Zvěřinec ČD se rozroste o lišku. Nové motoráky z Polska ponesou obchodní název RegioFox
Motorová jednotka ř. 847 RegioFox. Pramen: České dráhy
Nově dodávané motoráky se ještě letos objeví v Jihočeském a Středočeském kraji.
Nemelo se tomu rikat comfort jet?
A slimáka nebo šneka neplánujou ?
Želva by bodla 😀
Malé srovnání = na co půjdou krajské daně, když se jezdí na nedávno koupeným RegioFoxem: RegioFox se 115 sedačkami za 109 milionů včetně 21% DPH = 1 sedačka zhruba 0,75 milionu Kč. Kloubový 18m dlouhý bus IVECO Streetway do kterého se vejde, odhaduji, zhruba 70 sedaček (přesněji: 36 sedaček + přes 100 míst na stojáka) za 9 milionů Kč plus DPH s garantovanou 12-ti letou životností = 1 sedačka za zhruba 0,13 milionu Kč Škoda Scala v základu, cca 4 sedaček za zhruba 0,35 milionu Kč = 1 sedačka za zhruba 0,09 milionu Kč Mercedes Citan Tourer v základu, 5… Číst vice »
Axel v novém ? A kolik stojí jedna sedačka v ojetém Oltcitu ? Tam se můžeme dostat při koupi za 10 tisíc Kč až na 0,0025 milionů Kč za sedačku. To by Axel, alias Vtvt, alias Olcit byl v extázi. 🙂
V novém?
Olcit = Citroën Axel
Mě se nelíbí ty neadekvátní hadrové sedačky v 1. Třídě – tam přece standardně patří kožené měkké sedačky!!!!!
Dle fotek to není ani nijak oddělené stěnou a dveřmi od dělnické třídy – od jejich pachů, řevu a rádoby „mouder“…
Patřím mezi kované jedničkáře už více jak 20 let a celkem nelibě nesu snižování komfortu v 1. třídě a tudíž neváhám zkritizovat a když vidím, že dvojka je lepší, tak si sednu radši tam a nějaký ten pach zkousnu viz. ABpee a Bmz v jedné soupravě… S tím oddělením alespoň ve stylu ABfbdtn795, nebo lépe tónovanými jako u žraloka souhlasím. Nesouhlasím ale s těmi sedačkami a opravdu koženku (eco kůži) v 1. třídě rád nemám. Norma UIC567 definuje, že v 1 třídě mají být sedačky textilní, já sám jsem opravdu rád, když je v jedničce textilní potah a podhlavník i… Číst vice »
Je zajímavé, že na trati č. 184 budou jezdit jen v úseku Planá u M.L. – Tachov. V TC tedy přestup? Z depa v Bělé do Tachova budou jezdit strojově? Jak si to České dráhy představují?
Otázka, jestli na té tratí přes Tachov konečně definitivně vyřadí ty hnusné chcipaky 810 a jejich odvozeniny všechny s těmi zázračnými pidisedadly a vetrackami a la ČD??!! A to samé je otázka pro Moravskoslezský kraj, o kterém se v rámci dodávek nových vozů vůbec nemluví!!! Tam není DODNES uspokojena zakázka z roku 2020 na PĚT Push – pukl jednotek do Frenštátu!!! Jezdí jen tři a to jen do Frýdlantu nad Ostravicí. Tak proto ty desetileté smlouvy s ČD?! Aby do Plzeňského a Moravskoslezského kraje mohli posílat Bc ty nejhorší odporné šroty, co mají ve vozovém parku, že? Nahrazování City elefantu… Číst vice »
když vidím tu mapu, tak i stejně relativně velký nákup nových motorových jednotek, bude jak plivnutí..asi by to chtělo min. 2x tolik..jenom regiokrámů je přes 200, 843+854+842 přes další stovku
A to ještě na Třebáňku Regiokrám trio ani nezbyl. 😀
Zajímavé je že do Berouna po koridoru od Zdic budou jezdit 814, ale po lokálce do Rakovníka a přes Rudnou, pojedou nové soupravy s ETCS.
