ZSSK začne nabízet odškodnění za zpoždění do výše 100 % i mezi Bratislavou a Komárnem
Jedna ze souprav, kterou ZSSK nasadí na vlaky Bratislava - Komárno. Foto: ZSSK
Dopravce chce nabídkou odškodnění přilákat do vlaků lidi z aut.
No a jak to mají vymyšlené v případě, že přijdu na stanicu ve 12 hodin a přijede vlak co měl jet v 10….Tak já v cílové stanici jsem sice ve vlaku s 2 hodinovým zpožděním ale vlastně osobně včas?
Nastane pátrání, pokud budete uplatňovat vrácení jízdného. Budete muset prokázat, kde jste ty dvě hodiny byl, svědci, záznamy z kamer a podobně. Za zneužití systému budou nepodmíněné tresty.
Fakt nejde makat tak, aby byl vidět výsledek? Myslím, že Transtech by jim ty patrový vagony dokázal dodat docela rychle, byly by úplně nový a ukázaly by jak jsou o dost lepší
Nemá někdo znalý situace ponětí, proč jsou takové diference v jízdních dobách Bratislava – Komárno a opačně podle toho, kterým směrem a v kterou denní dobu se jede. Rozptyl jízdní doby od 1:50 do 2:15 mi přijde šílený. A jako kodrcat se 100 km dvě a čtvrt hodiny vlakem typu REX? Jak to vůbec může mít v názvu „expres“, vždyť to je cestovní rychlost jako u nějaké lokálky. To už je pak časově podstatně výhodnější to vzít EC směr Nové Zámky a i s přestupem je člověk v Komárně za 1,5 hodiny. I když je to ještě o 20 km… Číst vice »
Z Bratislavy do Komárna je to samozrejme lepšie EC cez Zámky, aj tak väčšina ľudí cestuje. 131ka slúži na lokálnu obsluhu.
REX je ekvivalentom českého Sp, v prípade vlakov do Komárna ide o pásmovú obsluhu – v časti trasy je vlak zrýchlený a v časti trasy stojí všade.
A odkdy se vlaky označují podle rychlosti? Rozlišení kategorie vlaků je podle toho, jak často zastavují.
Takže slovo rychlík nemá nic společného s rychlostí?
Vždyť rychlík obecně ze všech dálkových vlaků bývá nejpomalejší (nejvíce zastávek a nejpomalejší vozidla) (ve srovnání s Ex, IC, EC, …)
No ale rychlíky vznikly v době, kdy žádné Ex, IC ani EC neexistovaly, ne?
Jako když Kolín – Praha začaly jezdit Žabáci a Eos zastavující všude byl rychlejší, než zrychlený či spěšný vlak tažený párou 😀 Za to, že to má méně stanic, je jízdní doba delší. Nejsme o 50 let dál, v době kdy všechno má dveře na zavření tlačítkem a rozumnou akceleraci?
Trat BA-DS-Komarno je stale lokalka, aj ked tam jazdia „REX-y“. To by museli spominanu trat zmodernizovat a pripadne aj elektrifikovat, tiez zrychlit aspon na 120 km/hod.
Tak já nevím, daleko radši bych viděl, kdyby se kdokoliv, dopravce i třetí strana nemohly vyvázat z plnění za škody vzniklé zpožděním (i za zmařený čas). Zrovna na dráze lze jednoznačne říct jakou část zpoždění kdo způsobil a to klidně i několik měsíců zpětně. Jedinné akceptovatelné zpoždění je plánovaná výluka nebo mimořádnost ovlivňující jízdu vlaku známá v době nákupu jízdenky (tzn. musí být uvedená na jízdence). U dráhy znamená „na čas“ maximálně pět minut zpoždění, tedy za každou další započatou minutu by to chtělo kompenzaci za nedodržení objednané služby. Zrovna na toto by byl idální systém padajícího Příklad: Cestující si… Číst vice »
Ani plánované výluky nevidím jako důvod. Ať při plánovaných výlukách SŽ udělá výlukový jízdní řád s vyřešením všech kolizí. 🙂
Jenže s tím musí objednavatel souhlasit. Třeba výluky na Beroun, SŽ chtělo nickolejný provoz a NAD, ale jiní se sekli, tak se jezdí se zpožděním. Nebo, co kdyby SŽ řeklo, že R pojede v daném za Os, myslíte, že s tím bude objednavatel souhlasit.
