Infrastruktura Železnice

Vyjede KŽC do Mochova? V rozpočtu zatím peníze na oživení lokálky nejsou

Vlak KŽC Doprava zajišťuje veřejnou dopravu v Praze mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vlak KŽC Doprava zajišťuje veřejnou dopravu v Praze mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Podle nového jízdního řádu na příští rok je to jasné: po více než deseti letech se vrátí pravidelná osobní doprava na čtyřkilometrovou středočeskou lokálku Čelákovice – Mochov. Podle grafikonu tu bude od 3. dubna jezdit v pracovní dny šest párů pravidelných vlaků, které bude provozovat KŽC Doprava.

Lokálková událost číslo jedna má ale háček. V rozpočtu Středočeského kraje nejsou na objednávku vlaků zatím peníze. „Pokud nebude v návrhu příslušná částka, tak je to pro nás bezpředmětné,“ uvedl šéf krajského dopravního koordinátora IDSK Pavel Procházka. Ředitel KŽC Doprava Bohumil Augusta se k věci vyjádřit nechtěl, podle něj by to bylo předčasné.

O obnovení pravidelné dopravy stojí především obec Mochov, zájem na jaře vyjadřoval i kraj. Je tak možné, že rozpočet bude o tuto položku doplněn. Není ale jasné, zda se podaří jízdní řád dodržet už od dubna. Vedle peněz bude třeba uzavřít smlouvu a ještě předtím přímé zadání notifikovat, tedy veřejně oznámit dva měsíce předem. V balíku s mochovskou lokálkou jsou i další vlaky KŽC Doprava, vesměs jde o pravidelné nostalgické jízdy. Kraj ale nemusí přijmout celý balík.

Mochovská lokálka byla mezi prvními, které byly počátkem desetiletí určeny k likvidaci. Po zrušení pravidelné osobní dopravy už se dokonce rozběhl i proces zrušení dráhy. Byl ale zastaven a trať nabídnuta k prodeji za více než 30 milionů, zájemce se nenašel. O její záchranu se mimo jiné zasloužila právě KŽC Doprava, která sem občas vysílá své retrovlaky. Letos sem třikrát zajel Mochovský motoráček, jehož čtvrtá návštěva je naplánována na prosinec.

6 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • Trať Čelákovice – Mochov neleží ani zčásti na území Prahy, a tak tady už ROPIDu jako penězovodu (jako v případě linky do Čakovic) použít nelze …

  • Kdyby to opravdu jezdilo, zajímalo by mě jak to vyřeší na nádraží v čelákovicích…

  • Hmm, teď je jízdní doba do centra (na Nám. rep.) 42 minut. Jaký má mít ta linka přesně efekt?

    • Jediný efekt je bezesporu zabránit likvidaci trati. Nikdo si nemůže myslet, že by vlak lidé využívali místo autobusů. Proto tu taky byla osobní doprava před 10 lety zastaven…

    • Mochov – Černý Most – Náměstí Republiky = 44 minut. Kdyby jezdil motorák do Čelákovic, zkrátila by se jízdní doba na 39 minut (nehledě na zvýšený komfort jízdy vlakem),
      Mochov – Čelákovice – Masarykovo nádraží.

  • Chtěl bych být augustou mít jistou kopu peněz a z hospody toulat se tmou…