To nemá chybu!
Takže navrhujete z nich ETCS vymontovat a dát ho do těch Regionov? 🙂
A co třeba nasadit místo Regionov, něco slušnějšího?
Něco slušnějšího bude nasazeno třeba na Hrbatou nabo na Rakovník 🙂
Tak doufám, že nezůstane jen u omezené výstavky a ČD nakoupí Foxy i tam, kde dávají lišky dobrou noc 🙂
To sedí…. Polák byl vždycky liška podšitá….
Myslíte jak v té reklamě, co pán sczuká, vszecko máme….?
Co Pan szuka? Mamy wszystko … Když už chcete psát Polsky, zkuste aspoň Google překladač…
Zvěřinec, zvěřinec… Ale úplně bychom zapomněli, jaké je dnes významné, svého druhu dopravní výročí. První český kosmonaut! Přesně za dvě hodiny tomu bude 45 let, kdy do vesmíru odstartoval první český kosmonaut – major Vladimír Remek. Ve vesmíru strávil více než týden v rámci programu Interkosmos. Uznávám, základní dopravní obslužnost to není, ale úspěch českého člověka určitě ano.
Ještě přesněji úspěch českého soudruha v rámci soudružské družby.
Trapné. To by znamenalo že i takový Emil Zátopek byl vlastně jen produkt soudružské družby a olympijské medaile nic neznamenají…
Nesmysl. Zátopek si svoje medaile poctivě odmakal. Remkův výlet bylo čistě politické rozhodnutí. Nastudovat!
Nejsou byty, nejsou auta
máme ale kosmonauta.
Jmenuje se Remek
česky ani nemek.
Náhodou pochází z Českých Budějovic a studoval i u nás v Brně. Díky němu jsme se stali třetí kosmickou zemí na světě po Rusku a USA. Až něco podobného dokážete, můžete se prsit. Stejně bychom mohli říkat, že nejsou byty, nejsou auta, ale vyhazujeme za dobré hokejisty. I to je přece forma mezinárodní reprezentace.
A ony nejsou auta?
Pravda, některé modely k dispozici jsou :-).
Taky přidám pro pamětníky „přímých“ přenosů jeden dobový fórek pro ZŠ:
První družice dělala na orbitě píp píp,
první český kosmonaut tam dělal ehm ehm.
BTW v Rusku mají p. Remka pořád v úctě.
Liška byla vždy mj. spojena s ladně pohybujícím se hubeným tělem. Uvidíme zda tato svého provozovatele nesežere.
Přiznám se, že se velice těším, až zmizí řada 810 (včetně naprosto odporných přívěsů 010) z trati Čerčany – Sázava – Ledeč nad Sázavou a doufám, že je nahradí uvolněné Regionovy a s vozidly 810 a 010 se tam vyjma historických jízd už nikdy nesetkám. Takový sekundární efekt dodávek nových vozidel na jiné tratě by se konečně mohl projevit i zde. Zatím ale na něj marně dlouhá léta čekám… A nemohu si pomoci, přijde mi, že si šotouši u objednatelů snad i přejí, aby se zde nic neměnilo. Hrůza a děs…
Bla bla ..jedna věc jsou 810 ale druhá infrastruktura ..
Jojo, na revoluční kok z 810+010 na regínu to tam rozhodně neni připravený. Dyk je to úplně jiný vozidlo!
Nové vozidlo k tomu opravena .. trať
Proč národní dopravce dává vlakům cizácká jména? To by se nenašlo něco českého, hezčího? Třeba Bystrouška?
Zikmund.
Jaký Zikmund. Že by se jmenoval podle cestovatele, nebo podle krále?
