Automobily

Škoda Auto nestíhá vyrábět, karoserie vozí lakovat do Německa. Místo kamionů už vlaky

Karoserie vozu Škoda Fabia Combi v závodě v Mladé Boleslavi. Foto: Škoda Auto
Karoserie vozu Škoda Fabia Combi v závodě v Mladé Boleslavi. Foto: Škoda Auto

Přes 1400 kilometrů najedou karoserie části nových fabií ještě před tím, než je auto hotové a vyjede na silnice. Automobilka Škoda Auto nestíhá nalakovat všechny vozy v Mladé Boleslavi a tak posílá část produkce do závodu Volkswagenu v Osnabrücku. Odtud jedou karoserie po nalakování zpět.

Lakování fabií v Německu začalo už loni, teď se ale dostalo na podstatně větší objemy. Týdně má z Mladé Boleslavi odjet až pět vlaků naložených svařenými karoseriemi. Dříve se vozily karoserie kamiony. Teď začal jezdit pravidelný nákladní expres s 26 vagóny.  Jeden vlak ušetří provoz až 35 kamionů každým směrem. Kolik karoserií se takto týdně nalakuje v Německu, firma neuvedla.

Automobilka Škoda Auto přesuny karoserií do zhruba 700 kilometrů vzdáleného závodu koncernu potvrdila. „Jednou z komparativních výhod výrobního svazku koncernu Volkswagen je i možnost vzájemného sdílení výrobních kapacit napříč jednotlivými závody. V tomto konkrétním případě jsme využili vzájemných synergií a v závodě v Osnabrücku probíhá lakování karoserií pro model Škoda Fabia,“ potvrdila Kamila Biddle z tiskového oddělení automobilky.

Škoda Auto řeší vysokou poptávku po některých modelech, zejména nových SUV Kodiaq a Karoq. Na ně se čeká u některých motorizací podle ČTK až jeden rok. Kvůli uspokojení poptávky rozšířila firma montáž karoqů z Kvasin i do Mladé Boleslavi. Po fabiích není naopak takový hlad, proto firma může výrobu organizovat lakováním v Německu.

Problém s nedostatečnou kapacitou má v Mladé Boleslavi vyřešit stavba nové lakovny, kterou automobilka začala v prosinci loňského roku. Do stavby investuje 214 milionů euro (cca 5,4 miliardy Kč), práci v ní najde dalších 650 zaměstnanců. Kapacita tím stoupne o dalších 600 karoserií. „Spolu se stávající lakovnou vzroste celková kapacita lakování ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi na 2 700 karoserií denně. Lakovna zahájí provoz v červnu 2019 a bude jednou z nejmodernějších a nejekologičtějších lakoven v celé Evropě,“ dodala Biddle.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora