Dopravci Železnice

Vlaky mezi Bratislavou a Košicemi pojedou nejrychleji v historii, zkrátí jízdní dobu o 8 minut

ZSSK poprvé vyjely s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: ZSSK
ZSSK poprvé vyjely s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: ZSSK

Železniční spojení mezi dvěma největšími slovenskými městy od neděle se změnou jízdního řádu znovu zrychlí. Slovenský dopravce Železničná spoločnost Slovensko (ZSSK) poprvé zvládne cestu za 4 hodiny a 35 minut.

Zrychlení oznámila ZSSK v tiskové zprávě. Nejrychleji má cestu zvládnout IC 513 (Bratislava hl. st. 15:46 – Košice 20:21). „Jízda vlakem bude momentálně rychlejší, jak autem,“ tvrdí ZSSK.

Další dva vlaky InterCity IC 520 (Košice 05:31 – Bratislava hl. st. 10:17) a IC 525 (Bratislava hl. st. 17:43 – Košice 22:29) zkrátí svoji jízdní dobu na 4 h 46 minut.

Kromě zrychlení na hlavní páteřní trati ZSSK zavádí 9 nových regionálních expresů REX mezi Košicemi a Prešovem, cestu zvládnou za 28 minut. Současně přibude devět nových regionálních rychlíků mezi Bratislavou a Žilinou, ZSSK tak bude mít mezi Bratislavou a Žilinou hodinový takt v pracovní dny.

Trať mezi Bratislavou a Košicemi prochází postupně modernizací, na řadě míst už mohou vlaky jet rychlostí 160 kilometrů za hodinu. I proto se postupně zkracují jízdní doby: například v roce 2010 zvládl nejrychlejší vlak cestu za 4 hodiny a 51 minut.

6 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Ondrej: Je to smutné, ale v plánu ŽSR na dalších 10 let se počítá jen s modernizací úseků Žilina – Strečno a Lučivná – Poprad. Bohužel politicky důležitější bylo vybudovat koridor a dálnici Čadca – Skalité.

  • Ono u nás není tak zle. Za 25 let od rozpadu nabrala železnice na Slovensku tak 10-15 let zpoždění. Na páteřní slovenské trati má při velké slávě nejrychlejší vlak průměrnou rychlost cca 100 km/h, u nás Pendolino do Ostravy 120. A teprve teď je hodinový takt po koridoru do Žiliny, když u nás odjíždí např. z Pardubic na Prahu ve špičce až 8 dálkových vlaků do hodiny.

    • Romanero:Čo sa týka dokončených modernizovaných tratí,tak Slovensko zaostáva za ČR,ale naopak vozidlový park je lepší. ZSSK objednala a kúpila elektrické dvojsystémové jednotky r.671,ktoré majú WIFI,kamerový systém i obrazovky,v každom rýchliku medzi Bratislavou,žilinou a Košicami sú minimálne 2 vozne s WIFI. U ČD je v posledním čase problém,3 krát som cestoval Ex 124 Radhošť a ani raz nebol radený vozeň 2.tr.s WIFI,chýbajú kombinované vozne pre prepravu invalidov a bicyklov,namisto nich dávajú ČD Bmz…

    • Anjel777: No jo, ale ono je potřeba zohlednit, kolik je na Slovensku tratí a denně vypravených vlaků. To je třetina toho co v ČR. S takovou bychom už dávno byli za vodou..

  • Díky,
    Více zpráv ze Slovenska prosím! Doufám, ze podobnou modernizací projde i trať Poprad – Žilina. Nedávno jsem tam jel, a přišlo mi, že za 20 let se nic nezměnilo 🙁

Newsletter

Partneři


Výběr editora