Liška ryšavá. Ale to byl Lucemburk, navíc od jezdce na koni je k jezdci na motocyklu už jen kousek. Nepropagoval železnici!
Dycky Zmikund!
Trautenberk 😀
Pouze tam, kde takové nápisy neporuší barevný vizuál objednatele 🙂
Chtěl bych se zeptat. Jak to nakonec bude s maximální rychlostí? Některé prameny říkají 160 (železničář), jiné pro změnu 120 (tento článek).
Konstrukční rychlost 160, maximální rychlost 140, verze pro ČD bude schválena pro 120.
Koukám, že 120 je převzato přímo od ČD. Ale konstrukce vychází z PESA ELF, mělo by to být normálně 160. Nevidím důvod to snížit.
>Nevidím důvod to snížit.
Ani ten, že na 140 či 160 musí být např. častější a přísnější prohlídky?
Aneb proč 350 a 150 měly po nějaké době povoleno jen 120 km/h, stejně jako skoro všechny RICové rychlíkové vozy, i když z výrovy přicházely na 140?
Protože neměly elektronický rychloměr a tlumiče vrtivých pohybů.
V roce 1978 – 82 ?????
Aby bylo jasno: z výroby přišly ES499.0 s Vmax 160 km/h (001 a 002 měly snad i 200, ale rychle to sundali na 160), E499.2 měly 140.
Po nějaké době (v řádu jednotek roků) tiše degradovaly na 120.
O elektronických rychloměrech, LS90 a vrticích tlumičích neměl v té době nikdo ani šajn.
Zato předpisy pro četnost údržby v závislosti na maximální rychlosti už existovaly.
Já jo, kde by ten motorák využil 160 km/h, tam se jezdí elektricky. A je-li to výměnou za lepší dynamiku při 40-100 km/h – kratší převody, tak plus.
A bude to skutečně mít kratší převody nebo delší interval peohlídek? Pokud jo, proč se tím ČD nepochlubí?
Převody asi ne, intervaly prohlídek určitě ano.
A kde by to těch 160 jezdilo? Na plánovaných relacích ani za 50 let.
A protože jsme národní dopravce, tak tam dáme anglickej název, ale první půlku budem číst foneticky, protože angličtina jo, ale zasej vocaď pocaď. Vůbec ty názvy vlaků u ČD zněj jak když si někdo v ranejch devadesátejch rozjížděl byznys v kočárkárně a chtěl znít hoch. Vrcholem kreativity matláků z nábřežního marketingu je pak InterJet. Tedy vezmeme RailJet (asi jedinej název vlaku, kterej dává smysl, neb ho nevymejšleli ani titáni na Nábřeží, ani prostí rolníci v anketě, ale OBB), tedy KolejovejTryskáč, což je vcelku jasný sdělení, o co asi jde, a uděláme z něj MeziTryskáč, což neznamená vůbec nic. A můžem… Číst vice »
Prostě má to název anglicky ..stejně se to zkomolí… Hlavně že nové vlaky jsou. Taky nikdo neříká Regionova – Regina , regioshark- saryk ..jak ten pes. Regiomouse .. prostě je to pořád skleník nebo pudlo.
No, anglickej název, kterej se ovšem čte z půlky česky. A tak debilní, že ho, jak říkáte, stejně nikdo nebude používat, stejně jako nikdo soudnej nepoužívá ty stávající.
A za to je někdo (dobře) placenej.
(A nejlepší je CItyElefant, kde je první půlka anglicky a druhá německy. Tedy, ono to asi mělo být celé anglicky, ale příslušný manažer holt nevěděl, jak se to anglicky píše.)
Jojo příslušný manažer, akorát že vůbec. To pojmenování je původně podle grafického návrhu klasického červeno modrého nátěru…
já říkám regionova. a železničně pozitivní lidi (ale ne ultrašotouši) v mém okolí taky.
