Ztráta SŽDC loni narostla na dvojnásobek, příjmy vedení stouply o pětinu.

Železniční trať 036 Liberec - Tanvald. Ilustrační foto: Jan SůraŽelezniční trať 036 Liberec - Tanvald. Ilustrační foto: Jan Sůra

I přes větší provoz loni výrazně stoupla ztráta jedné z největších státních organizací. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) loni prodělala

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Příjmy vedení stouply o pětinu (20%) Příjmy zaměstnanců, stouply o 11% za posledních šest let 😀

Martin

To máme o závratných 1,84% ročně v průměru.

Jan Sova

No, vím že to s článkem až tak nesouvisí, ale nedá mi to se zde nezeptat. Proč mají zaměstnanci „nezávislé“ SŽDC režijní jízdenky (tj. výhody) od jednoho dopravce ??? A proč je mají rovněž pracovníci drážního úřadu atp. ???

Martin

Protože je to od nemaměti součást odměny za jejich práci. Kdyby to sebrali těm zaměstnancům řízení provozu a údržby tratí, tak by jim museli stejně platit různé zaměstnanecké jízdenky pro jejich přesuny v rámci pracovní doby anebo jim koupit auta a platit provoz těchto vozidel. Takže to, že si zaměstnanci zaplatí 1000 Kč za režijní průkaz každoročně je pro toho zaměstnavatele výhodnější. Ten vlak jede stejně tak s těmi zaměstnanci jako bez nich. Nevznikají tím žádné dodatečné náklady. Dále když někomu snížíte odměnu za jeho práci, logicky si bude hledat jinou a oni tam mají velký nedostatek zaměstnanců řídících provoz.… Číst vice »

Aslanex

Je to pozůstatek z doby, kdy správce kolejí i jediný dopravce byly stejná firma. Od doby rozdělení kompetencí se to nějak neřešilo a výhody dané zákonem zůstaly. Smysl to dává z toho pohledu, že ČD jsou stále narozdíl od ostatních dopravců státem vlastněný podnik. Ale je to samozřejmě pro ČD nevýhodné, na což také upozorňují při výběrových řízeních a je to jeden z jejich silných argumentů při pokusech výběrová řízení napadat. Pokus o zrušení režijek teď někdy nastal, ale pochopitelně si zaměstnanci chtějí tuto výhodu ponechat, takže proti jinak logickému zrušení režijek bojují. Protože je těch zaměstnanců hodně, mají poměrně… Číst vice »

Jan Sova

Argumenta Martina je pochopitelně neospravedlnitelný z hlediska principu. Jestli někdo (SŽDC) má garantovat stejné podmínky pro všechny železniční dopravce, je i z hlediska budoucích právních sporů (např. kdo je zvýhodňován touto organizací při průjezdech žel. uzlů) naprosto nepřijatelné, aby zaměstnanci nezávislé instituce čerpali výhody (benefity) právě od jiných subjektů (dopravců). Jedná se totiž o střet zájmů. To že by jim SŽDC musela hradit cestovní náhrady, není rovněž nic, co by bylo nerealizovatelné. Jedná se o standartní nákladovou položku pro všechny instituce (státní i korporátní). Na lepší nastavení pracovních podmínek a benefitů, se budou muset zaměstnanci obrátit na odbory atp. U… Číst vice »

Otmar

Vážený pane. Z vašeho příspěvku je patrné, že pravděpodobně máte myšlení ekonoma, ale praxi v na železnici nemáte žádnou. Zaměstnanci SŽDC na údržbě tratí najezdí vlaky denně stovky kilometrů právě proto, aby ty vlaky mohly jezdit. Tito zaměstnanci by museli dostat na všechny tyto jízdy náhradu cestovních výdajů anebo služební auto. Ostatně služební auto je u zaměstnanců jiných firem běžným benefitem nad kterým se nikdo nepozastavuje a jedná se taktéž o firmy vlastněné státem. Přitom služební auto je mnohem větší benefit než nějaká pitomá režijka. Já sám režijku vlastním a projedu za měsíc cca 800 Kč. Platím za ni 1000… Číst vice »

Martin

No co? Manažeři se hezky odměnili 🙂