A další tu máme např. náklady , těm zakážete jet s náskokem/zpožděním?
Jedna věc je, jestli dopravce změní uváděné časy nástupů, druhá věc je, co bude SŽ garantovat.
Ze Smíchova na Radotín se podle VJŘ jede 20 minut. Jestli to dopravce cestujícím neřekne, můžou být časy nástupů sdělené cestujícím i dříve než časy příjezdů v sešiťáku. Pak vlak jede podle SŽ s náskokem.
Náklady mají taky své trasy. S náskokem pokud nic neovlivní, se zpožděním nechat jet podle priorit.
SŽ má v podstatě garantovat jediné a to že dopravce je na úsek trati vpuštěn podle grafikonu (úsek je volný) a má na tomto úseku možnost jet podle grafinkonu (grafikon sedí přesně na parametry trati) s nahlášenou soupravou. Jestliže SŽ toto nedodrží ať platí odškodnění nebo ukáže na třetí stranu a jasně odůvodní proč je to chyba někoho jiného (třeba auto na přejezdu, spadlý strom, který úřady nedovolili pokácet, atd…). Jestliže dopravce není schopen vjet do tohoto úseku včas nebo není schopen tento úsek projet podle grafikonu ať platí odškodnění nebo ukáže na třetí stranu a jasně odůvodní proč je… Číst vice »
Plánovná výluka = očekávané zpoždění => Výlukový jízdní řád je v podstatě klasický jízdní řád + 0 až očekávané zpoždění
Jak byste řešil zpoždění, kdy dopravce s lokomotivou vmax 140 zdržuje vlak jiného dopravce s v max 160 jenom proto že si to zařídí na cdp a ve výsledku má ten druhy větší zpoždění ačkoliv by mohl svoji jízdní dobu dodržet nebo dokonce i krátit .? A ten první vykazuje , jak je úžasný.
A zadruhé jak přesný a spolehlivý jste vy? Podívejte se jenom na fronty na podání před finančním úřadem. Víte kolik sms mělo a má za účel omluvit upozornit na zpoždění ( a nemyslím že by jich bylo víc než 10% poslaných z vlaku ) ?
Viz jeden z mých předchozích příspěvků. Jestliže dopravce nemá to, co nahllásil (na co je napsaný grafikon) je to jeho výsostný problém, platí on. Jestliže dopravce požaduje průjezd se soupravou, která nesplňuje nahlášené parametry ať si CDP nechá písemně potvrdit, že dopravce zaplatí veškeré vzniklé škody. Jestliže CDP svévolně pošle pomalejší vlak před rychlejší a tím způsobí zpoždění víc než 5 minut v následující stanici zpožděného vlaku, je to problém CDP a platí SŽ. Osobně nesnáším když musím na někoho/něco čekat a vždy se snažím být na domluveném místě/schůzce o něco napřed. Úřady jsou panoptikum samo o sobě. Fronty na… Číst vice »
1) Kdyby ty vlaky byly kolizní, tak nemají jet stejný den. Takže nějaký z nich má zdůvodnitelné zpoždění ještě před tím, než CDP začne řešit, který z nich půjde dopředu.
2) Pro případ mimořádností existují priority, podle kterých mají výpravčí postupovat. Jestli vlak s větší vmax navyšuje zpoždění, protože bezdůvodně jede za pomalejším vlakem s nižší prioritou, tak je to vinou SŽ.
Tieto marketingové pokusy ZSSK s 300 tisíc podmienkami mi vždy vyčaria úsmev na tvári. Vybrané vlaky, vybrané predajné kanály, vybrané spôsoby platby a nakoniec to bude platiť možno pre jedno percento cestujúcich, zvyšok sa akurát rozčúli.
Tak to mohou jezdit zdarma a až dojdou , tak poslední zhasne .