U nás se tomu pro změnu často říká „Hypka“ nebo „Hyperkýbl“. Jako Regionova – Hypernova podle toho obchoďáku 😀
U nás se tomu říká „tyvole, zase tenhle křáp“. 🙂
Jo, regionova, to je taky krásnej lobotomickej název.
Význam má zřejmě být „regionální astronomický jev, při němž v důsledku náhlého spuštění termonukleární reakce způsobeného nahromaděním vodíkového a heliového plazmatu na povrchu bílého trpaslíka v soustavě těsné dvojhvězdy, zvýší hvězdný objekt prudce asi stotisíckrát až milionkrát svoji jasnost“.
Což ale není jediný význam slova „inter“, jakožto předpona znamená „mezi“, případně „uvnitř“.
Začalo to už CityElefantem, kdy druhá půlka je německy.
Přiznám se, že název InterJet jsem nepochopil. Asi to vzniklo jako nějaká opožděná reakce na Regiojet, ale je to vcelku hloupá reakce. Jelikož se InterJety liší velice málo od RailJetů, tak bych je nechal jako RailJety (samozřejmě po souhlasu OeBB), nebo je nenazýval raději nijak.
No já bych to viděl tak, že klucí a a holký v marketingu vzali pojmenovávací konvenci platnou pro ten jejich infantilní zvěřinec, kdy první půlku názvu jednotky tvoří v případě rychlíků předpona Inter, a pak vzali nebohej RailJet, kterej se týhle konvenci vymyká, a napasovali ji na něj. Takže vznikl naprosto nesmyslný InterJet. Škoda, že nemaj podobný soupravy i pro regiony, asi by vymysleli RegioJet. Každopádně, když jsem měl s marketingem ČD naposled něco do činění, hrozně se divili, že fotku z fotobanky, kterou si koupili, nedokáže grafik otočit tak, aby ta pani byla vidět ne zepředu, ale z boku.… Číst vice »
Jo viagio comfort pro Prahu by byl CityJet a pro ostatní Os RegioJet. 😉
Souhlasím s Vámi, ale jak vidíte, mínusů máme společně hodně. Každý vlak musí být anglicky pojmenovaný a ČD jsou tímto tak národní, že národnější už být nemohou. Očekávám, že se snad dočkám i pojmenování vozů. Velmi by mě zajímal anglický název pro vozy ř. B a také pro honeckera (tam to bude asi obzvláště těžké).
InterLeatherette a RegioErich?
To by šlo. Křestní jméno se hodí a příjmení už stejně v hovorovém názvu je.
Béčko? InterHütte, RailShack, RailSty.
Pro B i honeckery bych to vzal souhrnně – InterTrash™ 😍
Mně to taky moc nepasuje, dobře že jste se zmínil, ale není tady vůle na té praxi něco měnit.
Takže vlaky InterCity pohřbívají města…?
InterCity = MeziMěsto. To jako název kategorie vlaků smysl asi dává. Ale MeziTryskáč, to fakt nevim. Vy jo?
Řekl bych, že InterJet je jako InterPanter. Mezikrajské spojení.
Třeba v Rakousku (a ve Znojmě) jezdí v regionálce lasička CityShuttle a je pojmenována německy Wiesel.
Měl bych pár otázek pro znalé: 1) V mapě je zobrazeno, že lišky budou jezdit ze Strakonic do Březnice. Znamená to, že se změní jízdní řád, když v současnosti jezdí Regionovy z Blatné (případně Strakonic) až do Berouna?
2) Jak je to s počty vozů i linek zasahujíc do více krajů, konkrétně Nepomuk-Blatná? Pokud vím, tak linku provozuje Plzeňský kraj, ale jezdí zde blatenské (jihočeské) Regionovy.
1) Strakonice – Březnice by měla nová motorová jednotka 847 ,,RegioFox‘‘ jezdit jen na jednom páru denně, kvůli tomu by se měl změnit JŘ.
