ZSSK začínají jezdit s novými vozy Bdmpz, zlepší dopravu na východě Slovenska
Nový osobní vůz Bdmpz pro ZSSK. Foto: ZSSK
Do konce září příštího roku převezme ZSSK 52 nových a modernizovaných vozů.
Do konce září příštího roku převezme ZSSK 52 nových a modernizovaných vozů.
Tak hlavně aby to odbržďovalo…
Tady je k těm vozům detailní pokec:
https://www.youtube.com/watch?v=UmiQSB429bQ
Modří dávají na rychlík vylepšený pantograf, červení zase na courák vyhoršený rychlík…
Tohle uspořádání sedadel za sebou je další důvod proč jezdit autem. Pro rodinu je tohle největší kravina.
A hlavně když vedle sebe sedí dva lidé a ten jeden – od okna chce vystoupit, dojít si na WC, ten u chodbičky tam něco dělá, píše, čte, spí apod. To je skutečně hodně příjemné a dobře vymyšlené. Ono to není příjemné v autobusu, natož tento nesmysl a nepohodlí zavádět ve vlacích. To může dělat jen ten, který vlaky nejezdí. Leda že se počítá s tím, že na té dvojsedačce sedí vždy jen jeden člověk. A to už ani nemluvě o tom , že tam člověk sedí jako skrčenec, protože vzdálenost od sedadla před ním je příliš malá. A v… Číst vice »
Pokud by se vhodně doplnily vozy s kupé nemusela by to být taková katastrofa
V Os a REX vlakoch už kupáky nemajú čo robiť. Tu stačilo tie sedačky osadiť štýlom 50/50, teda polovica autobus, polovica štvorky a vybral by si každý. Ale zasa niekto v ZSSK rozmyšľal….A mám tiež pocit, že na nich tlačilo UHP, aby tam bola vyšia využiteľnosť a efektivita (hodnota za peniaze), keďže sú to vlaky platené z EU a každý projekt nad 1 mil EUR sa musí posudzovať cez MF SR, útvar hodny za paniaze (UHP). Boli tam dosť tlaky posledné 2-3 roky pri projektoch z EU a tak by som sa nedivil, ak by toto bol výsledok. Podobne zmršili… Číst vice »
Těch mínusáků bych se chtěl zeptat jaká je výhoda pro rodinu sedět odděleně a nemoci třeba hrát hry a povídat si.
Počítám že jsou to samí jedinci jejíchž jediný vztah je se sbírkou jízdních řádů.
Mínusy nemáte protože všichni chtějí autobusové uspořádání, ale protože jste ten komentář dovedl trochu do extrému. Stejně jako tento.
ale nedá se tomu upřít, že to má největší obsaditelnost na m2 😀
Dobrý počin je kamerový systém . Zvlášť na východě ..
Standarty ZSSK do vsech novych a reko vozu automaticky i kamery.
Novostavba vysokopodlažních vozů klasické stavby pro zastávkové vlaky, bez řídicích vozů, to je slušný bizár v EU v roce 2022. Víc na východ pro nějaké 500 km dlouhé rameno bych to ještě asi pochopil…
vlaky jsou urcene pro kategorii REX a R takze jses trocha mimo
Na R nie. Nedá sa lebo EU. Iba ak RR. Aj také máme….lebo EU 😀
Dobře, budou to zrychlené vlaky, ale pořád regionální doprava. Tam už jsou trendy úplně jinde. Mám s kočárkem sedět někde na představku u záchodu? Vytáhnu vůbec to elektrokolo nahoru po těch schodech?
Klasické vagony poptávali proto, že nyní se tvoří IDS Košického/Prešovského kraja. Čili teprve bude probíhat eliminace duplicitních busových/vlakových spojů. A nechají si staré vagony, kdyby bylo potřeba navýšit kapacitu.
Otázkou je proč radši od DB nekoupili zhruba 20 let staré dvoupatráky, kterých má DB zhruba 300 odstavených. Ledaže by fakt důvodem byl zájem nové klasické vagony po skončení dotačních omezení převést na dálkové vlaky.
Pro pochopení regionálních reálií viz ekonomické zhodnocení nákupu Panterů pro tentýž region
https://www.mfsr.sk/files/archiv/80/Stanovisko_modernizacia_voz_parku_ZSSK_200902.pdf
ZSSK mentálně zamrzla v roce 1982. Další důkaz.
Len pre info na trati Košice- Čana okrem vlakov do budapesti nic nejazdi. Nejazdia tam ziadne osobaky a ani tam nrzadtavuju ani vlaky ktore idu do budapesti alebo z budapesti.
