloš

proč cpát peníze polskému čedoku??kraj má asi v dnešní době na vyhazování,radějí ať udělají tu dálnici do Prahy

Jiří Kocurek

To je právě ta věc: Dálnici má v gesci někdo úplně jiný než kraj. Požadovat proto po kraji, aby stavěl něco, co má stavět ŘSD je pak přinejmenším zásah vedle terče.

zdydy

tak by jim na tu dálnici přispěli

Petr

A to je právě ten problém. Jedná se o veřejné peníze z našich daní. A problém je, že jsou rozděleny do různých „měšců“ a často se utrácí za naprosté nesmysly a často chybí na důležité věci. Bohužel 🙁

Miloš

takhle skončilo letiště,které se zaměřovalo jen na ruskou klientelu…je konec

Apex

Tak tohle je trošku složitější, je nutné být objektivní a neházet to na letiště. To obsluhovalo klientelu, která jezdila/létala do regionu a dělalo to dobře. Ano, pravidelné linky jinam než do Ruska nebyly, ale jednak to je problém většiny takových letišť, že linek je málo a převažují do jedné země a druhak …. samotné letiště má velmi omezené možnosti, jak tohle změnit. Kvůli letišti tam nikdo létat nezačne a pokud byl kraj dlouhá léta spokojený s tím, jak mu tam létají klienti z východu a nebyl ochoten dělat něco pro to, aby se to změnilo a tím si diverzifikoval i… Číst vice »

mgr.pavel

Já tomu nerozumím. Cestovka píše o zvýšené poptávce (tedy trh s dovolenou funguje), a proto stát začne tu zvýšenou poptávku dotovat z erárních peněz?

Kde je tam veřejnoprávní užitek, prosím?

A proč tak činí „pravicová“ ODS, co se ve vládě zaklíná šetřením za aždou cenu, tomu teprve nerozumím.

Karel

Mě spíš napadá proč se dotuje jedna ck? Proč to nedotuji i někomu jinému?

Y.K.

Jednoduché, chtějí aby to létalo k nim jinak by to bylo z Prahy.
Ekonomickou logiku to pochopitelně nemá.

Miloš

to nebude mít dlouhé trvání,kraji brzo dojdou peníze

Martin

Takové letiště by se mělo zrušit ! Sprosté vyhazování peněz daňových poplatníků !

Miloš

hodně prodělečné letiště

Jiří Kocurek

Nerušit, ale ani nedotovat. Německo je za kopcem, lakovna, civčák, cargo, to všechno tam může být, bude-li poptávka. Ale nebude to dojná kráva.

Mimochodem se krade na mysl otázka: Kdo z politiků dostal vouchery a nepřiznal to?

Dotování letu na dovolenou z veřejných peněz mi totiž přijde poněkud zlotřilé.

Apex

A kdo tam tu lakovnu nebo cargo terminál postaví? Kromě financí není letiště na něco takového infrastrukturně připravené (krátká a hlavně úzká dráha), navíc je na dotyku s chráněnou oblastí, je tam ochranné pásmo kvůli vodám. Tam žádnou takovou stavbu nikdo nepovolí. A cvičák? Tak letecká škola tam už je, ale nějaké velké rozšíření asi moc v úvahu nepadá, ostatně už jen provoz té stávající školy byl spojen s protesty občanů v Olšových Vratech….

noerf

Poslední dobou mám pocit, že se z ODS stala levicová strana, která z veřejných peněz dotuje letecké spoje nebo nesmyslné vlaky na zahraniční letiště.

Tom

A kdo volí ODS vyšší a střední třída, která chce lítat na dovolenou. Jestli tu my bohatší dotujeme sockám co dojíždí do práce MHD, autobusy a vlaky. Proč by nemohl někdo nám zadotovat 600 kč na let 😛

Aleš

Sám jsi socka, když potrebuješ zadotovat dovolenou. Jeď na Mácháč, když bez dotací nemáš ani na to sockoidní Turecko.

Vlastimil Kocurek

Úvaha mladého člověk, co žije sám. Ale rodina s třemi teenagery, tu cestu do Turecka platí 5 x.

Petr

No a? To pořád neospravedlňuje ty nesmyslné dotace.

Petr

To už je vrchol zlodějny, jménem dotace. Přemisťování společných financí ve prospěch několika jedinců, aby náhodou nemuseli chudáčci letět odjinud. Veškeré dotace jsou pouze mafiánský způsob směřovat společné prostředky úzkému okruhu lidí.

Miloš

proč to cpou polskému čedoku

rejpal

Bohatý to kraj, když může utrácet za takovéto zbytečnosti. Určitě má v dokonalém stavu svoje nemovitosti, silnice, atd.

Jouda

Je to smutná situace, ale co takhle ukončit na těchto letištích provoz ? Udržovat kompletní provoz letiště byť v základním udržovacím módu pro jedno letadlo týdně, to musí stát bambilion. Když se to umí bez skrupulí na železnici a nikdo se s nikým nebaví, udělejme to stejně. A když můžeme na nevyužité trati udělat cyklostezku, pojďme letiště využít třeba jako in- line dráhu ? Co ? Jistě, myslím to ironicky, ale něco na tom bude

Miloš

hodně prodělečné letiště a kraj do toho bude rvát peníze,podobně,jak v Pardubicích a Budějovicích,co stojí údržba plochy,zaměstnanci,hasiči a další náklady na provoz

Jenda

Mě teda napadlo to samý, ale naprosto seriózně. Zakonzervovat a víc peněz do těch černých děr nelít. Každej kraj má palčivější problémy, než špatný letecký spojení do Turecka.

Václav

S tou konzervací by to bylo nejvíce smysluplné. Navíc, v současné nejisté době bude mít možná o některá letiště mít zájem armáda.

Miloš

Z toho letište toho moc nelétá,podobně,jako v Pardubicích

***** Petr

Múže mi zde, prosím, nějaký specialista na letectví odpovědět proč kraj dotuje charterový let na dovolenou z KV když mohou letět o 100km dál z Prahy která je taky nevytížená? Vídeň, Katovice a Praha za mě stačí

Miloš

asi karlovarský kraj rád vyhazuje peníze

rozinka

To je v Karlových Varech takový folklór, nedávno třeba chtěli vyhazovat peníze za zbetečné pendolino, když do Prahy jede každou chvíli pohodlný a rychlejší autobus bez dotací.

Miloš

poslední křeč tohoto letiště,rusové,už tam nepáchnou

Miloš

Dresden

Kubrt

To není otázka na specialistu na letectví, nýbrž na krajské radní. Zjevně to považují za dobrý způsob, jak utratit část svého rozpočtu. Mají za to politickou odpovědnost před svými voliči. Mě osobně se to nelíbí, ale jednak nejsem obyvatel KV kraje a jednak někomu jinému se zase může nelíbit třeba podpora kraje pro divadlo a naopak let do Antalye uvítá. Můžeme se bavit o tom, co je a co není veřejný zájem, ale poslední slovo budou mít KV voliči.

Karel

A proč jedné CK?

Pavel

Jsem si musel ten nadpis i článek přečíst dvakrát, protože jsem nevěřil svým očím, tohle myslí někdo vážně…

Miloš

vyhozené peníze

Jiří Kocurek

Sto tisíc? A není to málo, mistře Pavloviči?

Miloš

Rusáci už nelétají

Miloš

Polskému Čedoku

Kubrt

Předpokládám, že konzistentně si nepřejete úspěch českých firem v zahraničí, protože je to na úkor jejich domácích firem.