2) Nepomuk – Blatná je v objednávce Jihočeského kraje.
Češi už jsou i ve Francii vysmíváni coby zoofilové Evropy. Tady další infantilní demence domorodce zajisté nadchne.
Kde konkrétně že se ve Francii nám vysmívají, že jsme zoofilové? Dementně tady jedině působí tento komentář.
Obchodní název/názvy….. Národního dopravce – a v angličtině…. Národní dopravce s tím mezinárodně obchoduje???? Tak takový obchod s Mouse 810 si fakt neumím představit… Proč nemůže být obchodním názvem řada vozidla a musí to mít ta nesmyslná pojmenování? A navíc k tomu ještě na čelech doplněno o: Ferda, Pepina, Žofka, a další jména, která tam dosadila domovská depa…. Začíná to už být pojízdný cirkus….
Vážení cestující pojeďte s 810. Super jako cestující vrním blahem, zatímco RegioShark je nic neříkající shluk písmenek? Není to spíš vlhký šotosen?Nesmyslné je to proč?
„Proč nemůže být obchodním názvem řada vozidla“- No protože dnes má stejné vozidlo mnoho různých řad. Třeba Vectron, který jezdí u nás má mnoho různých řad -193,383,1293,5170 ……
U ostatních vlaků je to podobné.
Třeba na vectronech ty jména na čelech fakt vypadají, jako by je vymýšleli v chráněné dílně.
Vedle mapky jsou u některých krajů i přeškrtnuté obrázky vozů druhé třídy. Konkrétně u Královéhradeckého kraje . Jedná se o přívěšáky k motorovým vozům, nebo o vozy klasických souprav? Pokud se jedná o vozy klasických souprav, bude zavedení regiofoxů znamenat konec např. rychlíků Trutnov-Praha?
Mají to být vleky k hydrám.
A co Tábor – Jihlava? Včera jsem si to projel, no otřes, ty otřesy a hluk. Už se tam dlouho nevydám, to je lepší jet přes Veselí, i když tam není takové pokoukání.
Stadlery RS1 uvolněné ze Sp Renesance, až přijdou Foxy 🤔
Ty údajně nepřijdou ani na rameno Jihlava – Třebíč natož na Tábor
A co Tábor – Jihlava, včera jsem to projel, no otřes, ty otřesy a hluk, už se tam dlouho nevydám! Raději přes Veselí, i když tam není takové pokoukání.
Je mi z té fotogalerie Najbrtího nátěru hrozně špatně. A ten „nový“ motorák je jen trochu předělaný žralok, takže zas až tak nový není.
Na barvu to nejezdi
To, co jezdí na jižní Moravě, má barvu mnohem horší.
Nevím mě tohle pojmenovávání vláčků přijde poněkud infantilní. Nevím jak to soukromníci zvládají bez toho. Kdyby ty zvířata měla aspoň s tou jednotkou něco společného. Takhle to vypadá na losování zvířat, pak to mu z neznámého důvodu anglickou verzi ( asi aby to na lokálce v Blatné nebo Bezdružicích dostatečně cool) a to je vše.
Slon protože je veliký, myš protože je malý, žralok protože má čelo připomínající žraločí tlamu, pavouk protože má šikmé sloupky u oken připomínající pavučinu….
S žabotlamem nikdo problém neměl 🙂
Však taky to na boku napsané neměl. Bylo to slangové, české pojmenování. Jak by to tedy bylo anglicky?
Nabízelo by se Frogmouth, nicméně to jsou ptáci zvaní česky lelkouni. Ale také existuje třeba typ helmy označovaný frogmouth dle podobnosti s žabí tlamou, takže proč tak nepojmenovat vlak. Pořád by to bylo méně zvláštní, než pojmenovat letadlo Frogfoot – a to je přitom označení pro Su-25 v kódu NATO.
CityFrog.