No niečo sa do toho projektu napísať muselo aby výšla ekonomika a vzhľadom k tomu ze sa začína stavať Vilvo vo Valalikoch, je možné že sa Os vlaky na trasu Košice – Čaňa po 20tich rokoch vrátia. Ale skôr tam dajú pantery, takže i tak nie tieto vozne. Ale papier znesie….
Neeevim no, jako vagón asi fajn, ale vážně tohle pro regionálku?
je pro regionalni expresy na osobaky se ceka na Pantery..
Jako na ty všechny tři regionalexpressy, co na východě provozují?
no je ich o dosť viac, REXy do Humenného chodia už dlhé roky od skorého rána do neskorej noci každé 2 hodiny a zároveň sa zavádzjaú REXy Košice – Prešov – Lipany každé dve hodiny od nového GVD, niečo chodí aj do Popradu ráno do KE a poobede spať. A kedže 600-vkové rýchliky Tatrna do Bratislavy idú od nového GVD do kategórie Ex, REXy majú potenciál do budúca. Teraz sa síce politcky nepodarilo zrušenie zastavovania v Margecanoch pretlačiť (petícia a komunálne voľby a nakoniec má to aj rácio), ale do budúcna sa zrejme zastávky Ex vlaku po Žilinu budú eliminovať… Číst vice »
A není to tak, že tímhle způsobem (na vozy pro regionálku lze získat dotace od EU) se de facto objednávají vozy klasické stavby s cílem, že po uplynutí požadované doby udržitelnosti nakonec skončí v dálkovce? Předpokládám, že čistě pro regionálku by pro ZSSK asi dávalo větší smysl pořídit nějaké EMU… Ale nechci šířit konspirační teorie…
Bingo, to je stratégia i keď tento vozeň sa do diaľkovej nehodí aj keby nebol na viazaný na EU fondy. Proste to dovrzali. Dtto Bdteer. Tam to spravili rovnako, je tam 96 sedaciek. Miesto 88 a rozdeleniu za sebou a 4ky 50 na 50, urobili autobusové sedenie absolútne nevhodné na Os vlaky kde to bude jazdiť určite tiež. Tie vlaky idú raz ako Rex a späť ako Os takže zle zle….
Nemůžu si pomoct ale tohle uspořádání sedaček zrovna nemusím..
Čtverky jako v Bdpee jsou lepší?
Přesně, a ještě tu hrůzu nasazují na dálkové metropolitany.
Jednotny dizajn manual ZSSK.
Dizajn manual ZSSK je v pohodě (pokud se dodržuje) ale uspořádání sedaček není přece jeho obsahem.
To je kompletní novostavba nebo reko z nějaké řady?
Nové
Nemyslím si, že je to uspořádání interiéru vhodné na osobáky
Proč?
Citim sa ako sardinka
Takové bylo přání ŽSSK = čím víc sedaček, tím líp.
Konkurenční nabídka nabízela míň sedaček (a byla levnější). Neuspěla
To by ovšem nebylo dobré na jakékoliv třídě vlaku…
Je to pro kategorii REX a R na osobaky se ceka na Pantery..
Na kategóriu R to určite nebude, nemôže lebo EU fondy. Môže byť len na Os a Rex a aj bude. Tieto by práve mali jazdiť na trase Os vlakov Čierna nad Tisou-Košice-Prešov, ale keďže to budú mixovať aj s Bdteer ako to robia aj dnes, všetko bude jazdiť všade. Tých sedaciek je veľa a chýbajú 4-ky. Žiaľ tak to vymysleli na ZSSK…..
Vzdy som mal radsej toto usporiadenie, nez „stvorky“. Nie je nic lepsie ked si sadnem a niekto oproti si vytiahne lahvaca a rozky so sunkou na stolik.
Moje řeč 👍
Rodina, skupina by jistě uvítala ty 4. Ideál je kombinace uspořádání, autobus i 4. Každé si najde svou cílovku, tak proč nevyhovět?
Však to tak také většinou je. Nějaká ta čtverka tam je vždycky. Ale mám s uspořádáním za sebou i špatnou zkušenost, v nových push – pullech na 323 nejsou na sedadle před váma sklopné stolečky, to je hodně hloupé. Není kam co položit.
Nebo nakombinovat vozy tyto a vozy s kupé nejlépe přednostně pro rodiče s dětmi
no len také vozne už ZSSK nemá. Tie ktoré sú, sú zaradené v IC, EX, R a do OS sa ešte kde radia staré Bds ale tie končia a sú na varedenie. Dnes sa tlačí koncept nizkopodažnosti a veľkopristoru, akurtá že tu ostal len ten veľkopreistor. Čiža náastu p a výstup pre kočíky a bicykle nevhodný. Ten vozeň by sa skúr hodil do len na REX a R vlaky, ale na R má zasa strašne veľa sedačiek. No proste mačkopse. Je to škoda, inak je to super, ale zasa sme to museli „optimalizovať“….