Zvýšení rychlosti na trati u Soběslavi až na 200 km/h vyjde na 160 milionů
Běžné soupravy budou moci jezdit mezi Soběslaví a Doubím maximálně 185 km/h
Správa železnic pokračuje na 4. koridoru ve snaze zvýšit maximální rychlost vlaků ze 160 km/h až na 200 km/h. Pro nový úsek Soběslav – Doubí, kde se už více než rok buduje, vypsala tendr na úpravy, které mají zvýšení rychlosti umožnit.
Jde zřejmě jen o formalitu, neboť na stavbu úseku má smlouvu v hodnotě 3,865 miliardy korun sdružení Eurovia, Strabag a Metrostav, nová soutěž nicméně ukazuje předpokládané vícenáklady na úpravy. Odhad Správy železnic činí 160,1 milionu korun.
Podle dokumentace jde především o následující položky:
– úprava skladby pražcového podloží železničního spodku tak, aby bylo dosaženo požadovaných parametrů;
– konstrukční řešení nástupišť na nástupištní bloky s pevnou hranou, nástupištních přístřešků a jejich celkové dispozice;
– úprava délky a konstrukčního řešení vybraných protihlukových stěn;
– úprava trakčního vedení, kde dochází k navýšení tahu v trolejovém drátu, doplnění přídavných lan a úprav neutrálního úseku.
Podobně zasáhla Správa železnic v průběhu stavby i do úseku Sudoměřice – Votice, kde vícepráce kvůli zvýšení rychlosti přesahují 400 milionů korun. Rychlost 200 km/h nebude ve zmíněných úsecích pro všechny vlaky. Bude se týkat jen vozidel s naklápěcí skříní, což je v tuzemsku zatím jen sedmička pendolin Českých drah. Běžné soupravy budou moci jezdit mezi Soběslaví a Doubím maximálně 185 km/h a v úseku Sudoměřice – Votice maximálně 170 km/h.
Trať mezi Soběslaví a Doubím u Tábora už je z obou stran obklopena modernizovanými úseky. Devět kilometrů se buduje v nové stopě podél dálnice D3, díky přestavbě se trať výrazně narovná. Její součástí bude nový 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel, vzniká i šest železničních mostů a stejný počet silničních mostů, z koridoru zmizí úrovňové přejezdy. Hotovo má být v roce 2023. Nákres zde.