cargo

Zubrnická lokálka se dočká další obnovy, na lovečkovické nádraží se vrací koleje

Motorový vůz M131.0 na trati mezi Velkým Březnem a Zubrnicemi. Foto: Zubrnická museální železniceMotorový vůz M131.0 na trati mezi Velkým Březnem a Zubrnicemi. Foto: Zubrnická museální železnice

Na konci sedmdesátých let zrušená trať z Velkého Března do Úštěku se dočká vzkříšení další části. Nadšenci ze Zubrnické muzeální

Zpět na článek
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
železničář v důchodu

375 tisíc Kč je sice, bohužel, jen maličká kapka v ohromném moři peněz, které bude k naplnění té příjemné vize nutno vynaložit, ale je dobře, že se podařil aspoň tento první krok: držme zubrnické partě palce, ať se jim jejich bohulibé dílo daří!

Sandy

V roce 1972 jsem si ještě za plného provozu prošel celou trať z Velkého Března až do Úštěku a trať to byla nádherná. Jenomže o několik let později byl provoz ukončen. Myslím, že to byla chyba. Jako bývalý strojvedoucí dokáži také ocenit práci jak tehdejších strojvedoucích, tak i jejich nynějších nástupců, těch víkendových. Jízda s rychlíkem je proti tomu nuda. Tenkrát vidět M131 s cisternou, nebo se zetkou, ale i samotný motor znamenalo velkou zručnost strojvedoucího, že si při řízení nezauzloval ruce. Ta trať jako taková měla vždycky co nabídnout, jen by obce své bohatství měly pořádně propagovat a nabídnout… Číst vice »

železničář v důchodu

Já si zase matně vzpomínám na jeden víkendový vandr tou oblastí (také někdy před už více než 40 roky, asi někdy těsně po zastavení provozu) z Děčína přes Bukovou horu a dál do Levína, kde nás pak večer v hospodě zaměstnanci nějakého geologického průzkumu z Gottwaldova napájeli fernetem a my jsme se potom v neděli vysušení jak tresky jen s troškou vody ploužili přes Sedlo, vesnice bez hospod a kopce nad Střekovem do Ústí nad Labem – ale je to krásný kraj a stálo to za to.
Ať žijí „Páni kluci“!

vaclav činka

mohl se použít materiál po rekonstrukci např. České Lípy,kde to vše skončilo,v kovošrotu?pražců tam bylo taky hafo….

MartinM

Pražce v kovošrotu? Předpokládám na nějaký lokálce…

Michal

Krásné zprávy – těch 5 km určitě zvládnou, ve Zbýšově se taky povedly řádově kilometry a to ještě museli změnit rozchod – tady jim koleje leží. Prostě pár nadšenců s drobnou mechanizací dokáže divy… 🙂

železničář v důchodu

Prošel jste někdy ty zbytky trati, že se odvažujete tvrdit, že „tady jim koleje leží“? Já jsem to naposled zkusil před několika (asi už více než pěti) roky a kolej tam už tehdy na většinou hodně (leckde už téměř neprůchodnou „džunglí“) zarostlém a místy i bahnem částečně zaplaveném tělese „ležela“ v hlíně na zbytcích zcela rozpadlých pražců – nemohu sice vyloučit, že od té doby někdo aspoň něco málo změnil k lepšímu, ale i tak je ta trať zralá na komplexní obnovu, a hlavní rozdíly mezi Zubrnicemi a Zbýšovem jsou tak ve dvojnásobné délce toho severočeského úseku a v tom,… Číst vice »