Vlaky mezi Bratislavou a Košicemi pojedou nejrychleji v historii, zkrátí jízdní dobu o 8 minut

ZSSK poprvé vyjely s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: ZSSKZSSK poprvé vyjely s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: ZSSK

Železniční spojení mezi dvěma největšími slovenskými městy od neděle se změnou jízdního řádu znovu zrychlí. Slovenský dopravce Železničná spoločnost Slovensko

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Ondrej: Je to smutné, ale v plánu ŽSR na dalších 10 let se počítá jen s modernizací úseků Žilina – Strečno a Lučivná – Poprad. Bohužel politicky důležitější bylo vybudovat koridor a dálnici Čadca – Skalité.

Romanero

A odstranit novináře..

Romanero

Ono u nás není tak zle. Za 25 let od rozpadu nabrala železnice na Slovensku tak 10-15 let zpoždění. Na páteřní slovenské trati má při velké slávě nejrychlejší vlak průměrnou rychlost cca 100 km/h, u nás Pendolino do Ostravy 120. A teprve teď je hodinový takt po koridoru do Žiliny, když u nás odjíždí např. z Pardubic na Prahu ve špičce až 8 dálkových vlaků do hodiny.

Anjel777

Romanero:Čo sa týka dokončených modernizovaných tratí,tak Slovensko zaostáva za ČR,ale naopak vozidlový park je lepší. ZSSK objednala a kúpila elektrické dvojsystémové jednotky r.671,ktoré majú WIFI,kamerový systém i obrazovky,v každom rýchliku medzi Bratislavou,žilinou a Košicami sú minimálne 2 vozne s WIFI. U ČD je v posledním čase problém,3 krát som cestoval Ex 124 Radhošť a ani raz nebol radený vozeň 2.tr.s WIFI,chýbajú kombinované vozne pre prepravu invalidov a bicyklov,namisto nich dávajú ČD Bmz…

Romanero

Anjel777: No jo, ale ono je potřeba zohlednit, kolik je na Slovensku tratí a denně vypravených vlaků. To je třetina toho co v ČR. S takovou bychom už dávno byli za vodou..

Ondrej

Díky,
Více zpráv ze Slovenska prosím! Doufám, ze podobnou modernizací projde i trať Poprad – Žilina. Nedávno jsem tam jel, a přišlo mi, že za 20 let se nic nezměnilo 🙁