Viděl jsem obrázek, kde to někdo v nějakém malovacím programu na ten žabotlam namaloval. 🙂
Kam sa dá ísť regionálnym vkladom? Tam, kde líšky dávajú dobrú noc.
Když by jednou ČD braly jednotky od CRRC, tak by je mohly pojmenovat např. RegioPanda 🙂
Snad se jednou nových vozidel dočká i trať 340, ale nejspíš až po modernizaci spojenou s elektrifikací.
To už je skoro RégyjoPinda.
Proč budou jezdit diesel vlaky mezi Čáslaví a Nymburkem?
Protože to zaprvé stačí a za druhé to jsou obraty od Sp vlaků od Trutnova.
Jestli něco stačí nebo ne není důvod k pálení nafty pod dráty, zvláště když má dvouvozový panter skoro stejnou kapacitu. Ale chápu, v tomto případě jde o využití dlouho stojící soupravy v Kolíně.
Byl bys radši, kdy tam jel autobus?
Ty jednotky nebudou jezdit na P24 a P31. Bylo to někde napsané, že mají jezdit i tam…
Tak to, aby ČD zaměstnali místo elektromechanikou rovnou zootechniky a veterináře, když mají takový zvěřinec.
Pana Lišáka mají i v nováčkem soutěži Na lovu 😀 …
Tenhle koncept zvířecích jmen mi přijde super :)Má to své kouzlo …A jednotky vypadají taky pěkně, hádám, že nahradí hlavně regionovy, což je zvýšení komfortu naprosto neoddiskutovatelné .
Kde jsou ty doby, kdy jsme bývali jedničkou ve výrobě kolejových vozidel. No, furt lepší z Polska než třeba z Číny.
Kdy jste byli jedničkou?
Pokud „my“ jste ČR, tak vězte, že vzhledem ke své velikosti je ČR, resp v ní fungující firmy, v oblasti kolejových vozidel stále velmi aktivní.
Velmi aktivní možná, ale ta kvalita? To nyní vidí Němci na jednotkách od Škody… Takže pro nás asi dobrý, ale na západě nám dávno ujel vlak…
Srandisto, to co se vyrábí dneska oproti dřívějším dobám, to je ubohé paběrkování.
Kolik těch špičkových kolejových vozidel jsme v těch dobách dokázali prodat na vyspělé západní trhy? Tedy tam, kde bylo nutné mít konkurenceschopný produkt, a ne jen vyrábět na základě dodavatelsko-odběratelských plánů RVHP.
No ono v době železné opony byl vzájemný obchod taky poněkud regulovaný…
Soudruzi by jistě velmi rádi prodali cokoliv na západ za tvrdou měnu, kdyby byla poptávka.
Chtít mohli. Pokud západní soudruzi jednotlivých vlád takovým věcem byli nakloněni, ale vzhledem k tomu, jak v 60-80.letech byli samotné státy ve svých vlastních trzích protekcionistické už jen v tom automobilovém průmyslu, tak bych na tom spíš nesázel.
Protekcionismus uplatňovaly národní železniční správy směrem k domácím výrobcům. Kromě nich ovšem lokomotivy nakupovaly i vlečkaři, kterým československý průmysl měl co nabídnout, ale zájem jaksi nebyl.
Auta bych do toho nemíchal, tam naopak Škoda (nebo Lada) relativně bodovaly, i když postupem času hlavně cenou.
>nakupovaly i vlečkaři, kterým československý průmysl měl co nabídnout, ale zájem jaksi nebyl.
Ony ty vlečkařky poptávaly často menší lokomotivy, ale slavný čs. průmysl jim od půlky sedmdesátek nabízel jen dvě věci: buď T448.0 anebo velký kulový…
Na vození dvou zetek opravdu nebyl zájem kupovat 800 kW mašinu.