Tak prosím, skúste to vyskúšať aspoň na týždeň na trase Košice – Zvolen – Bratislava a späť.. To by som už iba čakal na ohlásenie bankrotu spoločnosti. Alebo aj takto to vyzerá, keď MDaV SR absolútne zanedbá podmienky transparentnosti pri verejnom obstarávaní a potom takto doslova zneužíva železničnú dopravu ako takú na populizmus pre súčasné politické vedenie rezortu. To predsa nemôže byť ani náhoda, že nový minister dopravy doslova prefiltroval politické pozície na ŽSR a v ZSSK Cargo, ale čistou náhodou v ZSSK, kde sa vlaky trhajú, sú staršie ako môj otec, služby na úrovni blízkeho východu, či vkuse technické… Číst vice »
Opět se tady opakuje zažitá představa, že lidi z aut do vlaku přiláká nízká cena, respektive v tomto případě vrácení jízdného v případně zpoždění. To je ale nepochopení problému. Pokud chcete přilákat do vlaku lidi z aut, tak jim musíte nabídnou především vysokou kvalitu přepravy a pohodlné, příjemné cestování.
Tak tak. A k tomu ještě předvídatelnost.
Přesně tak, klientele jde o kvalitu služby. Nějaká kompenzace u vybraných vlaků, za zpoždění nad hodinu a jen za vybrané příčiny zpoždění mi nepomůže, když mi nabourá celý den.
Celé je to takový koncentrát zoufalství.
Ale může se kolem toho vypustit bombastická tiskovka. V tom je ZSSK dobrá.
Přesně na tohle zašla veřejná doprava v USA. Tam také chtěli, aby to byla low-cost socka dostupná sockám, a výsledek dnes vidíme.
Ono to bylo trochu složitější – společnost bohatla, auta se stávala dostupnější pro širší a širší vrstvy, tím se pozemní VHD více a více sockizovala. Taky je potřeba rozlišovat oblasti. Slovensko a USA v oblasti veřejné dopravy nejde srovnávat.
No sockizovala… je to ještě složitější protože se do toho zamotali výrobci aut kteří šli proti kolejové dopravě (jestli umíte anglicky hodím sem odkaz na jeden zajímavý podcast) a v podstatě zničili tramvajové systémy a pak se na tom podepsaly plánovací předpisy které v USA platí a místo relativně „evropské“ výstavby měst začala vznikat rozlehlá předměstí, megaobchody a došlo ke striktnímu oddělení jednotlivých zón.Také byla celá stará předměstí zdemolována a nahrazena… ničím. Prázdnotou nebo nikdy nezahojitelnou jizvou.
Ano, ano. Zanik verejne dopravy v USA byl skutecne zaplacen primo automobilkami, aby mohly zvysit sve prodeje. Je to velmi dobre popsano v mnoha dokumentech.
Ono také provozovat nějakého Majestic Imperatora mezi Starou Turou a Medzilaborcami* není úplně vhodné, ale současný stav i na dálkových vlacích není ideální. Myslím že snaha o dopravu pro všechny veřejnou dopravu celosvětově zásadním způsobem poznamenala a degradovala.
*Prostě dvě random obce na Slovensku.
Stara Tura nie je obec, Medzilaborce nepoznam….
Medzilaborce znám třeba já – a to nejsem Slovák. Hinty: Domaša, Dukla.
Hovno ,hlavně musím nabídnou jízdní dobu srovnatelnou s autem a kvalitní jízdní řád.
Nu, když hovno, tak hovno. Díky za podnětnou reakci.
Tak oni to u Bratislavy prozíravě deset let měli a pak přišli na to , že ZSSK to zvládne kvalitněji , líp , levněji a hlavně bez čehůňou z moravy. Jako zpestření na konci reklamace bude kolo štěstí z LA aby byli světoví
Kebyze nie RegioJeto, tak ZSSK by nespoznalo dopravcu, ktory dokaze ozivit dopravu na takej zaspatej trati, akou bola „Ciganska“ BA-DS-Komarno.
Mě před příchodem konkurence chyběl dojem, že někomu záleží na tom, jestli dojedu. Vratky jsou jeden ze způsobů, jak docílit abych věřil, že si platím něco konkrétního.
Samozřejmě neměl by to být náhodný výstřel při jinak stejném přístupu ZSSK.
Tohle by měl být standard na všech spojích a né specialita co má přilákat nové cestující.