Jenže dneska se ty výrobky musí na trhu prosadit sami, svými vlastnostmi a cenou. A trvám na tom, ostaně lze to doložit statisticky, že ČR, respektive zdejší firmy, jsou stále významným hráčem v oblasti kolejových vozidel. Srovnávat to s výměnným obchodem v rámci RVHP a spřátelených zemí nemá smysl, to byly úplně jiné podmínky. Sice se chrlila kvanta T3 a ČME3, ale ty fabriky ani jejich zaměstnanci z toho nic neměly, zákazník odebral cokoliv, ba se aktivně bránil modernizaci výrobků, nikoho netrápilo že tramvaj jde po deseti letech do šrotu, protože za žok bavlny přijde nová.. To fakt nemá smysl… Číst vice »
Byly modernizace čmeláků cme3 a nové mašiny cme 5
Ano, modernizace ČME3 byly, a dalo je dost práce u sovětského ministerstva dopravy prosadit. A komplexnější modernizace, ČME4 a ČME3M se prosadit nepodařilo vůbec. Právě na tom systému bylo absurdní, že výrobce se nemusel, a ani se to nechtělo, aby se snažil vylepšovat výrobky. Což třeba ČKD chtělo, ale bylo mu to houby platné, když odběratel chtěl pořád to samé, dávno zastaralé.
Ověřovací série ČME5 vyjela 1991 (prototypy 1986), 12 let po té, co byla dohodnuta realizace osminápravových lokomotiv v ČKD. Šílené.
Zas cme 3 je stroj na práci a jednoduchý na byv. Svaz ideální mašiny. O CME4 moc nevím.ale nejdrsnější je provoz čmeláků v Albánii..bez velké údržby s vypnutym promazavacim čerpadlem a jezdí.
Já mám nejvíc najezdeno na 742 ..na trať výborná mašina .teď SME dostali 742.7 není to spadne ale přečidlovano. A na posun u mne jasně vede favorit r. 731 .. ta mašina. Kdyby se dělala dneska lehce modernizovaná tak je dokonalá.
Přesně tak. Zahraniční obchod byl ovládán politikou. Důkazem budiž zastavení výroby Pomerančů a nařízený dovoz Sergejů.
Kdyby jsme měli s KLDR stále dobré vztahy tak by třeba nějaké KT8 ještě odebrali 🙂
Co máte s KT8?
Jakože jedničkou na celém světě? To bylo tehdy, když francouzi vyráběli TGV, němec stavěl ICE i BR120 a soudruh Jakeš se vysmíval polovodičům?
A taková loko r.163 polovodiče nemá…ale ale
To někde tvrdím? A s rychlostí 120 km/h to fakt byl šičkový stroj, proti té BR120
Zase blábol. 162 umí 140 km/h a slovenské reko 361 umí 160 km/h .takže zase lžete
Neupravené BR120 měly 200 km/h a 5600 kW.
163 má rychlost 120 , p. Kocurek nelže. O rekonstrukcích se nebavíme .
Podvozky prostě umí 160 km/h .
No a? Podvozky BR120 umí 200.
Upravené loko této konstrukce už se konstruovali na 180km/h pro nějaký zahraniční kontrakt.
Jedničkou jsme „my“ (Československo) byli leda tak jen pro socialistické „trhy“ + v době, kdy ten „trh“ byl uměle rozdělen v rámci RVHP.
Nešlo o prvenství způsobené reálnými schopnostmi a kvalitou.
ČKD a vagónky nevyvážený jen do zemí RVHP..
Ano, ale země třetího světa nejsou úplně ten trh, kterým se firmy chlubí
Jakože západ tam neprodával a neprodává zboží..hahaha
Export banglí do Bangladéše se moc nezdařil
Co se rychlosti týká, Německo nám uteklo už v devatenáctém století. Dodnes jsme nedohnali Německo roku 1903
To jsme dohnali už v roze 1972.
Těžko říct, kde jsou. Zatím ještě nedorazily.
Soupravy jsou elegantní, mnohem hezčí než starší Žraloky, a RegioFox je v rámci zavedené konvence velmi zdařilý název. Budeme jezdit Liškou 🙂
Pro mne jsou mnohem hezčí Žraloci, ale řekněme, že to je věc názoru.
Lišák je prima název.
Chvalim nasazení na Trať Ždar-Křižanov a Tišnov po starý Tišnovce. Konečně i pro mou rodnou Vysočinu super modernizace.
stará Tišnovka budíš ale proč má jezdit diesel pod drátama
Třeba aby se nemuselo přestupovat někde v Kotěhůlkách? Když nejsou BEMU…
Cestující nezajímá, kde končí nějaká elektrizace. Cestující chce dojet z místa A do místa B bez přestupu a pokud je frekvence cestujících dost velká, není důvod k tomu, aby přesedali kvůli tomu, že někde končí nějaká elektrizace.
Však já nic takového netvrdím; to byla jen řečnická otázka 🙂
Sorry, to měla být reakce na diskutujícího výše.
S touto logikou by mohy jezdit motoráky ze Sedlčan nebo z Vlašimi až do Prahy. Krátké souběhy a dojetí do uzlu pod dráty je v pořádku (např. Plzeň – Bezdružice), ale pokud je většina trasy zadrátovaná, tak vážně není důvod tahat diesel v celé trase. Rozhodně ne např. Žďár – VelMez.
Takže řešením je přestup na vidrohlci jménem Křižanov? Jistě, BEMU by byly fajn, ale když nejsou, tak je motorák OK.
To určitě ne, v tom s Jelenem nelze souhlasit, aby se nuceně v Kozlově přestupovalo, když jednotka umí využít traťovou rychlost a může dovést cestující až do cíle. Otázka je, zda ten kousek z Kozlova do Meziříčí nezadrátovat.
Ve výhledu jsou plánovaný přímé Os vlaky H. Brod – Nové Město – Tišnov v prokladu s rychlíky R9.
Přijemný moderní název. Za mě dobrý.
https://youtu.be/qBdFA6sI6-8
„Krajská liška.“ Do zemských koutů, kde liška dává dobrou noc. 🙂
Např. do Prahy. 🙂
😃 Vy jste určitě „ze štatlu“ 🙂
Jak jsi to mohl poznat? Su. Tedy podle Alma Mater a současného pracoviště, bydlištěm ne.
Dobrý vtip, zasmál jsem se!
Smíchov?
🙂 🙂 🙂 🙂
V mapě nejsou zakresleny RegioFox na tratích Klatovy – Železná Ruda a Nýřany – Heřmanova Huť. Co tam bude jezdit?
To jsou starosti co tam bude jezdit, to co tam bude jezdit to tam bude a hotovo……… já nechápu že ty lidi pořád mají takový starosti.
Teda to je drzost, že lidí, co platí službu se zajímají o to, jak kvalitní ta služba bude 😀 Drzost ti dnešní lidí, jen co je pravda. Vždyt je přece jedno, jestli to bude jezdit relikt minulého tisíciletí v podobě sukafonu, nebo moderní jednotka, mají být rádi,že jedou, co ? 🤦😂
No že to někdo řeší zrovna na webu věnovanému dopravě mě nikterak neznepokojuje, neuráží a dokonce se mi to zdá jako smysluplný dotaz 😁
Uvolní se 844 ty tuším 4 z Plzeň – Plasy – Žihle (P4) + Příkosice–Mirošov–Rokycany. Přijde mi logické, že se v Klatovech sjednotí řada (na Klatovy–Horaždovice přijde GWTR). Tipoval bych to takto.
Daňový poplatník má právo se slušně zeptat a nikoliv jen držet hubu a krok.
Do Heřmanky budou jezdit panteři, je v plánu elektrizace.
Děkuju mockrát!
Budou asi jezdit i nadále 814 + 842 🙄